Konovalov, D. V.Radchenko, M. I.Maksymov, V. I.2022-09-252022-09-252019doi: https://doi.org/ 10.15673/ret.v55i3.15710453-8307 (Print)2409-6792 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/6036Konovalov, D. The recirculate exhaust gases cooling method of the marine low-speed engine by the aerothermopressor = Спосіб охолодження відхідних рециркуляційних газів аеротермопресором для суднового малообертового двигуна / D. V. Konovalov, M. I. Radchenko, V. I. Maksymov // Холодильна техніка та технологія : наук.-техн. журн. – Одеса, 2019. – № 3 (55). – С. 144–151.Існує цілий ряд способів і методів зниження викидів шкідливих газів на сучасних суднах. Одним з найбільш ефективних способів зниження викидів оксидів NOx і SOх є використання рециркуляції відхідних газів (EGR-технологія). Недоліком системи рециркуляції відхідних газів є збільшення протитиску через додаткові втрати тиску в скрубері та теплообміннику-охолоджувачі, що впливає на погіршення паливної економічності двигуна. Створення надійного і ефективного теплообмінника для охолодження рециркуляційних газів являє собою складну задачу через відкладення і забруднення, що виділяються цими газами. В представленій роботі проаналізовано ефективність застосування струминного апарату –аеротермопресора в схемі з рециркуляцією відхідних газів для суднового малообертового двотактного двигуна. Аеротермопресор – це двофазний струминний апарат для контактного дисперсного охолодження, в якому за рахунок відведення теплоти від газового потоку відбувається підвищення тиску газу та його охолодження. Розрахунок характеристик двигуна проводився, як на номінальному, так і на експлуатаційному режимах і у всьому можливому діапазоні часткових навантажень. Встановлення аеротермопресора пропонується перед скрубером, що дозволяє зменшити його теплове навантаження. Підвищення тиску в аеротермопресорі на 0,2–0,4 ∙ 105Па (6–12 %) дозволяє зменшити протитиск в системі газовихлопу, а відтак, і зменшити навантаження на вентилятор системи рециркуляції відхідних газів, причому в холодній зоні при навантаженні на двигун вище 75 % застосування вентилятора не потрібно, що додатково дозволяє зменшити питому витрату палива. Параметри відхідних газів, які йдуть на рециркуляцію та процеси їх газодинамічного охолодження в аеротермопресорі розраховували за розробленою методикою та програмою з використанням рівнянь термодинаміки та газодинаміки потоку. Запропоноване схемно-конструктивне рішення дозволяє при високій екологічності застосування існуючої системи рециркуляції відхідних газів забезпечити певне зменшення питомої витрати палива. Визначено, що зменшення питомої витрати палива двигуном при застосуванні аеротермопресора складає 2,5–3,0 г/(кВт∙год) (1,5–1,7 %).enAerothermopressorThermogasdynamic CompressionRecirculationExhaust GasesSpecific Fuel ConsumptionInternal-Combustion EngineАеротермопресорТермогазодинамічна компресіяРециркуляціяВідхідні газиПитома витрата паливаДвигун внутрішнього згорянняThe recirculate exhaust gases cooling method of the marine low-speed engine by the aerothermopressorArticle