Перегляд за Автор "Panin Mykola I."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання добавки водневмісного газу для поліпшення показників двигуна з іскровим запалюванням за роботи на зрідженому нафтовому газі(Гельветика, 2024) Шуба Є. В.; Панін М. І.; Shuba Yevhenii V.; Panin Mykola I.Мета. Дослідити вплив добавки водневмісного газу на показники двигуна з іскровим запалюванням, за роботи на зрідженому нафтовому газі в різних швидкісних та навантажувальних режимах. Методика. Експериментальні та розрахунково-теоретичні методи. Результати. Встановлено, що за роботи двигуна на зрідженому нафтовому газі з добавкою водневмісного газу найбільша економія палива спостерігається за роботи двигуна в режимах малих навантажень і за невеликої частоти обертання колінчастого вала. Зокрема за роботи двигуна при різних навантаженнях з частотою 1400 хв-1 годинна витрата палива в середньому зменшується на 8.6 % порівняно з витратою палива за роботи двигуна без добавки Н2/О2, за роботи з частотою 5000 хв-1 – в середньому на 4 %. За роботи двигуна без навантаження в різних швидкісних режимах (від 1400 до 5000 хв-1) витрата палива знижується в середньому на 9.9 %. При збільшенні навантаження економія палива знижується до 4.2 % за роботи з навантаженням 100 Н∙м. Концентрації СО знижуються в середньому на 7.7–19.8 %. Концентрації незгорілих вуглеводнів CmHn знижу ються в середньому на 6.8–11.2 %. За роботи двигуна з добавкою водневмісного газу концентрації оксидів азоту NOx зростають в середньому на 7.7 % у всьому діапазоні швидкісних та навантажувальних режимів. Наукова новизна. Встановлено, що добавка водневмісного газу приводить до поліпшення паливної економічності та зниження концентрацій продуктів неповного згорання у відпрацьованих газах двигуна з іскровим запалюванням за роботи на зрідженому нафтовому газі в різних швидкісних та навантажувальних режимах. Практична значимість. Практичну значимість одержаних результатів становлять поліноміальні залежності, що дозволяють визначити вплив добавки водневмісного газу на паливо-економічні та екологічні показники двигуна в широких межах швидкісних і навантажувальних режимів.Документ Вплив добавки водневмісного газу до повітряного заряду на показники двигуна з іскровим запалюванням за роботи на зрідженому нафтовому газі(2023) Шуба Є. В.; Панін М. І.; Shuba Yevhenii V.; Panin Mykola I.У статті розглянуто результати досліджень впливу добавки водневмісного газу до повітряного заряду на паливну економічність та екологічні показники бензинового двигуна, який працює на зрідженому нафтовому газі, в різних навантажувальних режимах. Об’єкт експериментальних досліджень – бензиновий двигун 4Ч 7.65/7.56 (VW BBY), який дообладнано системами живлення зрідженим нафтовим газом і подачі водневмісного газу і приєднаний до гальмівної машини. Подача водневмісного газу відбувається у впускний трубопровід перед дросельною заслінкою. У якості електроліту в даній установці для проведення електролізу з отриманням водню і кисню використовували 10 % розчин гідроксиду калію. Мета роботи – визначення впливу добавки водневмісного газу до повітряного заряду на паливну економічність та екологічні показники бензинового двигуна при роботі на зрідженому нафтовому газі в різних навантажувальних режимах. Метод дослідження – експериментальний. Для визначення оптимальної величини добавки водневмісного газу за роботи двигуна на зрідженому нафтовому газі були визначені регулювальні характеристики двигуна за роботи в режимі, що відповідає середній точці Європейського міського їздового циклу. Оптимальною вважали добавку за якої спостерігається максимальна економія палива з врахуванням витрат електричної енергії на її отримання. Встановлено, що з врахуванням витрат електричної енергії доцільно обмежити величину добавки водневмісного газу на рівні 4…6 %. Для встановлення впливу добавки водневмісного газу на паливну економічність та екологічні показники двигуна в різних навантажувальних режимах були визначені навантажувальні характеристики за роботи двигуна на зрідженому нафтовому газі без добавки та з оптимальною добавкою водневмісного газу. В результаті досліджень встановлено, що добавка водневмісного газу позитивно впливає на паливо-економічні та енергетичні показники бензинового двигуна в різних навантажувальних режимах. Зокрема, в режимах малих навантажень зниження питомої ефективної витрати палива становить 8 %. В інших режимах економія палива становить в середньому 3.5 %. За роботи двигуна з оптимальною добавкою водневмісного газу знижуються концентрації незгорілих вуглеводнів (CmHn), що свідчить про більш повне згорання суміші. Зниження концентрацій CmHn становить в середньому 15 %. За рахунок підвищення температури в циліндрах двигуна дещо зростають концентрації оксидів азоту.