Тихонов Б. А.Личко Б. М.Рязанцев П. А.Tyhonov B. A.Lychko B. M.Riazantsev P. A.2024-06-182024-06-182021https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/8371Тихонов, Б. А. Аналіз застосування роторів флеттнера у якості допоміжних суднових рушіїв для контейнеровоза / Б. А. Тихонов, Б. М. Личко, П. А. Рязанцев // Матеріали Х міжнар. наук.-техн. конф. «Cуднова енергетика: стан та проблеми». – Миколаїв : Гельветика, 2021. – С. 223–226.Міжнародна морська організація (ІМО), що регулює міжнародне судноплавство, бореться з тим, як контролювати викиди парникових газів (ПГ) з суден з 1997 року. Початкова стратегія передбачає підвищення оперативної ефективності міжнародних морських перевезень як середнього показника по флоту щонайменше на 40% до 2030 р. (порівняно з рівнями 2008 р.). В останні роки вітрила ротора використовувались на декількох комерційних суднах, з одним новим корпусом і щонайменше трьома переобладнаннями лише в 2018 році, включаючи круїзне судно Viking Grace на 2800 пасажирів, загальне вантажне судно Pollux та танкер Maersk Pelican. Порівняльний аналіз показує, що застосування ротора Флеттнера у якості допоміжних рушіїв дозволить зменшити викиди в атмосферу за рахунок економії палива до 7,5%, що також призведе до економії фінансових витрат на паливо.ukротори Флеттнераальтернативні види енергіїзменшення викидівFlettner rotorsalternative energy sourcesemission reductionsАналіз застосування роторів флеттнера у якості допоміжних суднових рушіїв для контейнеровозаAnalysis of the use of flettner rotors as auxiliary propellers for the container ship ccni iquiqueTheses