Шаповалов Ю. О.Семенов М. М.Соломонюк Д. М.Shapovalov Yuriy O.Semenov Mykola M.Solomonyuk Denis М.2024-04-192024-04-1920232311-3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/8150Шаповалов, Ю. О. Впровадження змішаного навчання на прикладі лабораторного комплексу з дисципліни «Нагнітачі та теплові двигуни» = Implementation of blended education on the example of a laboratory complex in the discipline “Supercharger and heat engines” / Ю. О. Шаповалов, М. М. Семенов, Д. М. Соломонюк // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : Гельветика, 2023. – № 4 (493). – С. 61–68.У статті зазначається, що в умовах, коли Україна зазнала серйозних втрат і руйнувань внаслідок війни та обмежень, які були пов’язані з пандемією, необхідно вирішувати питання щодо збереження якості освіти студентів енергетиків. Відтак актуальною стає проблема використання змішаного навчання, яке, з урахуванням особливостей проведення, мають забезпечити здобувачам освіти якість надання освітніх послуг. Змішане навчання – це, на думку фахівців, гібрид традиційного очного та онлайн-навчання, за якого навчання відбувається як у лабораторії, так і за її межами, причому онлайн-складова стає природнім розширенням традиційного аудиторного навчання. Мета роботи – обґрунтування можливості єдиного підходу до організації лабораторного практикуму з дисципліни «Нагнітачі та теплові двигуни» з використанням багатоцільового стенду. Методикою теоретичного дослідження було аналіз, синтез, порівняння педагогічних джерел з питань змішаного навчання, емпірична методика ґрунтувалася на натурному експерименті та аналізі лабораторних робот. Результати – у роботі досліджено можливість впровадження змішаного навчання на прикладі багатоцільового стенду з використанням клік-технології, який дає можливість за два аудиторних заняття провести комплекс досліджень з наступною дистанційною обробкою результатів. На стенді пропонується виконати шість лабораторних робіт, які повністю охоплюють коло знань з пристрою та принципу дії нагнітачів та методиці їх експериментального дослідження, дозволяють побудову напірно-витратних характеристик та здійснення регулювання їх продуктивності. Основна ідея стенду полягає в тому, що ми використовуємо спеціальні клік-модулі, які дають змогу швидко перетворювати одну лабораторну роботу на іншу. Практична значимість – проведене оцінювання дає змогу перенести досвід роботи лабораторного стенду на інші дисципліни технічного напрямку, а це розширює освітні можливості студентів, покращує інтерактивні взаємодії викладача та студентів. Що на нашу думку безпосередньо впливає на якість надання освітніх послуг та дозволить випускати більш кваліфікованих теплоенергетиків, які вкрай необхідні державі.ukзмішане навчаннялабораторні роботиуніверсальний стендклік-модульнагнітачігідрав¬лічні параметри нагнітачівblended learninglaboratory worksuniversal standclick modulesuperchargershydraulic parameters of superchargersВпровадження змішаного навчання на прикладі лабораторного комплексу з дисципліни «Нагнітачі та теплові двигуни»Implementation of blended education on the example of a laboratory complex in the discipline “Supercharger and heat engines”Article