141 "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка"

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 37
  • Документ
    Дослідження системи моніторингу Grafana
    (2024) Подгайний О. М.; Podhayny O. M.; Сірівчук А. С.
    Подгайний О.М. Дослідження системи моніторингу Grafana Кваліфікаційна робота: 63 с.; 21 рис.; 36 джерел та 1 додаток. Актуальність роботи визначається необхідністю постійного моніторингу компютерних систем. Засоби моніторингу надають можливість попередити збої в інформаційнфй безпеці, а не боротися з її наслідками. Метою роботи є дослідження можливостей системи Grafana. Grafana є безкоштовною системою моніторингу, що постійно розвивається та має підтримку великої спільноти. В кваліцікаційні роботі проведено аналіз джерел даних та засобів їх обробки. В роботі було розгорнуто систему Grafana для моніторингу мережі в операційній системі Ubuntu. Також в системі було створено спеціалізований dashboards який забезпечу візуалізацію лише корисної поточної інформації.
  • Документ
    Розробка програмного засобу зменшення розмитості зображення
    (2024) Дацко О. Ю.; Datsko O. Yu.; Сірівчук А. С.
    Дацко О. Ю. Розробка програмного засобу зменшення розмитості зображення: кваліфікаційна робота зі спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» (Освітньо-професійна програма "Системи технічного захисту інформації, автоматизація її обробки" – Миколаїв, НУК ім. адм. Макарова, 2024. – 60 с., 35 посилань. Ключові слова: фільтр Віннера, зменшення розмитості зображення, алгоритм вододілу. Актуальність роботи підтверджується необхідністю швидким розвитком технології комп’ютерного зору. Однією з задач комп’ютерного зору є зменшення розмитості зображень для задач ідентифікації об’єктів або загальних признаків неякісного зображення. В рамках кваліфікаційної роботи були описані причини виникнення розмитостей зображення та методи покращення таких зображень. Практична частина роботи присвячена програмній реалізації алгоритмів зменшення розмитості зображень при розмитості в русі та розмитті Гаусса.
  • Документ
    Удосконалення системи керування електроприводу затискання патрона токарного верстату
    (2024-12-20) Меркулов Дмитро Олександрович; Козлов А. Ю.
    Магістерська робота присвячена удосконаленню системи керування електроприводом затискання патрона токарного верстата. У роботі розглянуто принципи дії та конструкцію токарного верстата з самозатискним патроном, а також технічні характеристики верстата 16К20, що є основою для вибору оптимальних рішень для системи автоматизації. Одним із ключових аспектів є вибір частотного перетворювача для векторного керування електроприводом. В роботі обґрунтовано вибір векторного частотного перетворювача CFM110, який забезпечує високу точність і стабільність роботи системи при змінних навантаженнях. Також у роботі проведено моделювання динамічних процесів у системі керування в середовищі Simulink, що дозволило розробити оптимізовані алгоритми керування для процесу затискання заготовки, що значно підвищить точність і ефективність виробничого процесу. Робота має велике значення для впровадження автоматизованих систем керування на підприємствах, оскільки дозволяє значно підвищити продуктивність, зменшити час на переналагодження обладнання та покращити якість обробки деталей. Розроблені в роботі методи та алгоритми можуть бути використані для модернізації токарних верстатів з самозатискними патронами та для інших систем автоматизації виробничих процесів.
  • Документ
    Автоматизація системи керування свердлильного верстату з револьверною головкою
    (2024-12-20) Мамедов Руслан Алімович; Козлов А. Ю.
    Магістерська робота присвячена автоматизації системи керування свердлильним верстатом 2Р135Ф2 з револьверною головкою. Основною метою роботи є розробка та впровадження автоматизованої системи керування, яка базується на використанні програмованого логічного контролера (ПЛК) Mitsubishi FX5U-32M. Об’єкт дослідження – свердлильний верстат 2Р135Ф2 з револьверною головкою, який використовується в металообробній промисловості для виконання різноманітних свердлильних та обробних операцій на деталях. Предмет дослідження – автоматизація системи керування свердлильним верстатом 2Р135Ф2, зокрема розробка та впровадження програмованого логічного контролера Mitsubishi FX5U-32M для ефективного керування процесами верстата, включаючи управління обертанням шпинделя, подачею інструменту, зміною положення револьверної головки та іншими технологічними параметрами.
  • Документ
    Удосконалення системи керування електропривода гвинтового конвеєра
    (2024-12-20) Демченко Данило Максимович; Васильєв О. Г.
    Кваліфікаційна робота магістра складається із 101 сторінки: 91 сторінки пояснювальної записки, 5 розділів, 12 таблиць, 22 рисунків, 31 літературних джерел, 1 додатку на 10 сторінках. Мета роботи – удосконалення електропривода гвинтового конвеєра на основі застосування регульованих асинхронних двигунів. У розділі 1 наведений огляд літератури та розробок за темою, наведені дані про перспективи розвитку сучасного електричного привода, розглянута класифікація транспортуючих машин, наведений опис та робота гвинтового конвеєра типу КВ-100, наведені його технічні дані та відомості про електричне обладнання. У розділі 2 обґрунтуваний та вибраний метод наукового дослідження, побудована структурно-логічна схема магістерського дослідження, обґрунтований метод вирішення поставленої задачі дослідження. У розділі 3 виконаний аналіз існуючих видів електродвигунів, розрахована необхідна потужність приводного двигуна гвинтового конвеєра. Розглянуті існуючі системи керування двигунами перемінного струму, обраний перетворювач типу Danfoss VLT Automation Drive FC 301 з частотно-струмовим керуванням. В розділі 4 виконаний розрахунок механічних характеристик електродвигуна, зроблений математичний опис елементів системи керування, проведені розрахунки по їх вибору, складена розрахункова динамічна модель системи керування та проведений аналіз її динамічних властивостей. Були вибрані параметри налагодження регулятора швидкості, які забезпечили задані параметри перехідних процесів. В розділі 5 розглянуті питання охорони праці при експлуатації електропривода гвинтового конвеєра.
  • Документ
    Дослідження частотної системи керування електропривода насосного агрегату подачі аварійної живильної води до парогенераторів АЕС
    (2024-12-20) Кирпа Олексій Миколайович; Васильєв О. Г.
    Кваліфікаційна робота магістра складається з 95 сторінок: 82 сторінок пояснювальної записки, 5 розділів, 7 таблиць, 20 рисунків, 30 літературних джерел,1 додатку на 14 сторінках. Мета роботи – удосконалення автоматизованого електропривода насоса подачі живильної води до парогенераторів АЕС. У розділі 1 наведений огляд літератури та огляд розробок сучасної приводної техніки в системах керування насосних агрегатів. У розділі 2 обґрунтуваний та вибраний метод наукового дослідження, побудована структурно-логічна схема магістерського дослідження, обґрунтований метод вирішення поставленої задачі дослідження. У розділі 3 проаналізовані способи та системи керування електродвигунами відцентрових насосів, наведений аналіз систем керування електроприводів перемінного струму, вибраний комплектний електропривод серії Altivar Process MV ATV6000 та наведені його технічні дані. В розділі 4 зроблений математичний опис елементів системи керування, виконаний розрахунок параметрів структурної схеми, складена розрахункова динамічна модель системи керування та проведений аналіз її динамічних властивостей при варіації параметрами ПІ-регулятора тиску. Були вибрані параметри налагодження регулятора тиску, які будуть забезпечувати необхідні показники якості перехідного процесу. В розділі 5 розглянуті питання охорони праці при роботі з електрообладнанням насосних агрегатів. Додаток містить 14 слайдів мультимедійної презентації.
  • Документ
    Аналіз системи керування електропривода скребкового конвеєра
    (2024-12-20) Коч Віктор Володимирович; Васильєв О. Г.
    Кваліфікаційна робота бакалавра складається із 102 сторінок: з 91 сторінки тексту, 5 розділів, 7 таблиць, 20 рисунків, 12 літературних джерел, 1 додатку на 11 сторінках. Об’єкт дослідження – система керування електропривода скребкового конвеєра моделі ТЛС-200. Мета роботи – вибір оптимальної системи керування електропривода скребкового конвеєра та дослідження її динамічних властивостей. У розділі 1 наведений аналіз сучасного стану перетворювальної приводної техніки, проведений літературний огляд джерел з дослідження систем регулювання швидкості автоматизованого електропривода. У розділі 2 обґрунтуваний та вибраний метод наукового дослідження, побудована структурно-логічна схема магістерського дослідження, обґрунтований метод вирішення поставленої задачі дослідження. У розділі 3 виконаний аналіз існуючих видів електродвигунів, наведені основні вимоги до електроприводів, вибраний найбільш підходящий тип електродвигуна, а для керування ним вибраний перетворювач типу VFD-C2000, наведені його технічні дані. В розділі 4 зроблений математичний опис елементів системи керування, проведені розрахунки по їх вибору, складені розрахункові динамічні моделі системи керування та проведений аналіз її динамічних властивостей при зміні законів керування. Враховуючи отримані результати дослідження, остаточно для системи керування була обрана схема з ПІ-регулятором та фільтром на вході в систему. Отримані результати підтверджують вирішення задач по вдосконаленню динамічних якостей системи керування скребкового конвеєра. Таким чином, основна мета роботи виконана. В розділі 5 розглянуті питання охорони праці при експлуатації електрообладнання при роботі на скребкових конвеєрах. Додаток містить 11 слайдів мультимедійної презентації.
  • Документ
    Модернізація системи керування електропривода конвеєра завантаження зерна
    (2024-12-20) Волохов Володимир Володимирович; Васильєв О. Г.
    Кваліфікаційна робота магістра складається із 98 сторінок: 87 сторінок пояснювальної записки, 5 розділів, 9 таблиць, 21 рисунків, 18 літературних джерел, 1 додатку на 11 сторінках. Об’єкт дослідження – система керування електропривода конвеєра завантаження зерна (ківшевої норії). Мета роботи – удосконалення системи керування електропривода ківшевої норії на основі застосування регульованих асинхронних двигунів. У першому розділі наведений аналіз сучасного стану перетворювальної приводної техніки, проведений літературний огляд джерел з дослідження систем регулювання швидкості автоматизованого електропривода, обгрунтована актуальність модернізації системи керування роботою норії. В якості об’єкту дослідження вибрана норія типу НЗ-50, наведені її технічні дані та відомості про електричне обладнання. У розділі 2 обґрунтуваний та вибраний метод наукового дослідження, побудована структурно-логічна схема магістерського дослідження, обґрунтований метод вирішення поставленої задачі дослідження. У розділі 3 виконаний аналіз існуючих видів електродвигунів, наведені основні вимоги до електроприводів; вибраний електродвигун типу АИР132М6У3 для привода норії, розглянуті способи керування швидкістю асинхронного двигуна. Для керування обраним двигуном вибраний трифазний перетворювач частоти OMRON Varispeed F7, наведені його технічні дані. В розділі 4 зроблений математичний опис елементів системи керування, проведені розрахунки по їх вибору, складені розрахункові динамічні моделі системи керування та проведений аналіз її динамічних властивостей при зміні законів керування. Враховуючи отримані результати дослідження, остаточно для системи керування була обрана схема з ПІ-регулятором та фільтром на вході в систему. Отримані результати підтверджують вирішення задач по вдосконаленню динамічних якостей системи керування норії. Таким чином, основна мета роботи виконана. В розділі 5 розглянуті питання охорони праці при експлуатації електропривода норії. Додатки містять 11 слайдів мультимедійної презентації.
  • Документ
    Розробка та дослідження системи керування електропривода автоматичної буксирної лебідки
    (2024-12-20) Биков Микита Андрійович; Васальєв О. Г.
    Кваліфікаційна робота магістра складається з 112 сторінок: 100 сторінок пояснювальної записки, 5 розділів, 10 таблиць, 31 рисунків, 19 літературних джерел, 1 додатку на 12 сторінках. Мета роботи – удосконалення системи керування електропривода суднової лебідки на основі застосування регульованих асинхронних двигунів. У розділі 1 наведений огляд літератури та розробок за темою, розглянуті типи та робота буксирних пристроїв, наведені технічні дані буксирної лебідки з електричним приводом ЛЕ-38 та її існуюча схема керування. У розділі 2 обґрунтуваний та вибраний метод наукового дослідження, побудована структурно-логічна схема магістерського дослідження, обґрунтований метод вирішення поставленої задачі дослідження. У розділі 3 вибраний асинхронний електродвигун для привода лебідки, наведена класифікація суднових електроприводів, розглянуті існуючі системи авторегулювання автоматичних буксирних лебідок; проаналізовані способи керування швидкістю асинхронного двигуна. Для керування обраним двигуном вибраний трифазний перетворювач частоти серії Siemens Micromaster 440, наведені його технічні дані. В розділі 4 на основі функціональної схеми електропривода зроблений математичний опис елементів системи керування, проведені розрахунки по їх вибору, складені розрахункові динамічні моделі системи керування та проведений аналіз її динамічних властивостей. Проведений аналіз динаміки спроектованої системи керування при різних законах керування. В розділі 5 розглянуті питання охорони праці при експлуатації електропривода суднової буксирної лебідки. Додаток містить 12 слайдів мультимедійної презентації.
  • Документ
    Використання програмованого логічного контролера у керуванні токарного верстату
    (2024-12-20) Перевозчиков Петро Костянтинович; Іванов А. В.
    Магістерська робота присвячена дослідженню можливостей і практичного застосування програмованого логічного контролера (ПЛК) для автоматизації керування токарним верстатом. У сучасних умовах автоматизація є ключовим фактором підвищення продуктивності та конкурентоспроможності виробничих процесів. Використання ПЛК забезпечує гнучкість, точність і надійність управління, що дозволяє оптимізувати технологічні операції та скоротити витрати на виробництво. У роботі проведено детальний аналіз функціональних можливостей ПЛК, їх архітектури, а також принципів побудови систем автоматизованого управління. Розглянуто особливості роботи токарних верстатів і їх оснащення сучасними засобами автоматизації. Розроблено структурну схему системи управління, алгоритми роботи, а також програмне забезпечення для реалізації керування токарним верстатом із використанням ПЛК. Експериментальна частина включає створення тестової установки для перевірки працездатності розробленої системи, налаштування апаратної та програмної частин, а також аналіз результатів її функціонування. Експерименти показали високу ефективність впровадженої системи, зокрема підвищення точності обробки, скорочення часу на виконання операцій і зниження ризиків відмов. Практичні результати дослідження можуть бути використані для модернізації токарних верстатів на підприємствах машинобудівної галузі, а також як основа для розробки подібних систем управління іншими типами технологічного обладнання. Також було розглануто питання охорони праці.
  • Документ
    Система керування робота-маніпулятора на базі Arduino Uno R3
    (2024-12-20) Блащук Олександр Олександрович; Іванов А. В.
    У даній магістерській роботі розглядається процес розробки системи керування роботом-маніпулятором на базі платформи Arduino Uno R3. Метою роботи є створення ефективного та надійного автоматизаційного механізму, здатного виконувати різноманітні завдання у галузі робототехніки. Робота починається з аналізу існуючих систем керування маніпуляторами та огляду сучасних підходів і технологій, що використовуються в цій сфері. Далі надається детальний опис компонентів, необхідних для створення системи керування, включаючи апаратні (Arduino Uno R3, серводвигуни, датчики) та програмні засоби. Описано вибір робота-маніпулятора, його технічні характеристики та можливості взаємодії з Arduino. Велику увагу приділено методології розробки системи керування, включаючи визначення вимог до системи, створення блок-схеми процесів та розробку алгоритмів керування. Основну частину роботи займає розробка алгоритмів керування, які включають алгоритми захоплення і переміщення об'єктів, точного позиціонування та використання зворотного зв'язку для корекції рухів у реальному часі. Результати роботи демонструють високу точність, надійність та ефективність розробленої системи керування роботом-маніпулятором.
  • Документ
    Розгортання та налаштування Cyber Ice Box platform для проведення CTF-змагань
    (2024) Момченко О. В.; Momchenko O. V.; Сірівчук А. С.
    Момченко О. В. Розгортання та налаштування Cyber Ice Box platform для проведення CTF-змагань Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр» за спеціальністю 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» галузі знань 14 «Електрична інженерія». – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, Миколаїв, 2024. Пояснювальна записка: 67 с., 15 рис., 1 табл., 36 посилань. Дана кваліфікаційна робота присвячена створенню сучасної платформи для проведення CTF-змагань із кібербезпеки з використанням Cyber ICE Box Platform. Основна мета полягає у впровадженні контейнерних технологій та оркестрації Kubernetes для забезпечення масштабованості, безпеки та зручності налаштувань. Робота охоплює аналіз принципів роботи контейнерних програм, дослідження інфраструктури Cyber ICE Box та тестування функціональності платформи через реальні сценарії. Висновки та рекомендації можуть бути корисними для організаторів змагань у сфері кібербезпеки, університетів та приватних компаній, які прагнуть розвивати навички фахівців через навчальні симуляції.
  • Документ
    Модернізація системи керування універсального вертикально-свердлильного верстата Arduino
    (2024-12-20) Правник Андрій Петрович; Бугрім Леонід Іванович
    Об’єкт дослідження – перехідні процеси в електроприводі головного руху вертикально-свердлильного верстата на основі асинхронного двигуна з корткозамкнутим ротором. Мета роботи – заміна застарілої релейно-контакторної системи керування на сучасний частотний перетворювач зі скалярним керуванням. Також провести синтез системи керування асинхроним двигуном з короткозамкнутим ротором привода верстата. Методи дослідження – моделювання перехідних процесів в електроприводі верстата на основі асинхронного двигуна з використанням сучасної теорії автоматичного керування та електропривода, імітаційне моделювання в MATLAB, обробка та аналіз отриманих результатів. У першому розділі розглянуто компонування, технічні характеристики та електрообладнання вертикально-свердлильного верстата моделі 2Н118-1. Проведено аналіз систем керування електропривода головного руху. Розділ 2 містить вибір та обґрунтування методу наукового дослідження, алгоритм дослідження та метод розв’язання поставленого завдання. У розділі 3 та 4 наведено функціональну схеми системи керування електропривода верстата. Обґрунтовано вибір елементів системи керування електропривода. Розроблено структурну схему системи керування електропривода верстата та розраховано параметри її елементів. Проведено моделювання системи керування електропривода в MATLAB. Досліджено вплив параметрів регуляторів електропривода на якість керування. В розділі 5 розглянуті питання з охорони праці. Додаток містить слайди мультимедійної презентації.
  • Документ
    Дослідження можливостей бібліотеки OpenCV для систем захисту інформації
    (2024) Курманський В. В.; Kurmansky V. V.; Сірівчук А. С.
    Курманський В.В. Дослідження можливостей бібліотеки OpenCV для систем захисту інформації Кваліфікаційна робота: 69 с.; 21 рис.; 35 джерел,. Актуальність роботи визначається постійно зростаючою тенденцією використання систем комп’ютерного зору в багатьо сферах діяльності. Одним з ключових засобів обробки цифрових зображень для задач компютерного зору є бібліотека OpenCV. Метою роботи є дослідження функціональних можливостей бібліотеки OpenCV, як основи для систем комп’ютерного зору та цифрової обробки зображень. У кваліфікаційній роботі проведено проведено аналіз задач в сфері систем захисту інформації, що вирішуються за допомогою систем комп’ютерного зору. Також описано особливості роботи бібліотеки OpenCV, та реалізовано базові алгоритми обробки зображень, що дають основу до майбутніх досліджень. Результати роботи можуть бути використанні при підготовці студентів, а також в науковій роботі кафедри та студентів в системах обробки цифрових зображень.
  • Документ
    Безщітковий асинхронізований синхронний валогенератор із суміщеною магнітною системою
    (2020) Фролов, Ю. І.; Бугрім, Л. І.
    В кваліфікаційній роботі розглянуті проблеми реалізації суднової валогенераторної установки на базі асинхронізованого синхронного генератора безщіткової конструкції. Проведений аналіз електромеханічних властивостей асинхронізованих синхронних машин. Показана можливість забезпечення стійкої роботи в усьому можливому діапазоні робочих режимів та підтримання частоти вихідної напруги на заданому рівні незалежно від частоти обертання ротора. Розглянуті особливості конструктивної реалізації валогенераторних установок в залежності від характеристик судна. Підтверджена висока ефективність використання валогенераторів на судах із тривалими ходовими режимами. Запропонована безщіткова конструкція асинхронізованого синхронного генератора із суміщеним магнітним системами збудника та генератора. Проведене комп'ютерне моделювання електромеханічних процесів, що протікають при роботі генератора на статичне активно-індуктивне навантаження.
  • Документ
    Розробка системи керування електропривода насоса суднової системи змащення
    (2020) Шевченко, Володимир Сергійович; Shevchenko, Volodymyr S.; Білюк І. С.
    Об’єм пояснювальної записки становить 91 аркуш, вона містить 4 розділи, 27 рисунків, 5 таблиць, 21 найменування в списку використаної літератури. Мультимедійна презентація представлена на 11 слайдах. Об’єктом дослідження є перехідні процеси в розробленій системі керування електропривода насоса суднової системи змащення. Предметом дослідження є показники якості керування в розробленій системі керування електропривода насоса суднової системи змащення. Метою роботи є розробка системи керування електропривода насоса суднової системи змащення. В роботі розроблено систему керування електропривода насоса А1 3В 4/160-5,8/160Б перекачування мастила суднової системи змащення. Застосовано систему скалярного керування, наведено її функціональну і структурну схеми. В автоматизованому електроприводі насоса суднової системи змащення використано асинхронний двигун RA200LB2 потужністю 37 кВт з частотою обертів 2950 об/хв та перетворювач частоти С200-4T-0370 потужністю 37 кВт. В роботі виконано синтез структури і розрахунок налаштувань регуляторів системи скалярного керування електропривода насоса А1 3В 4/160-5,8/160Б перекачування мастила суднової системи змащення, побудовано перехідній характеристики за швидкістю. Отримано основні показники якості керування: перерегулювання – 15,1 %, час перехідного процесу 0,9 с. Також, в кваліфікаційній роботі магістра приділена увага аналізу основних правил міжнародної конвенції MARPOL-73/78.
  • Документ
    Розробка системи керування електропривода суднового компресора пускового повітря
    (2020) Юрашев, Андрій Павлович; Yurashev, Andrii P.; Білюк І. С.
    Об’єм пояснювальної записки становить 92 аркуші, вона містить 4 розділи, 28 рисунків, 9 таблиць, 20 найменувань в списку використаної літератури. Мультимедійна презентація представлена на 12 слайдах. Об’єктом дослідження є перехідні процеси в розробленій системі керування електропривода суднового компресора пускового повітря. Предметом дослідження є показники якості керування в розробленій системі керування електропривода суднового компресора пускового повітря. Метою роботи є розробка системи керування електропривода суднового компресора пускового повітря. В роботі розроблено систему керування електропривода суднового компресора КВД-М пускового повітря. Враховуючи рекомендації до систем керування електроприводів турбомеханізмів, до яких відноситься судновий компресор КВД-М пускового повітря обрано скалярну систему частотного керування, проаналізовано її функціональну та структурну схеми. В якості основного електрообладнання електропривода суднового компресора пускового повітря використано новий асинхронний двигун 5А112М4 потужністю 5,5 кВт з частотою обертів 1430 об/хв та перетворювач частоти AE-V81G-7R5T4B потужністю 7,5 кВт. В роботі розраховано налаштувань регуляторів розробленої системи, побудовано графіки перехідних процесів за швидкістю. Отримано наступні показники якості керування: перерегулювання – 0 %, час перехідного процесу 1,4 с. Проаналізовано питання по запобіганню забруднення з суден за конвенцією MARPOL-73/78.
  • Документ
    Розробка системи керування електропривода суднового сепаратора
    (2020) Жоля, Юліан Олександрович; Zholia, Yulian O.; Кириченко О. С.
    Об’єм пояснювальної записки становить 90 аркушів, вона містить 4 розділи, 37 рисунків, 6 таблиць, 17 найменувань в списку використаної літератури. Мультимедійна презентація представлена на 12 слайдах. Об’єктом дослідження є перехідні процеси в розробленій системі керування електропривода суднового сепаратора. Предметом дослідження є показники якості керування в розробленій системі керування електропривода суднового сепаратора. Метою роботи є розробка системи керування електропривода суднового сепаратора. В роботі розроблено систему керування електропривода суднового сепаратора "Гравітроль-1000" фірми Шарплес (Sharples). Використано систему скалярного керування, наведено її функціональну і структурну схеми. В електроприводі суднового сепаратора "Гравітроль-1000" використано новий приводний асинхронний двигун RA132SB2 потужністю 7,5 кВт з частотою обертів 2890 об/хв, перетворювач частоти MOELLER модель MMX34AA014F0-0 потужністю 7,5 кВт. В роботі розраховано параметри регуляторів розробленої системи, проведено аналіз динаміки системи. Отримано наступні показники якості керування: перерегулювання – 17 %, час перехідного процесу 0,35 с. Також, розглянуто матеріали міжнародної конвенції МАРПОЛ 73/78 по запобіганню забруднення з суден.
  • Документ
    Розробка робастної системи непрямого векторного керування асинхронними двигунами
    (2020) Чебан, Михайло Михайлович; Cheban, Mykhailo M.; Костюченко В. І.
    Об’єм пояснювальної записки становить 108 аркушів, вона містить 4 розділи, 28 рисунків, 3 таблиці, 51 найменування в списку використаної літератури. Мультимедійна презентація представлена на 11 слайдах. Об’єктом дослідження магістерської роботи є процеси керування електромеханічним перетворенням енергії в системі векторно-керованого асинхронного електроприводу. Предметом досліджень є алгоритми непрямого векторного керування АД для систем з підвищеними властивостями робастності і адаптації до варіацій активного опору ротора. Метою роботи є розробка робастної системи непрямого векторного керування асинхронними двигунами. Робота присвячена питанням розробки та дослідження нових алгоритмів векторного керування асинхронними двигунами, які мають підвищені властивості робастності та адаптації по відношенню до параметричних збурень. Отримав подальший розвиток метод синтезу алгоритмів непрямого векторного керування моментом і потоком асинхронних двигунів. Синтезовано та досліджено основні існуючі алгоритми непрямого векторного керування, а також новий алгоритм робастного векторного керування з підвищеними властивостями робастності до варіацій активного опору роторного кола, який забезпечує глобальне асимптотичне відпрацювання заданих траєкторій моменту і модуля вектора потокозчеплення ротора та має властивості глобальної асимптотичної експоненційної стійкості. Теоретично обґрунтовано правомірність застосування нелінійного принципу розділення для побудови адаптивних систем на основі синтезованих алгоритму робастного непрямого векторного керування та адаптивного спостерігача вектора потокозчеплення ротора. Також розглянуто положення Міжнародної конвенції МАРПОЛ 73/78 по запобіганню забруднення з суден.
  • Документ
    Система автоматичного регулювання збудження синхронного генератора для максимального демпфування малих механічних коливань агрегату
    (2020) Ткач, Олег Сергійович; Tkach, Oleh S.; Бугрім Л. І.
    В кваліфікаційній роботі розглянуті проблеми створення системи автоматичного регулювання напруги синхронного генератора подовжньо-поперечного збудження. Описані особливості конструкції та застосування синхронних машин подовжньо-поперечного збудження. Показано, що регулювання в поперечні осі найбільш ефективне при малих кутах вильоту ротора. Запропоновано закон регулювання напруги збудження для синхронного генератора подовжньо-поперечного збудження, який забезпечує роботу із кутом вильоту ротора, що дорівнює нулю. Представлені алгоритми та розроблені програми для обчислення ступеня статичної стійкості та перехідних електромеханічних процесів при роботі генератора на статичне активно-індуктивне навантаження. Розроблена принципова електрична схема автоматичного регулятора збудження, який реалізує запропонований закон регулювання напруги.