Статті (ПтаОМ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МЕДИЧНОЇ ГАЛУЗІ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА(КВНЗ "Херсонська академія неперервної освіти", 2024) Кохановська О.В. = Kokhanovska O.V.; Кузьменко Ю.В. = Kuzmenko Yu.V.У статті досліджено питання професійної компетентності майбутніх фахівців медичної галузі як педагогічної проблеми. Авторами розкрито поняття «компетенції» та «компетентності», значення компетентністного підходу в сучасній освіті. У статті наведено трактування понять «компетентність» і «професійна компетентність» різними науковцями, а також професійної компетентності майбутнього медичного фахівця як інтегральної системи ключових компетентностей – науково-дослідницької, організаційно-управлінської, проєктної, технологічної та педагогічної, які реалізуються через низку організаційних аспектів, міжособистісного спілкування, уміння працювати з інформацією та інформування критичного мислення, необхідного для вирішення типових і складних ситуативних завдань практичної спрямованості. Звернено увагу на підвиди професійної компетентності медиків – функціональну, ситуативну, інтелектуальну, соціальну, які у своїй сукупності забезпечують готовність медика до практичної діяльності та відображають цілісність особистості, що має якісну фахову підготовку. У статті зазначено, що професійна компетентність майбутнього медика є складною системою, яку необхідно формувати поетапно від отримання та засвоєння теоретичних знань до формування «динамічного стереотипу» здійснення практичних навичок, наголошено на значущості рефлексії медика для здійснення ефективної практичної діяльності та якісного надання кваліфікованої медичної допомоги. Авторами акцентовано увагу на ролі мотивації у здобувачів, її значенні для формування медика як особистості, існуванні етико-деонтологічних відносин у колективі та значенні комунікації між всіма учасниками лікувально-діагностичного процесу. У статті виділено перспективи подальших досліджень, які полягають у подальшій деталізації компонентів професійної компетентності лікаря, визначенні організаційно-педагогічних умов їх формування.Документ ПРОФЕСІЙНА СУБ’ЄКТНІСТЬ ЯК ЧИННИК СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНОЇ ОСВІТИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ(КВНЗ "Херсонська академія неперервної освіти", 2024) Кузьменко Ю.В. = KuzmenkoYu.V.; Ситченко А.Л. = Sytchenko A. L.; Корнієнко І.А. = Korniienko I. A.У статті розкривається поняття суб’єктності професійної підготовки фахівців якпровідного чинника студентоцентрованого навчання. Актуалізуються основні інструменти вищої освіти –освітня програма, навчальний план і навчальні дисципліни у зв’язку зрезультатами навчання, які мають індивідуальний компетентнісний характер ієкатегорією студентоцентрованої освіти. Основним напрямком суб’єктного навчання вчені визначають персональну освітню траєкторію студента, що втілюється в індивідуальному навчальному плані за активної участі кожного зацікавленого здобувача вищої освіти, який усвідомлює себе повноправним учасником навчального процесу. Можливість індивідуального вибору компонентів змісту навчання єпоказником відкритості вищої освіти та її гуманістичного характеру.Стосовно підготовки бакалаврів-філологів підкреслюється потреба формування в них власної мовознавчої та літературознавчої концепції, свідомих поглядів на мовні й літературно-художні явища, розвиток здатності до самостійного об’єктивного аналізу та готовностідообґрунтованого пояснення наукових і художніх текстів. Суб’єктно-смисловий обмін між майбутніми вчителями української мови і літератури вважається ключовим чинником свідомого ставлення здобувачів вищої освіти до національних цінностей, гуманітарних пріоритетів, педагогічної професії, життєвих смислів та уявлень про індивідуально вагомі йсуспільно відповідальні морально-естетичні ідеали.Формування у студентів суб’єктного досвіду діяльності пов’язується з виконанням проблемних завдань, проєктним навчанням, у процесі якого відбуваються широкі міжособистісні комунікації й реалізується партнерська взаємодія всіх зацікавлених осіб. Суб’єктна спрямованість навчання передбачає опору на сформовані у студентів компетентності й водночас цілеспрямований розвиток їхпід час засвоєння навчальних дисциплін, унаслідок чого відбуваються особистісні трансформації суб’єктів навчального процесу.Документ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ ДО РОБОТИ З МІГРАНТАМИ(КВНЗ "Херсонська академія неперервної освіти", 2024) Степанова Т.М. = Stepanova T. M.; Кузьменко Ю.В. = Kuzmenko Yu. V.У статті висвітлено психолого-педагогічний аспект підготовки майбутніх юристів до роботи з мігрантами. Підкреслено, що становлення майбутньої професійної компетентності юристів – це системне багаторівневе явище зі складною динамічною структурою, яке реалізується на основі контекстного навчання, охоплює мотиваційне формування, а також когнітивний, дійовий і ціннісний компоненти. Акцентовано увагу на тому, що робота з мігрантами вимагає від юриста не лише професійних знань, але й особливого розуміння соціальних, культурних, педагогічних та психологічних процесів. На думку авторок статті, психолого-педагогічний аспект підготовки майбутніх правників є одним із важливих компонентів їх професійної компетентності. Установлено, що психолого-педагогічний аспект підготовки майбутніх юристів до роботи з мігрантами слід розглядати в двох ключових напрямках: навчання прав та обов’язків мігрантів та допомога в соціально-психологічній адаптації. Підготовка майбутніх юристів до роботи з мігрантами потребує комплексного підходу та включає в себе як юридичні знання, так і розвиток навичок комунікації, культурної компетентності та етики, знання педагогічних та психологічних основ. Звернуто увагу, що успішна практика в цій сфері можлива лише за умов, що майбутній юрист – це професіонал із глибокою соціальною чутливістю, готовністю захищати права та інтереси мігрантів незалежно від їх статусу, походження чи культурних особливостей. Юрист, який працює з такою категорією мігрантів, має стати не лише їх захисником у правовій сфері, а й бути наставником, який допомагає інтегруватися в нове суспільство. Зроблено висновки, що в умовах глобалізації, яка безпосередньо впливає на зміни в галузі міграції, важливо продовжувати вдосконалювати знання та навички майбутніх фахівців юридичної галузі, щоб ефективно працювати в такій важливій і складній галузі, як міграційне право.Документ УХИЛЕННЯ ВІД ОПОДАТКУВАННЯ – ДЕСТАБІЛІЗУЮЧИЙ ЧИННИК ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ КРАЇНИ(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Галунько В.М. = Halunko Vira Mykolaivna; Кузьменко Ю.В. = Kuzmenko Iuliia VasylivnaУ статі порушено актуальну на сьогодні проблему ухилення від сплати податків, зборів, внесків, як одного з дестабілізуючих чинників економічної безпеки країни. Автором підкреслено, що проблема протидії та запобігання правопорушень в податковій сфері стоїть на контролі державних органів всіх країн світу не випадково, це свідчить про важливість її вирішення, як на рівні держави так і на геоекономічному рівні. Актуальність проблеми також посилюється й тим фактом, що платники податків постійно оновлюють схеми ухилення від оподаткування, а тому й контролюючі органи держави постійно повинні оновлювати свої алгоритми роботи із податковими правопорушеннями, а законодавча гілка влада відповідно нових викликів вдосконалювати законодавство з боротьби з цим явищем. Зауважено, що показником дієвості функціонування податкової системи є рівень та масштабність використання в країні схем уникнення (легальних) та ухилення (з порушенням закону) від оподаткування. Наведено приклади основних схем ухилення від сплати податків в Україні та названо обсяги втрат бюджету за 2021 рік за цими правопорушеннями. Зроблено висновки, що для забезпечення економічної безпеки першочерговими задачами в контексті зниження потенційних загроз національній економіці є такі: постійний моніторинг й оцінка рівня ухилення від оподаткування, відтворення цілеспрямованої державної політики у боротьбі з недоотриманням доходів до державного бюджету, виявлення, попередження і нейтралізація правопорушень пов’язаних з ухиленням від сплати податків, створення перешкод для розвитку та розповсюдження податкових правопорушень на усіх рівнях влади, зміна негативного ставлення в суспільстві до механізму оподаткування, протидія криміналізації економіки та корупції.Документ Проблеми використання моделювання у професійній підготовці педагогів.(Poland, Warszawa: «Interdruk», 2025) Кузьменко Ю.В.; Авраменко К.Б.У статті проаналізовано теоретичні підходи до розуміння сутності моделювання визначено основні етапи та особливості використання у професійній підготовці педагогів.