Швець Ігор АнатолійовичМардар Віталій Дмитрович2024-02-142024-02-142023https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/7867Мардар, В. Д. Покращення ефективних показників тепловозного двигуна, потужністю 3000 кВт, за рахунок вдосконалення елементів паливної апаратури. Прототип 16ЧН 25/27 : магістерська робота ; спец. 131 ''Прикладна механіка'' / В. Д. Мардар; наук. кер. І. А. Швець. – Первомайськ : ПННІ НУК, 2023. – 110 с.В кваліфікаційній роботі, відповідно до завдання запропоновано рішення щодо покращення ефективних показників тепловозного двигуна, потужністю 3000 кВт, спроектованого на базі двигуна-прототипу 16ЧН 25/27, за рахунок вдосконалення елементів паливної апаратури. Описано об’єкт встановлення двигуна, яким є магістральний двохсекційний тепловоз 2ТЕ116. Розглянуто та описано особливості конструкції, роботи та експлуатації двигуна-прототипу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моментів що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Описано систему живлення штатного двигуна, та розглянуто її переваги та недоліки. Виявлено особливості роботи елементів системи живлення при різкій зміні навантаження на різних режимах роботи двигуна. Запропоновано комплекс заходів щодо покращення умов роботи та зниження теплової напруженості розпилювача форсунки. Виконано розрахунок елементів паливної апаратури на міцність. Розраховано витратні параметри елементів системи. Оцінено результати прийнятих конструкторських рішень. Описано проблеми шкідливого впливу проектованого дизеля на навколишнє середовище під час роботи. Визначено кількісні показники викиду основних токсичних компонентів проектованого двигуна. Проаналізовано основні небезпеки які можуть виникати під час ремонту та експлуатації двигуна, та запропоновано заходи щодо їх запобігання. Визначено рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.ukтепловоздизельний двигунробочий циклпаливна системафорсункатоксичні викидивібраціяшум131 ''Прикладна механіка''diesel locomotivediesel engineduty cyclefuel systeminjectortoxic emissionsvibrationnoiseПокращення ефективних показників тепловозного двигуна, потужністю 3000 кВт, за рахунок вдосконалення елементів паливної апаратури. Прототип 16ЧН 25/27.MasterThesis