Статті (КТІБ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Автоматизація керування безекіпажного морського технологічного комплексу для задач гуманітарного розмінування водних транспортних шляхів України(Херсонська державна морська академія, 2024) Збруцький О. В.; Сірівчук А. С.; Трибулькевич С. Л.; Zbrutsky O. V.; Sirivchuk A. S.; Trybulkevich S. L.Безпека водних шляхів України є важливою задачею сьогодення, особливу увагу слід приділяти наявності підводних потенційно небезпечних об’єктів, у тому числі й вибухових. Пропонується використання безекіпажної самохідної плавучої платформи, яка оснащена ненаселеним прив’язним підводним апаратом для виявлення та ідентифікації таких об’єктів. Використання такої системи надає особливі вимоги до системи автоматичного керування через наявність двох самохідних об’єктів з’єднаних між собою гнучким зв’язком, особливістю якої є необхідність забезпечення плоскопаралельного руху платформи зі збереженням кута рискання. Для забезпечення плоско-паралельного руху пропонується використання рушійно-кермового комплексу, що складається з чотирьох рушіїв, що знаходяться під певним кутом до головної осі симетрії платформи. У роботі представлено закон керування кожного двигуна залежно від визначеного вектора руху, що є однією зі складових тактичного рівня системи автоматичного керування. Запропоновано використання ієрархічної системи автоматичного керування, де особливістю є спільний стратегічний рівень для всієї системи та окремі тактичні та виконавчі рівні для безекіпажної самохідної плавучої платформи та ненаселеного прив’язного підводного апарата.Документ Система вимірювання динамічних характеристик безекіпажного катера як складова його системи автоматичного керування(Херсонська державна морська академія, 2024) Войтасик А. М.; Костенко Д. В.; Сірівчук А. С.; Voitasyk A. M.; Sirivchuk A. S.; Kostenko D. V.Розроблено структуру та принципи роботи системи вимірювання динамічних параметрів руху безекіпажного надводного катера, яка входить до складу його системи автоматичного керування для забезпечення ефективного маневрування та виконання операцій у морському середовищі. Систему вимірювання динамічних характеристик реалізовано за допомогою єдиного модуля сенсорів, що включає трьохосьові акселерометри, магнітометри, гіроскопи та GPS-приймач. Для обробки даних застосовуються медіанні фільтри для зменшення шуму, алгоритм Маджвіка для підвищення точності визначення кутового положення та метод Адамса для розрахунку лінійних прискорень через інтегрування. Всі процеси обробки та візуалізації реалізовані у програмному середовищі MATLAB Simulink із використанням UDP-протоколу передачі даних. Запропонована система вимірювання динамічних характеристик здатна забезпечити визначення основних параметрів руху безекіпажного надводного катера в режимі реального часу. Система дозволяє оптимізувати роботу автоматичного керування безекіпажного надводного катера, підлаштовуючи його до умов експлуатації та гарантувати об’єднану роботу з іншими підсистемами. Розроблена система вперше реалізує інтегроване рішення для вимірювання динамічних параметрів безекіпажного надводного катера на базі компактного модуля сенсорів. Інформаційна обробка здійснюється за допомогою алгоритмів, що забезпечують високу точність вимірювань та мінімізацію помилок, викликаних зовнішніми впливами. Система вимірювання динамічних характеристик є основою для створення автоматизованих безекіпажних катерів, що можуть виконувати широкий спектр завдань, зокрема патрулювання, моніторинг та оперативне реагування. Її використання знижує витрати на експлуатацію та підвищує ефективність морських операцій. Основними її відмінностями є особливості схемотехнічної реалізації, форма інформаційного представлення засобами програмного середовища MATLAB Simulink та менша собівартість виробництва чинного зразка у порівнянні зі світовими аналогами.Документ Розроблення блока прийняття рішень для АСОД ДССЗЗІ(2016) Турти, М. В.; Нужний, С. М.; Гунченко, А. П.Обґрунтована необхідність вдосконалення автоматизованої системи обігу захищених документів для державних структур на основі АС-3 класу.Документ Оцінка ефективності застосування підводних апаратів-роботів для пошуку затонулих об’єктів(2012) Блінцов, О. В.; Буруніна, Ж. Ю.; Клименко, П. Г.Виконано оціночні розрахунки ефективності виявлення донних та заякорених затонулих об’єктів за допомогою прив’язного самохідного підводного апарата-робота, оснащеного відео- і гідроакустичною пошуковою апаратурою для трьох способів його спільного використання із судном-носієм.Документ Оцінка точності визначення місця прив’язного підводного апарата-робота відносно судна-носія(2012) Блінцов, О. В.; Буруніна, Ж. Ю.; Клименко, П. Г.Запропоновано аналітичні залежності для визначення місця прив’язного підводного апарата-робота відносно його судна-носія із застосуванням гідролокатора кругового огляду — сонара підводного апарата. Ураховано основні природні поправки й приладові похибки магнітного компаса та сонара при обчисленні пеленга на підводний апарат і дистанції до нього від судна-носія.Документ Моделюючий комплекс для дослідження динаміки руху прив’язної підводної системи «судно-носій–підводний апарат–маніпулятор»(2012) Блінцов, О. В.; Надточій, В. А.Розроблено спеціалізований моделюючий комплекс для комп’ютерного дослідження динаміки руху прив’язної підводної системи «судно-носій–підводний апарат–підводний маніпулятор» в умовах нестаціонарності власних параметрів і невизначеності зовнішніх збурень.