Статті (ФВтаС)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Адаптаційні зміни в організмі студентів із гіпокінезією в процесі реалізації різних моделей занять із силового фітнесу(2024) Вадим Коваль; Алла Альошина; Олександр Тимочко; Юлія Сніжко; Інна Тхорева; Олександр Дерлюк; Ірина Гусєва; Карен Абрамов; Vadym Koval; Alla Aloshyna; Oleksandr Тymochko; Yuliia Shizhko; Inna Tkhoreva; Oleksandr Derliuk; Iryna Husieva; Karen AbramovАктуальність. Незважаючи на щоденно зростаючу різноманітну кількість фітнес-програм, оздоровчих рекреаційних комплексів, інноваційних відновлювальних систем із використання широкого спектра фізичних та ергогенних засобів, спрямованих на відновлення адаптаційних резервів студентів із гіпокінезією – ефективних шляхів розвʼязання цієї проблеми поки не існує. Мета. Визначити ефективність впливу різних за змістом, параметрами навантажень і режимами енергозабезпечення моделей силового фітнесу на процеси реадаптації студентів із гіпокінезією. Методи. У дослідженнях брали участь 50 студентів (юнаки) з гіпокінезією (дві групи по 25 осіб). Студенти першої групи використовували розроблену нами модель занять із силового фітнесу № 1 (поєднання комплексу силових вправ на тренажерах із режимом навантажень середньої інтенсивності в умовах анаеробного гліколізу). Учасники другої групи використовували модель занять № 2 (використання вправ із власною масою тіла зі зміною кінематичних характеристик техніки виконання в комбінованому режимі енергозабезпечення (анаеробний та аеробний гліколіз). Застосовували методи контрольного тестування розвитку силових можливостей (4 ПМ) й антропометрію. Результати. Установлено, що найбільш виражене підвищення силових можливостей (4 ПМ) у межах від +18,7 % до +26,9 % за чотири місяці досліджень спостерігали в першій групі обстежених студентів із гіпокінезією. У студентів другої дослідної групи також виявлено позитивну динаміку досліджуваних показників, але із суттєво меншою прогресією (від +8,8 % до +18,7 %). Досліджено, що контрольовані обвідні розміри тіла демонструють найбільш виражені позитивну динаміку (у межах від +3,9 % до +6,8 % за період досліджень) серед студентів першої групи. При цьому в представників другої групи, які в процесі занять використовували вправи з власною масою тіла зі зміною кінематичних характеристик техніки виконання в комбінованому режимі енергозабезпечення (анаеробний та аеробний гліколіз), також виявлено позитивну динаміку до збільшення обвідних розмірів тіла, але із суттєво меншою прогресією (від +2,0 % до +3,9 % за весь період). Висновки. У процесі досліджень виявлено, що саме поєднання комплексу силових вправ на тренажерах із режимом навантажень середньої інтенсивності в умовах анаеробного гліколізу, що дає змогу безпечно використовувати параметри показника робочої маси снаряда в межах 62–65 % від 1 ПМ для людей із низьким рівнем адаптаційних резервів організму (гіпокінезією), найбільш ефективно впливає на розвиток їхніх силових можливостей, гіпертрофію працюючих м’язів та процеси реадаптації.Документ Формування комплексу показників контролю студентів у процесі навчання плаванню(2020-10) Глухов І. Г.; Дробот К. В.; Глухова Г. Г.; Еделєв О. С.; Абрамов К. В.; Glukhov I. G.; Drobot K. V.; Glukhova G. G.; Edelev A. S.; Abramov K. V.Достовірність отримання результатів наукових досліджень значною мірою визначається рівнем адекватності підбору та комплексністю застосування методів, отриманням об’єктивних даних та є визначником якості структури та змісту наукової інформації, її обробки та узагальнення. Мета дослідження – провести добір та характеристику комплексу методик отримання об’єктивних даних для контролю показників студентів у процесі навчання плаванню. Використано теоретичний аналіз даних наукової та методичної літератури, джерел мережі інтернет, аналізування документальних матеріалів, системного аналізу, історичний і логічний, порівняльного аналізу та екстраполяції, синтезу та моделювання. Реалізація системи навчання студентів плавання не може відбуватися без належного контролю за цим процесом. У зв’язку з необхідністю максимального та об’єктивного оцінювання ефективності програм навчання плаванню різного методичного змісту виникає потреба пошуку комплексу показників (на основі наявних методів та методик діагностики). Для поглибленого та широкого вивчення показників студентської молоді в процесі навчання плаванню та реалізації базових завдань контролю у педагогічному дослідженні запропоновано щодо визначення фізичного розвитку та функціонального 22 методики, визначення фізичної підготовленості студентів – 15 тестів та контрольних вправ, встановлення психофізіологічних характеристик – 5 показників та понад 20 показників з контролю плавальної підготовленості студентів. Теоретична частина будь якого дослідження передбачає поглиблене вивчення та характеристику зовнішніх та внутрішніх чинників фізичного виховання на різних освітніх рівнях. Для обґрунтування, розробки, впровадження основних результатів досліджень використано наукові та методологічні дані значної кількості фундаментальних досліджень з галузі фізичної культури та спорту, регулювання й управління фізичним вихованням в закладах вищої освіти тощо. Комплекси тестів для оцінювання фізичної підготовленості, констатації фізичного розвитку, психофізіологічних показників, даних плавальної підготовленості, об’єктивних показників функціонування основних систем організму студентів сформовано з урахуванням рекомендацій спеціальної літератури. Забезпечено відповідні метрологічні вимоги, що дало змогу обрати тести, які легко відтворюються і передбачають прості, але надійні способи реєстрації результатів.Документ Теоретичний аналіз проблем та актуальних напрямів навчання студентської молоді плаванню(Чорноморський національний університет імені Петра Могили, 2020) Глухов І. Г.; Пітин М. П.; Дробот К. В.; Абрамов К. В.; Hluhov I.; Pityn M.; Drobot К.; Abramov K.Значна кількість авторських наукових підходів та наукових досліджень з навчання студентів плаванню мають частковий характер та стосуються відокремлених завдань цього процесу. Вони спрямовані на загальні підходи, випереджувальне та пришвидшене навчання плаванню; методики подолання водобоязні, застосування рухливих ігор, варіативності засобів плавальної підготовки, окремі аспекти організації навчання плаванню у фізичному вихованні студентів. Це актуалізує потребу теоретичного аналізу проблем та актуальних напрямів навчання студентської молоді плаванню. Мета – узагальнити теоретичні та емпіричні дані з проблем та актуальних напрямів навчання студентської молоді плаванню в умовах фізичного виховання в закладах вищої освіти. Методи: теоретичний аналіз і узагальнення даних наукових і методичних джерел та інформації з ресурсів інформаційної мережі Інтернет; системного аналізу; історичний і логічний; аналізу, синтезу та моделювання. Узагальнення наявної теоретичної та методичної інформації дає підстави виокремити проблемне поле, пов’язане з оновленою структурою компетенцій майбутніх фахівців різних галузей діяльності, незадовільного рівня здоров’я сучасної студентської молоді, високого прикладного значення плавання, зниження обсягів фізичного виховання в закладах вищої освіти на тлі недооцінки ефективності засобів плавання, відсутності якісного організаційного та методичного забезпечення цього процесу, варіативності цільових установок і чинників мотивації студентів, обов’язковості прикладних умінь з плавання в структурі гармонійно розвинутої особистості, потреби підтримання оптимального рівня фізичної активності. Встановлено актуальну науково-прикладну проблему сучасного фізичного виховання у закладах вищої освіти щодо обґрунтування системного підходу до навчання студентів плаванню, що враховуватиме наявний досвід та сучасні вимоги, сутність та об’єктивність критеріїв забезпечення цього процесу.Документ Специфічність процесу підготовки спортсменів ударного та борцівського стилю ведення поєдинків в змішаних єдиноборствах(2024) Савєнко А. О.; Альошина А. І.; Штефюк І. К.; Киселиця О. М.; Петрушко М. І.; Абрамов К. В.; Savenko Andrii; Aloshyna Alla; Shtefiuk Ivan; Kyselitsa Oksana; Petrushko Marina; Abramov KarenПредставлена стаття присвячена однієї з найбільш актуальних проблем сучасної системи підготовки в змішаних єдиноборствах пов’язаної з пошуком ефективних шляхів ефективної реалізації в процесі змагальної діяльності технічних елементів володіння борцівським та ударним стилем ведення поєдинків. Встановлено, що лише 10–15 % висококваліфікованих бійців ММА одночасно спроможні на високому рівні демонструвати в процесі змагальної діяльності володіння основними технічними елементами борцівського та ударного стилю ведення поєдинків. Виявлено, що пріоритетність використання ударів руками чи ногами, порівняно з застосування кидків, задушливих та больових прийомів, обґрунтовано антропометричними даними спортсмена та розвитком певного виду силових можливостей м’язових груп, які насамперед використовуються в якості агоністів та синергістів в процесі виконання відповідного технічного елементу. Недостатній рівень енергозабезпечення м’язової діяльності в поєдинках, є однією з важливих проблем, яка не дозволяють певній категорії спортсменів реалізувати в процесі проведення поєдинків існуючий арсенал технічних елементів (ударів ногами та руками, кидків, больових та задушливих прийомів) одночасно.Документ Автоматизація проведення змагань в системі навчання плавання студентів закладів вищої освіти(2021) Глухов І. Г.; Пітин М. П.; Дробот К. В.; Абрамов К. В.; Hlukhov Ivan; Pityn Maryan; Drobot Кateryna; Abramov KarenСьогодні спостерігається низки протиріч у навчанні плаванню студентів в умовах закладів вищої освіти. Встановлено необхідність організаційної оптимізації не лише навчально-виховного процесу, але й проведення змагань, як базового компонента мотивації студентської молоді до занять плаванням та самоудосконалення. Мета: охарактеризувати автоматизацію проведення змагань в системі навчання плавання студентів закладів вищої освіти за допомогою комп’ютерної програми «SwimCom». Методи: теоретичний аналіз та узагальнення, моделювання та програмування, системного аналізу. Результати. Був реалізований застосунок, що допомагає організовувати змагання з плавання серед студентів закладів вищої освіти. Для розробки були застосовані фреймворк Qt Creator, бібліотека Qt та мова програмування С++. Були проаналізовані необхідні можливості програми та обране відповідне середовище розробки; розроблені всі алгоритми та логіка за стосунку; налаштовані масштабування та інтеграція під різні платформи. Розроблено форми авторизації, головного меню та окремих розділів, проведено перевірки заповнення даних, інтеграція записів таблиць до MS Word, обміну, редагування та збереження конфігурацій програми, випуск програми та перевірка на крос-платформеність.Документ Методологічна основа наукового обґрунтування системи навчання студентів ЗВО плаванню(2020) Глухов І. Г.; Дробот К. В.; Абрамов К. В.; Пітин М. П.; Hlukhov I.; Drobot K.; Abramov K.; Pityn M.Якість результатів наукового дослідження залежить від коректного застосування та поєднання комплексу методів наукового пізнання, оптимальної методологічної бази, взятої за основу для пошуку, обробки та узагальнення наукової інформації на різних рівнях та етапах дослідження. Мета: охарактеризувати методологічну основу наукового обґрунтування системи навчання студентів закладів вищої освіти плаванню. Методологія. На цьому етапі дослідження використані методи опрацювання наукової інформації: теоретичний аналіз й узагальнення даних наукових і методичних джерел та інформації з ресурсів інформаційної мережі Інтернет; системного аналізу; історичний і логічний; аналізу та синтезу, моделювання. Наукова новизна. Доповнено наукові знання про методологічне обґрунтування системи навчання плаванню студентів ЗВО за допомогою добору методів дослідження та їх конкретизації для перевірки ефективності системи навчання плаванню. Висновки. Нагальною науковою та прикладною проблемою сучасного фізичного виховання у закладах вищої освіти є обґрунтування системного підходу до навчання студентів плаванню. Для подальших досліджень основна перевага методів міститься для методів теоретичного рівня у визначенні проблемного поля дослідження, з’ясуванні наявного науково-методичного підґрунтя варіативності засобів плавання тощо; аналізування документальних матеріалів – вивчення структури та змістового наповнення основних програмно-нормативних документів щодо навчання плаванню; опитування (анкетування) – визначення мотивації студентів; експертного оцінювання – визначення рівня плавальної підготовленості студентів; педагогічного спостереження – з’ясування основних організаційних та методичних особливостей проведення занять; педагогічного тестування – встановлення базових показників фізичного розвитку, фізичної підготовленості, функціонального стану студентів; педагогічного експерименту – перевірка ефективності програм навчання плаванню студентів в природних умовах організації процесу з фізичного виховання; методів математичної статистики – аналіз сукупностей даних.Документ Особливості впливу спеціальної силової підготовки на результативність в змагальній діяльності в змішаних єдиноборствах (на прикладі хортингу)(2024) Федоров С. І.; Андрійчук О. Я.; Глухов І. Г.; Дробот К. В.; Абрамов К. В.; Пишка О. П.; Fedorov S.; Andrijchuk O.; Hlukhov I.; Drobot K.; Abramov K.; Pyshka O.Стаття присвячена вивченню проблеми щодо особливості впливу силової підготовки в хортингу на ефективність реалізації функціонального адаптаційного потенціалу організму спортсменів та їх рівня технічної та тактичної майстерності в процесі змагальної діяльності. В процесі дослідження проводився порівняльний аналіз результатів поєдинків між спортсменами всіх трьох дослідних груп виявлених на етапу відбору на чемпіонат України після трьох місяців використання експериментальних моделей тренувальних занять з силової підготовки та в період проведення змагань щодо відбору на кубок України. Результати дослідження показали, що у спортсменів другої групи на даному етапі дослідження під час відбіркових поєдинків кількість перемог знизилась на 41,7 % порівняно з попередніми результатами. В той час, у спортсменів третьої групи навпаки, спостерігаємо підвищення результативності змагальної діяльності на 62,5 % порівняно з кількістю перемог фіксованих під час відбіркових поєдинків на чемпіонат України до початку використання експериментальної моделі занять з силової підготовки. В процесі аналізу результатів змагальної діяльності фіксованих в кінці дослідження під час проведення відбіркових поєдинків на кубок України було виявлено, що у спортсменів другої групи порівняно величною показників попереднього контролю спостерігаємо найбільше зниження кількості перемог в 4 рази за рахунок технічного нокауту. При цьому, у спортсменів даної групи показник кількості отриманих перемог за рахунок нокауту зменшився на 50,0 % порівняно з результатами, які були виявлені під час відбіркових змагань до початку застосування запропонованої експериментальної моделі тренувальних занять. Відповідну негативну динаміку до зменшення в 3 рази кількості перемог отриманих в поєдинках зі спортсменами третьої групи в умовах використання задушливих прийомів, фіксуємо в учасників другої групи на даному етапі дослідження порівняно з результатами виявленими в попередніх змаганнях.Документ Розвиток фізичного виховання, професійного спорту, спортивні досягнення НКІ–НУК(2023) Сокол О. В.; Вакуліна Л. М.; Sokol O. V.; Vakylina L. M.З часу створення Миколаївського кораблебудівного інституту минуло 100 років. Майже половина часу історія Миколаєва пов’язана з Кораблебудівним інститутом–університетом. Університет готує фахівців із вищою освітою для суднобудівних та машинобудівних заводів Миколаєва, конструкторських бюро, інших підприємств суднобудування та машинобудування України, а також фахівців з фізичного виховання та спорту для спортивних закладів.Документ Психологічні особливості юнаків у процесі відбору допляжного волейболу(2023) Ягода А.; Сокол О. В.; Yahoda A.; Sokol O. V.Розглянуто психологічні особливості юних спортсменів на початковому етапі спортивної підготовки. Визначено динаміку психічного стану юнаків з пляжного волейболу на етапі спортивного відбору.Документ Вплив оздоровчої фізичної культури на організм(2023) Сокол О. В.; Колоскова І. В.; Sokol O. V.; Koloskova I. V.Заняття фізичними вправами, загартовування, активний відпочинок і спорт вже сьогодні в масових експериментах довели свій високий оздоровчий потенціал.Документ Формування морально-вольових якостей студентів закладів вищої освіти(2023) Сокол О. В.; Sokol O. V.Єдиний процес навчання та виховання у спорті спрямований не тільки на оволодіння руховими навичками та вміннями, на розвиток фізичних якостей, а й на формування духовного світу людини.Документ Ролі спрямованого використання засобів фізичного виховання під час навчання у ЗВО(2023) Сокол О. В.; Sokol O. V.Фізичні вправи – основний чинник протидії негативним наслідкам гіподинамії, а також розумового та нервово-емоційного навантаження.Документ Самостійні заняття фізичними вправами(2023) Сокол О. В.; Sokol O. V.Самостійна робота студентів з фізичного виховання має бути спрямована на збереження та зміцнення здоров’я; розвиток фізичних якостей; підготовку до виконання спортивних нормативів та вимог комплексу.Документ Психічна саморегуляція на різних етапах спортивного вдосконалення(2023) Сидорика В.; Сокол О. В.; Sydoryka V.; Sokol O. V.У статті досліджуються психологічні особливості спортивної діяльності. Розглядається призначення психорегуляції та етапи спортивної діяльності для її активного застосування. Наведено приклади деяких варіантів навчання психорегуляції у спортсменів на різних етапах спортивної спеціалізації.Документ Використання засобів оздоровчої ходьби та бігу для фізичного вдосконалення студентської молоді(2023) Салтовська М.; Сокол О. В.; Saltovska M.; Sokol O. V.У статті розглянуто оздоровчу ходьбу та біг та їх позитивний вплив на здоров’я людини. Представлені практичні рекомендації провідних фахівців в цій галузі, визначено три напрямки вибору дозування бігових навантажень та виділені основні мотивації людей до занять оздоровчим бігом.Документ Технічна підготовка в волейболі(2023) Овчарук Н.; Сокол О. В.; Ovcharuk N.; Sokol O. V.Волейбол – командний вид спорту. Особливою перевагою волейболу, як засобу фізичного виховання, є його специфічна якість – можливість самодозування навантаження, тобто відповідність між підготовленістю гравця та навантаженням, яке він отримує. Це робить волейбол грою, доступною для людей різного віку.Документ Тактична підготовка в волейболі на ранніх етапах багаторічного удосконалення(2023) Овчарук Н.; Сокол О. В.; Ovcharuk N.; Sokol O. V.Одним із найпопулярніших та наймасовіших ігрових командних видів спорту у світі є волейбол, у змаганнях з якого простежується високий професіоналізм гравців, що, очевидно є наслідком ефективної реалізації підготовки юних волейболістів на всіх етапах багаторічного спортивного удосконалення. В десятці кращих волейбольних команд Європи перебуває сьогодні і українська збірна.Документ Основні напрями тактичної підготовки в художній гімнастиці(2023) Єремєєва Є.; Сокол О. В.; Yeremieieva Ye.; Sokol O. V.Ускладнення змагальної діяльності, постійна інтенсифікація тренувального процесу та гранична реалізація індивідуальних можливостей гімнасток зумовлюють вичерпання резервів до удосконалення їх спортивної майстерності та вимагають пошуку нових шляхів до зростання спортивних результатів з урахуванням сучасних тенденцій розвитку художньої гімнастики.Документ Ролі спрямованого використання засобів фізичного виховання під час навчання у ЗВО(2023) Сокол О. В; Sokol O. V.Фізичні вправи – основний чинник протидії негативним наслідкам гіподинамії, а також розумового та нервово-емоційного навантаження.Документ Вплив оздоровчої фізичної культури на організм(2023) Сокол О. В.; Колоскова І. В; Sokol O. V; Koloskova I. VЗаняття фізичними вправами, загартовування, активний відпочинок і спорт вже сьогодні в масових експериментах довели свій високий оздоровчий потенціал.