Компетентнісний підхід у підготовці фахівців в умовах цифровізації вищої освіти
Вантажиться...
Дата
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті проаналізовано вплив цифрових технологій на якість формування професійної підготовки студентів у закладах вищої освіти, зосереджуючи увагу на
трансформації педагогічних підходів відповідно до концепції компетентнісного
навчання.
Метою дослідження є виявлення специфіки реалізації компетентнісного підходу в умовах цифровізації освітнього процесу, а також аналіз упроваджених цифрових інструментів для формування ключових професійних компетентностей у студентів.
Методологічно використано поєднання кількісного аналізу анкетування 80 викладачів та 198 студентів з двох університетів України (Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова та Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова) із якісними методами (експертні інтерв’ю та контент-аналіз навчальних планів). Результати засвідчили, що системне використання електронного освітнього середовища, зокрема Moodle та Google Workspace for Education, Zoom, Microsoft Teams, суттєво підвищує рівень сформованості професійної самостійності та відповідальності у студентів. Дослідження показало, що 62% викладачів змінили структуру своїх курсів у напрямі підвищення інтерактивності та орієнтації на результати навчання.
Запропоновано концептуальну схему впровадження компетентнісно зорієнтованого цифрового курсу. Практичні рекомендації можуть бути адаптовані для освітніх програм природничого, технічного та гуманітарного профілю.
Опис
Матвієнко, Л. В. Компетентнісний підхід у підготовці фахівців в умовах цифровізації вищої освіти = Competency based Approach to Training Specialists
in the Context of Higher Education Digitalization / Л. В. Матвієнко, О. В. Бобіна // Освіта та педагогічна наука. – 2025. – № 2(189). – С. 58–67.