Мошенцев Ю. Л.Слободян С. І.2023-09-192023-09-192022https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/6980Слободян, С. І. Проектування системи охолодження головного суднового двигуна потужністю 9480 кВт : магістерська робота ; спец. 142 ''Енергетичне машинобудування'' / С. І. Слободян ; наук. кер. Ю. Л. Мошенцев. – Миколаїв : НУК, 2022. – 88 с.На сучасних морських суднах для перевезення сухого (суховантажі) або рідкого (танкери) вантажу застосовуються різні системи охолодження для СЕУ. Переважно, це об’єднані системи, що охолоджують як головні, так і допоміжні двигуни. Ці системи мають досить велику вагу і габарити. Основні елементи цих систем, це теплообмінники, які на 90 % складаються з кольорових, коштовних і дефіцитних металів. Загальна вага цих металів у системі охолодження сучасного крупного судна складає близько 10 тон. Звичайно, рівень проектування таких систем у світі достатньо високий, тому роблять такі системи на базі сучасних поглядів на ефективність компактність таких схем. Сьогодні застосовують схеми з так званим місцевим переохолодженням. Ще такі схеми звуть маловитратними за особливості витрат теплоносія внутрішнього контуру через теплообмінники таких схем. Ще одна назва таких систем – системи з повільною швидкістю теплоносія (slow-flow system). Знову ж таки, ця назва пов’язана з однією з особливостей таких систем. Відомо також, що такі системи можуть бути побудовані за дещо різними схемами, які, проте, відповідатимуть одним і тим же принципам побудови таких систем [5]. У такому разі ці системи матимуть майже однакову компактність та ефективність. Одна з можливостей подальшого покращення параметрів подібних систем – це збільшення кількості теплообмінників, що відводять тепло. Про таку можливість є інформація у [5]. Дана робота присвячена можливості подальшого покращення маловитратних систем за рахунок збільшення кількості теплообмінників, що відводять тепло. Проводиться дослідження даної проблеми з урахуванням практичної відсутності даних з цього питання. Робота виконана українською мовою на 86 сторінках розрахунково-пояснювальної записки. Використано 21 джерел. Графічна частина представлена на 6 кресленнях формату А1.ukПроектування системи охолодження головного суднового двигуна потужністю 9480 кВтMasterThesis