Перегляд за Автор "Havrilenko Nataliia"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Accounting features of the display of costs on innovation in the practical activities of enterprises(2023) Havrilenko NataliiaВважаємо, що бухгалтерам суб’єктів господарювання, які здійснюють інноваційну діяльність та несуть витрати на розробку нової продукції, найзручніше вести облік витрат на розробку нової продукції на субрахунку 941. Для забезпечення інформаційних потреб системи управління таких підприємств з даними про інноваційні витрати пропонуємо деталізувати субрахунки до рахунків, що використовуються фірмою, та розробити рахунки для обліку інноваційних витрат з урахуванням підходів до їх обліку. Також вважаємо доцільним створення єдиної методики обліку витрат на розробку нових продуктів, яка завжди сприятиме забезпеченню достовірності інформації, систематичному виявленню резервів зниження витрат, підвищенню аналітичної якості інформації.Документ Liquidation of destroyed assets in war conditions(Collection of Scientific Papers «SCIENTIA», 2023-05-17) Havrilenko NataliiaПідприємства з територій, де ведуться активні бойові дії, вже відчули на собі нищівну силу війни: у багатьох зруйновані офіси, магазини, склади і навіть виробництва. А як щодо підприємства зі знищеними (втраченими) активами? Як оформити пов’язану з війною ліквідацію активів та відобразити її наслідки в бухгалтерському обліку? Саме про це ми зараз і поговоримо.Документ Peculiarities of government management in current Ukraine(2023) Havrilenko Nataliia; Koshutskyi AndriiВважаємо, що питання державного управління традиційно були, є і, очевидно, будуть дуже актуальними для суспільства і держави, оскільки саме державне управління опосередковує весь спектр прийомів і методів публічно-правового впливу суб'єктів на суспільство та реалізованих у ньому суспільних відносин. Доведено, що це питання не програє своїй актуальності, оскільки постійно піддаючись впливу різних факторів (економічних, політичні, соціальні тощо), ця сфера суспільних відносин постійно перебуває в динаміці стан, змінюючи та модернізуючи.Документ Peculiarities of government management in current Ukraine(ДУІТ, ХНУРЕ, МНТУ, 2023-11) Havrilenko Nataliia; Koshutskyi AndriiПитання державного управління традиційно були, є і, очевидно, будуть актуальними для суспільства і держави, оскільки саме державне управління опосередковує весь спектр прийомів і методів публічно-правового впливу суб'єктів на суспільство та реалізованих у ньому суспільних відносин. Це питання не програє його актуальностості, оскільки постійно піддаючись впливу різних факторів (економічних, політичні, соціальні тощо), ця сфера суспільних відносин постійно перебуває в динамічному стані.Документ The role of industrial policy in the development of the state's defence industry: international legal and rconomic regulation(2024) Gryshchenko Iryna; Havrilenko Nataliia; Krasnostanova Nataliia; Kapyrulya Mykhaylo; Banchuk-Petrosova Olena; Грищенко І.; Гавриленко Н.; Красностанова Н.; Капируля М.; Банчук-Петросова О.Промислова політика є найважливішим елементом, що визначає розвиток галузей економіки, в тому числі оборонної промисловості. У сучасних умовах зростання геополітичної напруги, технічного прогресу та глобалізації, ефективного функціонування та розвитку оборонна промисловість дуже актуальна. Мета роботи -дослідити роль промислової політики у формуванні найбільш ефективних стратегій і підходів до розвитку оборонно-промислового комплексу та можливості їх адаптації в Україні. Дослідження проводилося за допомогою порівняльного, системного та SWOT аналізу. Результати показали, що кожна країна, яка розглядається – Сполучені Штати, Франція та Китай – має унікальні можливості для розвитку оборонної промисловості, але й стикається зі специфічними погрози. Оборонна промисловість цих країн є складною системою, яка охоплює великі корпорації, науково-дослідні установи та державні установи. Всі вони отримують значне фінансування з державного бюджету, інвестиції в дослідження та розробки, а також співпрацюють з міжнародними партнерами, що дозволяє їх продукції бути високоякісною та інноваційною. США мають найбільший оборонний бюджет і значні технологічні можливості, але залежить від політичних рішень і великих витрат. Франція має солідну технічну базу, але обличчя обмежені бюджетні ресурси та залежність від європейської політики. Китай демонструє значне збільшення її оборонного бюджету, але обмежене міжнародне співробітництво перешкоджає стабільному розвитку її оборонної промисловості. Висновки показують, що збалансована промислова політика, яка поєднує економічні та міжнародно-правові аспекти, є важливим ключем до створення стійкої та конкурентоспроможної оборонної промисловості. Подальші дослідження в цій галузі допоможуть знайти більш ефективні стратегії розвитку оборонної промисловості та зміцнення національної безпеки та економічної стабільності.Документ Деякі концептуальні засади обліку бухгалтерських ризиків(2023) Гавриленко Н.В.; Грищенко О. В.; Козіцька Н. О.; Havrilenko Nataliia; Hryshchenko Olena; Kozitska NataliaВ статті зазначено, що характерною особливістю страхового бізнесу є те, що, з од-ного боку страхування вважають одним із методів управління ризиком, а з іншого боку, страховик, як суб'єкт ринку, сам підпадає під вплив цілої низки ризиків. При цьому, очіку-ваним ефектом від надання страхових послуг бізнес визнає задоволення потреби безпеки, фактор впевненості господарюючого суб'єкта, який вступив у страхові відносини. Це зумовлює необхідність підвищення довіри обліково-аналітичних даних за своїм змістом до страхової компанії. Отже, запропонована нами більш розширена класифікація бух-галтерських ризиків дозволяє вести аналітичний облік за однорідними групами ризиків, в тому числі і страховими. Також в статті представлено авторське бачення методики бухгалтерського обліку і включення в бухгалтерську звітність страхових компаній мож-ливих збитків, пов'язаних з наслідками бухгалтерських ризиків, які позитивно вплинуть на інформативність, достовірність даних про рух фінансових резервів, а також якість контролю щодо їх цільового використання.Документ Обгрунтування методичного підходу до проведення судово-бухгалтерської експертизи наслідків господарських договорів(2024) Гавриленко Н. В.; Havrilenko NataliiaВ статті акцентовано увагу на господарських договорах, як об'єктах судовобухгалтерської експертизи, що пов'язане з тим, що вони є визначальною формою взаємодії господарюючих суб'єктів, базовим механізмом закріплення ділових відносин між партнерами. Їх виконання забезпечує економічну стійкість і правові норми ділових відносин. Саме в сфері договірних відносин виявляється найбільша кількість зловживань і правопорушень, які можуть залишати документальні та обліково-інформаційні сліди. Доведено, що на сьогоднішній день методичні прийоми судово-бухгалтерської експертизи господарських договорів пов'язані з відсутністю адаптованих до даного об'єкту дослідження методик, відсутністю будь-яких стандартів, низькою ефективністю використовуваних прийомів, методів і процедур. Відповідно до принципу поетапного проведення експертизи запропоновані етапи методики судовобухгалтерської експертизи господарських договорів.Документ Офісні витрати в контексті сучасних підходів до обліку витрат(2023) Гавриленко Н. В.; Havrilenko NataliiaТермін "офіс" вже доволі давно став однією з найбільш розповсюджених характеристик економіки 21 століття. Офіси мають усі – від будівельної організації до рекламної компанії, від величезного заводу з тисячами працівників до невеличкої фірми, на якій заледве налічується десять працівників. Функціонування офісу – це так чи інакше витрати, причому дуже різноманітні, що зумовлює певні їх облікові особливості. В статті виявлено і висвітлено особливості конкретних офісних витрат, які необхідно враховувати при формуванні облікової політики, що дозволить сформувати досить раціональну облікову систему. Дані особливості полягають: в специфіці нормативного регулювання, значній питомій вазі офісних витрат в загальних витратах, різноманітності зазначених витрат, особливих підходах до їх кваліфікації. Зазначено, що будівлю офісу можна обліковувати як один об'єкт основних засобів, або як сукупність окремих об'єктів основних засобів або малоцінних необоротних матеріальних активів. Підкреслено, що будівлю офісу обліково поділити на декілька об'єктів можна й у процесі її експлуатації. Щодо офісної канцелярії, то тут порядок відображення витрат на її придбання в бухгалтерському обліку залежить від терміну її експлуатації.Документ Податкова логістика в системі державного фіскального менеджменту(2023) Гавриленко Н. В.; Havrilenko NataliiaУ статті розглянуто роль податкової логістики в системі управління податковими відносинами. Розширено межі традиційного розуміння податкової логістики, яка за-стосовується на мікрорівні. Податкову логістику визначено як діяльність, яка полягає в здійсненні управління податковими ресурсами держави відповідно до державного і бю-джетного устрою. Реалізація фіскальної логістики здійснюється в системі фіскального менеджменту держави. На прикладі ієрархії управління податковими відносинами пока-зано формування податкової логістики з мікрорівня до рівня філософського осмислення значущості податків у сучасному суспільстві. Сфера її впливу може охоплювати як всю систему обігу податків, так і безпосередньо, регіональний рівень, на якому ефективність її використання буде значно вищою, а це суттєвим чином підвисить мультиплікаційний ефект, який сприятиме підвищенню конкурентоздатності регіонівДокумент Формування дохідної частини державного бюджету України в умовах воєнного стану(Вінницький національний аграрний університет, 2024) Гавриленко Н. В.; Коверний О. Є.; Havrilenko Nataliia; Koverny OleksandrУ статті охарактеризовано особливості виконання державного бюджету за доходами в період воєнного стану. Окреслено проблеми, спричинені збройною агресією Росії, щодо бюджетної політики України. З’ясовано, що фактично потреба у фінансовій допомозі спровокована зростанням військових витрат, оскільки дохідна частина бюджету приблизно така ж, як і видатки на одне лише Міністерство оборони. Проаналізовано структуру збитків в економіці й тенденції зміни ВВП. Встановлено, що, не зважаючи на поступове відновлення ВВП, існує досить вагома проблема – зміна структури економіки. Зазначено, що в загальній картині економіки нашої країни державні витрати займають все більший обсяг. Як і в попередньому році, найбільшою статтею видатків бюджету у 2023 році є безпека й оборона; водночас видатки спрямовані на неї порівняно з довоєнним періодом, зросли майже вдесятеро. Структура економіки за 2022–2023 рр. зазнала суттєвих змін, знизилась частка галузей з високим податковим коефіцієнтом, що негативно впливає на рівень сплати податків з економіки. Виявлено, що в 2023 році в результаті політики Національного банку України (далі – НБУ), спрямованої на утримання відносно високої облікової ставки, прибутки банківської системи в декілька разів перевищили довоєнні показники, що дозволило отримати нею значний позитивний фінансовий результат. Зазначено, що значну частину доходів держбюджету заробив паливно-енергетичний сектор, який, незважаючи на війну, продовжує залишатися успішною складовою економіки України. Під час прогнозування доходів державного бюджету потрібно враховувати високий ступінь невизначеності й непередбачуваності, що впливає на високу ймовірність відхилення фактичних показників кошторису від планових. Основними ключовими ризиками можна назвати продовження війни й невизначеність щодо подальших шляхів її розвитку, неповернення біженців з-за кордону, недостатньо швидке проведення реформ; недоотримання допомоги від міжнародних організацій та урядів. Останнє – не умовність, а факт, адже ключовим джерелом доходів 2024 року стануть зовнішні запозичення, оскільки власного ресурсу (податкові та неподаткові надходження, трансферти) має вистачити, щоб профінансувати лише половину видатків. Фактично, потреба у фінансовій допомозі спровокована зростанням військових витрат, у бюджеті прописана у форматі позик.Документ Інформація в умовах цифровізації публічно-правового управління(2023) Гавриленко Н. В.; Havrilenko NataliiaВ статті розглянуто вплив цифровізації на зміну правового регулювання управлінської діяльності щодо реалізації окремих функцій органами державної влади і управління. Розглянуто та сформульовано основні тенденції прийняття державними органами і органами місцевого самоврядування управлінських рішень, які пов’язані із постійно зростаючими можливостями обробки інформації у цифровій формі із застосуванням інформаційних технологій. Доведено, що компетенція державних органів у процесі цифрової трансформації механізмів управління стрімко змінюється. Встановлено, що структурно-системні зміни тісно пов`язані з такими аспектами управлінської діяльності, як: реалізація наявних повноважень, надання державних і муніципальних послуг, побудова міжвідомчої взаємодії. Детально розглянуто напрямок, пов`язаний з наданням послуг публічними органами в електронному вигляді.