Херсонська філія НУК
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Херсонська філія НУК за Ключові слова "academic staff"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адаптування чисельності науково-педагогічних працівників закладами вищої освіти України до змін зовнішнього середовища(2020) Ломоносова, О. Е.; Lomonosova, OksanaУ статті розглядається динаміка чисельності науково-педагогічного персоналу вищої школи України, визнача-ються тенденцій її змін та чинники, які зумовили ці зміни, в контексті адаптації ЗВО до трансформації зовнішнього середовища. При аналізі та оцінці стану, руху й ефективності використання науково-педагогічного персоналу необ-хідно не тільки розглядати відповідні показники по Україні в цілому, за окремими регіонами або ЗВО. Більш важ-ливим є проведення ретельного дослідження факторів, що призвели до виявлених змін, і вияснення, наскільки зміни чисельності викладацького складу зумовлені дією факторів зовнішнього середовища, і наскільки ці зміни ініційовані самими ЗВО безвідносно до зовнішнього впливу. Змінення чисельності науково-педагогічних працівників відображає її адаптування до нових умов внаслідок реакції на зміни з боку ЗВО. Останні змушені здійснювати певні дії, змінюючи кількість і структуру персоналу, організацію навчального, виховного та наукових процесів тощо відповідно до впливу факторів зовнішнього середовища. До основних зовнішніх факторів, що спричиняли розглянуті вище зміни кількості науково-педагогічних працівників ЗВО України, відносяться: демографічний, дія якого полягала у збільшенні протягом певного періоду часу випускників шкіл ІІІ ступеня, потім – у їх скороченні; економічний та політичний, які проявилися і продовжують проявлятися у недофінансування вищої освіти. Крім того, був сформований ринок освітніх послуг, що надаються системою вищої освіти України, та з’явилася розгалужена мережа ЗВО недержавної форми власності; інституціональні фактори, пов’язані з введенням в дію нормативно-правових документів, що регламентують діяль-ність ЗВО. Це обмеження максимального річного обсягу навчального навантаження науково-педагогічних працівників, введення нових нормативів чисельності студентів на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника тощо.Документ Дивергенція норм часу як наслідок адаптації ЗВО України до нових соціально-економічних та інституційних умов функціонування(2019) Ломоносова, Оксана; Ломоносов, Анатолій; Lomonosova, Oksana; Lomonosov, Anatoliy; Ломоносова, Оксана; Ломоносов, АнатолийЗаконом України «Про вищу освіту», прийнятим у 2014році, було встановлено, що заклади вищої освіти (ЗВО), яким надано статус національних, мають право самостійно визначати норми часу навчальної та інших видівроботи педагогічних і науково-педагогічних працівників. Доцього для ЗВО було обов’язковим використання норм часу для пла-нування та обліку навчальної роботи, що затвердженінаказом Міністерства освіти і науки України 21.08.2002 р. № 450. Після отримання дозволу на самостійне формування норм, багато які ЗВО з різних причин, передусім, у зв’язку з фінансовими труднощами, стали вносити зміни до нормчасу, офіційно затверджених Міністерством освіти інауки України. Внаслідок цього у них стали з’являтися свої власні видозмінені похідні системи норм часу. Таким чином, крім офіційно затверджених норм часу, у вищій освіті виникла ціла сукупність систем норм часу на виконання навчальної роботи, які мають загальне походження, загальну «материнську» систему норм часу. У своєму розвитку вони дедалі більше віддаляються від «материнської» системи й одна від одної, що дає змогу говорити про їх дивергенцію. Метою цієї статті є дослідження процесів дивергенції нормчасу на виконання навчальної роботи та визначення її основних напрямів. Дивергенція норм часу є адаптивним процесом, який полягає у пристосуванні систем норм часу ЗВО до нових умов функціонування. Як необхідні передумови для дивергенція норм часу у вищій освіті України виступають законода-вчі зміни, які дозволяють ЗВО в межах університетської автономії самим встановлювати норми часу на виконання навчальної роботи науково-педагогічними працівниками; різні умови функціонування ЗВО; їх відносна відособленість. Основними чинниками дивергенції виступають хронічненедофінансування вищої освіти, необхідність суттєвого під-вищення якості підготовки фахівців, суттєве скорочення випускників середніх шкіл внаслідок демографічної кризи в Україні. У процесі дослідження виявлено п’ять основних напрямів дивергенції, які об’єднують відповідніпервинні зміни систем норм часу. Трансформація норм часу дає змогуЗВО адаптуватися до змін зовнішнього середовища та особли-востей елементів внутрішнього середовища (організація навчального та наукового процесів, персонал, організація уп-равління, маркетинг тощо). Подальші дослідження дивергенції норм часу на виконання навчальної роботи мають по-лягати у визначенні ступеня змін норм протягом певного часу в окремих ЗВО або їх групах, а також у встановленні рівнів дивергенції в різних системах норм часу.Документ Система регулювання трудовоїдіяльності науково-педагогічнихпрацівників вищих навчальних закладів України в умовахобмеженого фінансування(2017) Новіков, В. М.; Ломоносов, А.В.; Ломоносова, О. Е.Необхідність створення системи регулювання навантаження викладачами у вищих навчальних закладах України, що особливо актуально в умовах обмеженого фінансування показана вища освіта. Структура системи та характеристика її основної компоненти. Цієї системи достатньо для створення потужної інформаційної бази для підготовки та прийняття управлінських рішень щодо планування та організації навчального процесу, а також для аналізу та оцінки впливу управлінських рішень на величину витрат на оплату праці академічного персоналу та витрати університету в цілому.