Магістерські роботи (ТПС)

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Документ
    Концептуальне проектування суховантажного судна вантажопідйомністю 11000 тонн та дослідження його ефективності і надійності
    (НУК, 2024-12) Максименко Єлизавета Андріївна; Нєкрасов Валерій Олександрович
    На засадах завдання кафедри теорії та проектування суден у дипломній роботі досліджено два етапи процесу проектування судна: концептуальне (дослідне, оптимізаційне) та технічне проектування балкера для експлуатації на лінії Південний–Марсель (Чорне море–Середземне море). Проаналізовано сучасні тенденції розвитку світового флоту балкерів та розглянуто оптимізаційну задачу стохастичного концептуального проєктування балкера для транспортування зерна з України на ринки Франції, яка вирішує проблему вибору його головних розмірів за допомогою використання методів теорії ймовірності. Ці дані були представлені у вигляді таблиць, які використовувалися для попереднього визначення основних характеристик проектованого балкера та формування початкових умов для пошуку оптимальних параметрів у задачі оптимізації проектування. Оптимізацію виконано по критерію максимуму прибутку при різних фрахтових ставках, що обумовлені транспортуванням зерна у різний час – мирний та воєнний. Проведено дослідження впливу цього фактору на значення головних елементів балкера та показники ефективності та надійності його експлуатації. В процесі розробки концептуального проекту були виконані наступні основні етапи: формування моделей експлуатаційних та навігаційних характеристик балкера для оцінки його функціональних можливостей в умовах Чорного та Середземного морів; моделювання експлуатаційних процесів балкера в цих умовах та постановка задач функціонування; визначення показників ефективності та надійності функціональних операцій балкера за допомогою сучасних методів дослідження; постановка та розв'язання задачі оптимізації вибору основних елементів балкера, із поглинанням його в робоче середовище та зупинкою процесу оптимізації при досягненні максимальних значень ефективності та надійності. Розміри балкера були визначені за допомогою адаптованої програми оптимізації кафедри теорії та проектування суден, де оптимізаційним критерієм було обрано максимальний прибуток від експлуатації судна, що дозволило оцінити ефективність транспортних операцій на заданій лінії. Концептуальне рішення передбачає балкер вантажопідйомністю 11 000 тонн пшениці з однопалубною архітектурною конструкцією, чотирма трюмами, бульбовим носом, транцевою кормою та надбудовами, а також машинним відділенням, розташованим в кормі. В концептувальній частині проєктування балкеру було досліджено вплив воєнного часу на проєктне рішення, в якому враховано зміни фрахтових ставок, індексів страхування, заробітної плати екіпажа, цін на матеріали, обладнання, паливо, постачання та інших компонентів масового навантаження судна, в порівнянні з мирним часом. На етапі технічного проєктування розроблено частину клас-проекту, що відповідає вимогам класифікаційного товариства. Підтверджено, що концептуальне рішення відповідає вимогам до експлуатаційної надійності судна. Також була побудована 3D-модель балкера, на основі якої виконано розрахунки плавучості, остійності, непотоплюваності та ходовості за допомогою програмного забезпечення Maxsurf. Для покращення характеристик ходовості використано програми HydroComp PropExpert та PropCad для проєктування гребного гвинта та вибору економічного й екологічного двигуна. Для наочного уявлення про зовнішній вигляд судна з вантажем та надбудовами, була доопрацьована 3D-модель за допомогою рендерінга в Maxsurf. Розробка концептуального та технічного проекту балкера, призначеного для експлуатації на лінії Південний–Марсель, відповідає завданням кафедри теорії та проектування суден щодо забезпечення економічної ефективності проєктного рішення та вимогам Міжнародної морської організації (IMO) до основних морехідних якостей судна – плавучість, остійність, непотоплюваність та ходовість, що гарантує його експлуатаційну надійність.
  • Документ
    Концептуальне проектування суховантажного судна вантажопідйомністю 9000 тонн та дослідження його ефективності і надійності
    (НУК, 2024-12) Кльосов Костянтин Олександрович; Нєкрасов Валерій Олександрович
    У відповідності до завдання кафедри теорії та проектування суден в даній дипломній роботі реалізовано дослідження двох етапів процесу проектування судна – концептуального (дослідного, оптимізаційного) та технічного проектування балкера для експлуатації на лінії Південний–Неаполь (Чорне море–Середземне море). Розглянуто сучасні тенденції розвитку світового флоту балкерів. Виконано аналіз сучасного стану балкерного флоту у діапазоні дедвейту від 10 до 15 тисяч тонн для суден, які були побудовані за останні 10 років (з 2013 по 2023 роки). На основі аналізу визначено залежності головних розмірів балкерів від їх дедвейту. Діапазони зміни головних розмірів надано у вигляді графіків. Ці дані були використані як для визначення основних елементів та характеристик проектованого балкера в першому наближенні при грубій оцінці його елементів, так і для формування початкової точки пошуку оптимальних значень елементів балкера в оптимізаційній задачі проектування. Під час розробки концептуального проекту виконано: формування моделей експлуатації та інженерно-навігаційних якостей балкера для аналізу його функціональних операцій в умовах Чорного та Середземного морів; моделювання процесів експлуатації балкера в цих умовах та постановка задач їх функціонування; визначення показників ефективності та надійності функціональних операцій балкера на основі використання сучасних методів їх дослідження та відповідних методів вирішення проблем функціонування судна; постановку та рішення задачі оптимізаційного вибору основних елементів балкера на основі його поступового «занурення» в робоче середовище з наступною зупинкою процесу оптимізації при досягненні показників ефективності та надійності максимально можливих значень. Виходячи з цього, основні розміри балкера були визначені за допомогою відкоригованої програми оптимізації кафедри теорії та проектування суден, в якій в якості критерію оптимізації був обраний максимальний прибуток за весь час експлуатації судна, і таким чином визначено ефективність транспортних операцій на заданій лінії експлуатації. Результатом концептуального проекту став балкер вантажопідйомністю 9000 т пшениці, архітектурно-конструктивним типом якого стало однопалубне судно з чотирма трюмами, бульбовим носом, транцевою кормою і надбудовами, а також машинним відділенням, яке розташоване в кормі. Було досліджено вплив військового часу на характеристики проектного рішення балкера. На етапі технічного проектування балкера було розроблено частину так званого клас-проекту, тобто проекту, який задовольняє основним вимогам класифікаційного товариства. За результатами розробки встановлено, що отримане концептуальне рішення задовольняє вимогам до експлуатаційної надійності судна. За результатами концептуального проектування була побудована 3D-модель балкера та за допомогою рекомендованого класифікаційним товариством програмного продукту Maxsurf були виконані розрахунки плавучості, остійності, непотоплюваності та ходовості судна. Характеристики ходовості судна були також покращені за допомогою оптимізації пропульствнного комплексу, в якої було обрано оптимальний гребний гвинт та реалізовано вибір нового більш економічного та екологічного двигуна. Для того, щоб дати уявлення про зовнішній вигляд спроектованого балкера з його вантажем та надбудовами, 3D-модель балкера була доопрацьована в Maxsurf з використанням рендерінга. Таким чином, розробка концептуального і технічного проекту балкера, призначеного для експлуатації на лінії Південний–Неаполь, відповідає завданню на проектування кафедри ТПС по забезпеченню економічної ефективності проектного рішення та вимогам Міжнародної морської організації (IMO) до основних морехідних якостей судна – плавучість, остійність, непотоплюваність та ходовість, що забезпечують його експлуатаційну надійність.
  • Документ
    Дослідницьке проектування яхти класу "Міні"
    (2024-12) Рябов Данііл Вадимович; Пащенко Юрій Миколайович
    Магістерську роботу виконано згідно завданню, виданому кафедрою Теорії та проектування суден. В цій роботі побудовані теоретичне креслення та 3D модель яхти, креслення загального розташування і вітрильного центрування. В розділі «Теорія корабля» розраховані гідростатика, остійність та ходовість яхти, зроблена її поляра. Досліджені характеристики ходовості за різними методиками і буксиру- вальними випробуваннями у дослідному басейні НУК. В розділі «Конструкція корпусу» обрано матеріал для виготовлення конструкцій корпусу судна. Обрані товщини обшивки і набору корпусу за розрахованими навантаженнями, що діють на яхту.
  • Документ
    Концептуальний проект службово-допоміжного багатофункціонального судна з водневою енергетичною установкою
    (2024-12) Вашкевич Владислав Володимирович; Бондаренко Олександр Валентинович
    Тема магістерської кваліфікаційної роботи “Концептуальний проект службово-допоміжного багатофункціонального судна з водневою енергетичною установкою”. Мета роботи: розробка концептуального проекту багатофункціонального службово-допоміжного судна з водневою установкою та оцінка його експлуатаційних характеристик довжиною до 12 метрів. У ході виконання роботи було проаналізовано сучасний стан застосування водню на водному транспорті, стан розробок та технічні характеристики суднових водневих установок. За допомогою математичної моделі було пораховано оптимальні головні характеристики службово-допоміжного судна. За результатами було розроблено концептуальний проект, для якого розраховано морехідні якості службово-допоміжного судна, а саме: елементи плавучості та початкової остійності, аварійну посадку і остійність. Виконано розрахунки ходовості та потужності водневих двигунів. Побудована 3D модель, теоретичне креслення та креслення загального розташування.
  • Документ
    Концептуальне проектування рятувального катера для Бугсько-Дніпровського лиманського каналу та дослідження його ефективності та надійності
    (2024-12) Вихопень Микола Васильович; Нєкрасов Валерій Олександрович
    Згідно з завданням кафедри теорії та проектування суден в магістерській дипломній роботі було реалізовано дослідження процесу концептуального і технічного проектування катера для проведення рятувальних робіт та пожежогасіння в акваторії Чорного моря. При розробці концептуального проекту були реалізовані: - формування моделей експлуатації катера та його інженерно-навігаційних властивостей, необхідних для аналізу всього комплексу функціональних операцій цього судна в умовах його експлуатації в Чорному морі. - створення моделей експлуатації катера в заданих умовах і постановка задач їх функціонування. - визначення показників ефективності та надійності функціональних операцій на основі на основі адаптованої програми до дійсного завдання для досягнення головного критерію оптимізації – визначення ефективності та надійності. Результатом концептуального проекту став катер швидкістю 15 вуз, водотоннажністю 55 т ознаками архітектурно-конструктивного типу якого стали: катер з однією палубою та з подовженою надбудовою, транцевой кормою та, а також машинним відділенням розташованим в задній частині корпусу. На етапі технічного проектування катера був розроблений проект, який задовольнив основні вимоги катерів даного класу та доповнив отримане концептуальне рішення задоволенням вимог до експлуатаційної надійності катера. За результатами концептуального проектування була побудована 3D-модель корпусу катера і за допомогою програмного продукту Maxsurf Engineering були виконані розрахунки плавучості, остійності, непотоплюваності і ходовості, а також морехідності катера. Таким чином, розробка концептуального і технічного проекту катера, призначеного для рятувальних робіт в районі Чорного моря відповідає завданню на проектування та вимогам до катерів його типу, що забезпечує його ефективність і надійність та задовольняє морехідним якостям.