142 "Енергетичне машинобудування"

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 42
  • Документ
    Аналіз ефективності використання біоетанолу у двигуні малотоннажного катеру
    (2023) Заремба Андрій Дмитрович; Проскурін А. Ю.
    В роботі наведені результати дослідження ефективності використання біоетанолу шляхом термохімічної утилізації відпрацьованих газів в двигуні IVECO N45 катера «CALAIS MAJEST’IN». Проаналізовано сучасні напрямки використання спиртового палива в ДВЗ. Було встановлено, що одним з перспективних способів є використання термохімічного перетворення біоетанолу в синтез-газ. Виконано економічне обґрунтування впровадження модернізації. Наведені заходи щодо забезпечення охорони праці. Кваліфікаційна робота виконана українською мовою на 74 сторінках розрахунково-пояснювальної записки. Використано 12 джерел. Графічна частина представлена на 6 кресленнях формату А1.
  • Документ
    Дослідження впливу параметрів газообміну на ефективні показники судового двигуна 6ЧН 38/47,5
    (2023) Кирток Богдан Васильович; Митрофанов О. С.
    Магістерська робота присвячена дослідженню впливу параметрів процесу газообміну на ефективні показники головного суднового середньо обертового дизельного двигуни 6ЧН 38/47,5 (6L38) виробництва фірми Wartsila. Виконано короткий опис криголаму та дизельного двигуни типу 6ЧН 38/47,5. Проведено моделювання робочого циклу для номінального режиму роботи та отримано всі основні параметри робочого циклу головного суднового двигуни 6ЧН 38/47,5, а також побудовано графічні залежності зміни основних його параметрів від кута повороту колінчастого валу. Виконано аналіз особливостей організації процесу газообміну чотиритактних двигунів, а також основні схем газообміну. Виділено основні показники якості газообміну чотиритактних дизелів та параметри, що впливають на ефективну організацію робочого циклу, а також можливі напрямки удосконалення процесу газообміну дизельного двигуна 6ЧН 38/47,5. Виконано дослідження впливу параметрів процесу газообміну, а саме кута відкриття та закриття випускного клапану на ефективні показники головного суднового двигуна 6ЧН 38/47,5. Встановлено оптимальне сполучення параметрів процесу газовипуску (відкриття випускних клапанів 50о, а закриття 42о), що забезпечило зниження питомої ефективної витрати палива на 1,63 %. Визначено річний економічний ефект для споживача від модернізації двигуна 6ЧН 38/47,5 у розмірі 2395125,994 грн. Розраховано рівень шуму та вібрації, а також проаналізовано можливі шляхи зниження токсичності відпрацьованих газів за рахунок ефективної організації газообміну. Магістерська робота виконана українською мовою на 75 аркушах розрахунково-пояснювальної записки. Використано 15 джерел. Графічна частина представлена на 6 кресленнях формату А1.
  • Документ
    Покращення екологічних показників суднового двигуна шляхом використання водо-паливної емульсії
    (2023) Єрмаков Павло; Наливайко В. С.
    В кваліфікаційній роботі наведені результати дослідження ефективності використання водо-паливної емульсії для покращення екологічних показників головного суднового двигуна Wärtsilä 6R32 суховантажного судна проекту 003RSD04/ALB03. Проаналізовано сучасні способи підвищення паливної та екологічної ефективності двигунів. Як результат аналізу встановлено, що одним з ефективних способів є використання водо-паливної емульсії. Розрахунки робочого процесу двигуна підтвердили доцільність такої модернізації. Виконано економічне обґрунтування впровадження модернізації. Наведені заходи щодо забезпечення охорони праці. Кваліфікаційна робота виконана українською мовою на 76 сторінках розрахунково-пояснювальної записки. Використано 10 джерел. Графічна частина представлена на 4 кресленнях формату А1, 1 кресленні формату А2 та 2 кресленнях формату А3.
  • Документ
    Дослідження впливу параметрів паливної апаратури на ефективні показники судового двигуна 6ДКРН 26/98
    (2023) Ков’юк Святослав; Тимошевський Б. Г.
    Кваліфікаційна робота направлена на дослідженню впливу параметрів процесу паливоподачі на ефективні показники головного суднового малообертового дизельного двигуни 6ДКРН 26/98 (S26-MC MAN B&W). Здійснено короткий опис транспортного рефрижератора та дизельного двигуни типу 6ДКРН 26/98. Виконано моделювання робочого циклу головного суднового двигуни 6ДКРН 26/98 для його номінального режиму роботи у результаті якого та отримано всі необхідні параметри циклу та побудовано графіки залежностей зміни основних його параметрів від кута повороту колінчастого валу. Здійснено загальний аналіз принципу дії та особливостей конструкцій паливної апаратури, відокремлено головні параметри процесу паливоподачі, що безпосередньо мають вплив на раціональну організацію робочого циклу, а також проаналізовано перспективні шляхи удосконалення систем паливоподачі малообертових двигунів. Реалізовано дослідження впливу параметрів процесу паливоподачі, а саме кута початку упорскування φп.вп, та тривалості упорскування φвп на ефективні показники суднового дизельного двигуна 6ДКРН 26/98. Встановлено оптимальне сполучення початку упорскування φп.вп, та тривалості упорскування φвп, що забезпечило зниження питомої ефективної витрати палива на 2 г/(кВт·год). Отримано річний економічний ефект для судновласника від реалізації модернізації двигуна 6ДКРН 26/98 у розмірі 1461159,847 грн. Визначено рівень вібрації та шуму, що генерує судновий двигун, а також здійснено аналіз ймовірних шляхів зниження токсичності відпрацьованих газів завдяки налаштуванню паливної апаратури. Магістерська робота виконана українською мовою на 82 аркушах розрахунково-пояснювальної записки, містить 5 креслень формату А1.
  • Документ
    Дослідження впливу параметрів, що обумовлюють процес вигоряння палива на ефективні показники судового двигуна 6ЧН 21/21
    (2023) Остапенко Олександр; Наливайко Василь
    Магістерська робота присвячена дослідженню впливу параметрів, що обумовлюють процес вигоряння палива на ефективні показники судового середньообертового дизельного двигуна 6ЧН 21/21. Виконано короткий опис судна з повітряною подушкою та дизельного двигуни типу 6ЧН 21/21. Проведено моделювання робочого циклу для номінального режиму роботи та отримано всі основні параметри робочого циклу головного суднового двигуни 6ЧН 21/21, а також побудовано графічні залежності зміни основних параметрів від кута повороту колінчастого валу. Розглянуто особливості організації процесу згоряння двигунів із запаленням від стиснення. Проаналізовано особливості застосування методу І. І. Вібе для розрахунку характеристик тепловиділення у ДВЗ, а також розглянуто вплив параметрів напівемпіричного рівняння (тривалість згоряння φz та показник характеру згоряння m) на їх вигляд. Також виконано дослідження впливу кута випередження упорскування, що забезпечило зменшення питомої ефективної витрати палива на 2,3 %. Визначено річний економічний ефект для споживача від зниження витрати палива двигуном 6ЧН 21/21, який становить 581908,42 грн. Розраховано рівень шуму та вібрації, а також проаналізовано можливі шляхи зниження токсичності відпрацьованих газів за рахунок раціональної організації робочого процесу. Магістерська робота виконана українською мовою на 76 аркушах розрахунково-пояснювальної записки. Використано 18 джерел. Графічна частина представлена на 5 кресленнях формату А1.
  • Документ
    Підвищення ефективності головного малообертового двигуна контейнеровоза шляхом утилізації тепла вторинних енергоресурсів
    (2023) Гасанов Раміл; Тимошевський Борис
    В кваліфікаційній роботі наведені результати дослідження ефективності утилізації тепла головного двигуна судна для вироблення додаткової механічної енергії шляхом використання в утилізаційній установці робочого тіла фреон R245fa. Виконано економічне обґрунтування впровадження модернізованого двигуна. Наведені заходи щодо забезпечення охорони праці. Кваліфікаційна робота виконана українською мовою на 82 сторінках розрахунково-пояснювальної записки. Використано 10 джерел. Графічна частина представлена на 5 кресленнях формату А1.
  • Документ
    Вибір раціональної системи охолодження двигуна Volvo Penta D7A для прогулянкового катера
    (2023) Безверхий А. Е.; Тимошевський Б. Г.
    Темою кваліфікаційної роботи є проєкт системи охолодження суднового двигуна Volvo Penta типу D7A потужністю 150 кВт при 2300 хв-1. Двигун встановлюється на прогулянковий катер Marieholm 24, який має довжину 8,75 м, і ширину 3,5. Метою кваліфікаційної роботи є вдосконалення системи охолодження з цілю підвищити економічність двигуна, знизити витрати енергії на привід допоміжних механізмів та покращити екологічні показники двигуна. Крім цього поставлена задача спроектувати систему, яка би задовільнила описані вище вимоги та могла бути розміщена у невеликому машинному відділення прогулянкового катера. Проаналізовано низку схем систем охолодження, в яких застосовується принцип маловитратності та обрано найкращу схему системи, яка відповідає всім необхідним вимогам. У спеціальній частині кваліфікаційної роботи проводиться розрахунок водо-масляного охолоджувача, двох водо-водяних охолоджувачів та охолоджувача наддувного повітря у сукупності з розрахунком маловитратної системи охолодження. За отриманими результатам проєктуються всі теплообмінники запропонованої схеми системи. Крім спеціальної частини кваліфікаційної роботи проводиться техніко-економічне обґрунтування нових технічних рішень та розглядається питання охорони праці та екологічної безпеки при експлуатації сучасних двигунів внутрішнього згоряння.
  • Документ
    Розробка та дослідження контактного ГТА з теплоутилізаційним контуром на базі компресорного блоку ГТД ДБ90 для електростанції
    (2024) Говоруха Олександр Васильович; Ващиленко Микола Віталійович
    Згідно з завданням кафедри «Турбін» розроблено контактний ГТА з ТУК на базі компресорного блоку ГТД ДБ90 для електростанції. Розроблений агрегат має такі технічні характеристики: – номінальна потужність Nе = 41,2 МВт; – температура газу перед ТВТ T3 = 1480 К; – ефективний ККД ПГТА ηе = 41,3 %; – питома потужність Nпит = 572,61 кВт/(кг/с); – питома витрата палива CN = 0,2031 кг/(кВт·год.); – загальна міра підвищення тиску повітря в циклі πкΣ = 19,68; – частота обертання вихідного вала ГТД nтг = 3000 об/хв.; – ресурс агрегату — 80000 годин (9 років); – ресурс ГТД до капітального ремонту — 20000 годин. В процесі проектування проведені наступні заходи: 1. Вибір теплової схеми та обґрунтування термодинамічних параметрів агрегату; 2. Розрахунок теплової схеми агрегату на режимі повної потужності; 3. Визначення габаритних розмірів основних елементів установки; 4. Конструктивні розрахунки, компонування та конструювання контактного ГТА з ТУК для електростанції; 5. Заходи по техніці безпеки, та охороні праці; 6. Заходи по захисту навколишнього середовища, цивільної охороні
  • Документ
    Розробка та дослідження комбінованого ГТА з ТУК для електростанції на базі компресорного блоку ГТД ДГ80
    (2024) Гуляєв Павло Павлович; Ващиленко Микола Віталійович
    Згідно з завданням кафедри «Турбін» досліджена та спроектована енергетична установка по схемі комбінованого ГТА з ТУК для електростанції. В процесі виконання роботи проведені наступні заходи: 1 Аналіз сучасних досліджень в області підвищення ефективності комбінованих ГТА з ТУК. 2. Розробка схеми та термодинамічного циклу комбінованого ГТА з ТУК. 3. Одержана математична модель для дослідження термодинамічного циклу комбінованого ГТА з ТУК. 4. Виконано параметричний аналіз термодинамічного циклу комбінованого ГТА з ТУК. 5. Вибір та обґрунтування параметрів схеми перспективного комбінованого ГТА з ТУК на базі компресорного блоку ГТД ДГ80 для електростанції з наступними технічними характеристиками: – сумарна електрична потужність ГТА з ТУК Nел = 34,77 МВт; – температура газу перед ТВТ ГТД T3 = 1540 К; – ефективний ККД комбінованого ГТА з ТУК ηе = 42,45 %; – питома електрична потужність Nпит = 389,2 кВт/(кг/с); – питома витрата палива на електростанцію CNел = 0,1695 кг/(кВт·год.); – температура газів, що відходять за УПГ Т = 437,2 К – загальна міра підвищення тиску повітря в циклі πк = 22,0; – частота обертання вихідного валу ТГ ГТД nТС = 3000 об/хв.; 6 Техніці безпеки, та охороні праці; 7 Захисту навколишнього середовища та ЦО
  • Документ
    Дослідження параметрів газотурбінної установки для теплоенергетичної станції потужністю 60 МВт
    (2024) Жук Анатолій Олексійович; Сербін Сергій Іванович
    За завданням кафедри Турбін розроблено газотурбінний двигун (ГТД) простого циклу потужністю Nе=60 МВт для приводу генератора струму. Двигун спроєктовано для температури робочого тіла перед турбіною високого тиску T3=1500 К та загального ступеня підвищення тиску к=20. В результаті розрахунків отримано ефективний ККД ГТА е=0,3699 та питому потужність Nеуд=300,23 кВт/(кг/с). У першому розділі роботи представлено обґрунтування щодо вибору конструкції газотурбінної теплоенергетичної станції (ТЕЦ). У другому розділі проведено термодинамічні та габаритні розрахунки газотурбінного агрегату. У третьому розділі виконано конструктивні розрахунки і конструювання. У четвертому розділі розглянуто засоби підвищення екологічної чистоти ГТД. У п’ятому розділі проведено аналіз небезпечних виробничих факторів в машинному відділені , що шкідливо впливають на організм людини, та заходи щодо їх зменшення. У шостому розділі проведено аналіз шкідливого впливу відпрацьованих газів ГТД на оточуюче середовище. Розглянуто методи зменшення викидів шкідливих речовин газів, а також заходи, що поліпшують екологічні характеристики проєктованої установки.
  • Документ
    Розробка та дослідження ГТА з перерозширенням та рекуперацією потужністю 16 МВт для електростанції
    (2024) Засипко Олександр Іванович; Ващиленко Микола Віталійович
    В роботі проведено аналіз сучасних досліджень та розробок в області підвищення ефективності ГТА з перерозширенням та рекуперацією; розроблено математичну модель для дослідження термодинамічного циклу та досліджено схему і термодинамічний цикл ГТА з перерозширенням та рекуперацією; проведено оптимізацію та аналіз параметрів термодинамічного циклу ГТА з перерозширенням та рекуперацією; проведено термодинамічні та теплові розрахунки циклу та схеми ГТА з перерозширенням та рекуперацією; необхідні конструктивні розрахунки; огляд заходів по техніці безпеки, та охороні праці, а також заходи по захисту навколишнього середовища, ЦЗ при використання розробляємого ГТА з перерозширенням та рекуперацією на блочній електростанції.
  • Документ
    Дослідження контактного ГТА з ТУК потужністю 110 МВт для блокової електростанції
    (2024) Ключко Роман Олександрович; Козловський Артем Вікторович
    В роботі розроблено контактний газотурбінний агрегат потужністю 110 МВт для приводу електрогенератора. Двигун спроектовано для температури 1520 К, міра підвищення тиску πк - 18. Ці параметри та глибока утилізація тепла дозволили одержати ККД установки η = 51,75 %. Розрахунки циклу двигуна проводились за навчальними програмами кафедри турбін . В роботі розроблена турбінна частина двигуна, проведено розрахунки на міцність робочої лопатки та диска першої ступені турбіни , розраховано опорний підшипник турбіни на довговічність, та розроблена принципова паливна система двигуна. У розділі з охорони праці розглянуті шкідливі фактори , що впливають на людину у процесі експлуатації ГТД та зроблено розрахунок штучного освітлення машинної зали електростанції. У розділі цивільного захисту проведено аналіз видів і наслідків відмов при функціонуванні електростанції.
  • Документ
    Підвищення ефективності газотурбінної установки потужністю 60 МВт використанням регенерації та утилізації тепла випускних газів
    (2024) Мельник Антон Сергійович; Патлайчук Володимир Миколайович
    Метою роботи був аналіз напрямків підвищення ефективності газотурбінної установки потужністю 60 МВт за рахунок ускладнення її теплової схеми, зокрема застосуванням регенерації тепла випускних газів та утилізації цих газів в паротурбінному контурі. Відповідно до поставленої мети були вирішені такі завдання: термодинамічні та габаритні розрахунки газотурбінної установки простого термодинамічного циклу, які містили в собі оптимізацію параметрів циклу, детальний тепловий розрахунок на номінальному режимі роботи та габаритно-компоновочний розрахунок газотурбінного двигуна; аналіз можливих шляхів підвищення ефективності проектуємої газотурбінної установки; термодинамічні розрахунки установки з регенерацією тепла випускних газів; термодинамічні розрахунки установки з утилізацією тепла газів; порівняльний аналіх трьох спроектованих газотурбінних установок; термогазодинамічний розрахунок турбінної частини ГТД; перевірочний розрахунок робочих лопаток 3-го ступеня турбіни ГТД на міцність; визначення запасу міцності диска 3-го ступеня турбіни ГТД за руйнівними обертами; розробка паливної системи двигуна; розробка заходів з охорони праці та навколишнього середовища.
  • Документ
    Дослідження ефективності газотурбінного агрегату з теплоутилізуючим контуром для ролкеру типу ''Капітан Смірнов''
    (2024) Сорочинська Аліна Дмитрівна; Сербін Сергій Іванович
    В роботі виконано дослідження ефективності газотурбінного агрегату з теплоутилізуючим контуром для ролкеру типу “Капітан Смірнов». Газотурбінний двигун спроектований для температури перед турбіною високого тиску 1520 К та міри підвищення тиску 19. Ці параметри та глибока утилізація тепла дозволили одержати коефіцієнт корисної дії установки 0,4607. Розрахунки циклу двигуна проводились за навчальними програмами кафедри турбін.
  • Документ
    Розробка та дослідження ГТА з регенерацією та когенерацією тепла відхідних газів ГТД потужністю 10 000 кВт для електростанції
    (2024) Татаров Олег Олександрович; Ващиленко Микола Віталійович
    В роботі проведено аналіз сучасних досліджень та розробок в області підвищення ефективності комбінованих та контактних ГТА; розроблено математичну модель для дослідження термодинамічного циклу та досліджено схему і термодинамічний цикл ГТА з регенерацією та когенерацією тепла відхідних газів ГТД; проведено оптимізацію та аналіз параметрів термодинамічного циклу ГТА з регенерацією та когенерацією тепла відхідних газів ГТД; проведено термодинамічні та теплові розрахунки циклу та схеми ГТА з регенерацією та когенерацією тепла відхідних газів ГТД; необхідні конструктивні розрахунки; огляд заходів з техніки безпеки, та охорони праці, а також заходи по захисту навколишнього середовища, цівільного захисту при використання розоброблюваного ГТА з регенерацією та когенерацією тепла відхідних газів ГТД на компресорній станції.