Педагогічне коригування мовлення дітей середнього дошкільного віку в комунікативно-ігровій діяльності

Ескіз недоступний

Дата

2025

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

У статті закцентовано на тому, що мовлення є важливим засобом комунікації, розвитку мислення, самовираження дитини та її успішної соціалізації. Водночас, як свідчить практика сьогодення, діти дошкільного віку мають мовленнєві вади. Так, у середньому дошкільному віці спостерігаються різні порушення мовлення, які потребують коригування. Педагогічне коригування мовлення є комплексним процесом, що включає спеціальні методи та прийоми для розвитку правильного мовлення дітей. У статті визначено педагогічне коригування як цілеспрямований вплив вихователя на виправлення мовленнєвих огріхів дітей, зумовлених порушенням фонетико-орфоепічних, лексико-граматичних норм рідного мовлення у спеціально організованому педагогічному процесі. Наголошено на тому, що провідною діяльністю дітей дошкільного віку є ігрова, яка інтегрується з різними видами діяльності, зокрема й комунікативною. Комунікативно-ігрова діяльність – це двокомпонентне утворення, що передбачає вирішення освітніх мовленнєвих завдань, формування комунікативних якостей (правильність, логічність, доречність, виразність, образність, точність) засобами різних видів ігор. Висвітлено причини порушень мовлення дітей на етапі дошкілля (біологічні, психологічні, соціальні), принципи (мотиваційного забезпечення, комплексного добору методів і прийомів, наочності, ситуативно-комунікативної спрямованості, мовленнєвої активності, взаємозв’язку художнього слова і мовлення, індивідуалізації та диференціації, емоційної насиченості коригувально-ігрових завдань) та зміст реалізації супроводу педагогічного коригування мовлення дітей середнього дошкільного віку в комунікативно-ігровій діяльності (інтерактивні платформи для навчання, різноманітні ігри, вправи, ситуації; рекомендації для батьків).

Опис

Трифонова, О. С. Педагогічне коригування мовлення дітей середнього дошкільного віку в комунікативно-ігровій діяльності = Pedagogical correction of speech of middle preschool age children in communicative and game activity / О. С. Трифонова // Наукові інновації та передові технології. – 2025. – № 4 (44). – С. 1471–1479.

Ключові слова

педагогічне коригування, діти середнього дошкільного віку, комунікативно-ігрова діяльність, мовленнєві порушення, принципи, pedagogical correction, children of middle preschool age, communicative and game activity, speech disorders, principles

Бібліографічний опис

Зібрання