135 “Суднобудування“

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 28
  • Документ
    Дослідження нелінійних ефектів деформування суднових валопроводів
    (НУК, 2024) Лук'янцева Мар'яна Сергіївна; Шарун Григорій Васильович
    Темою кваліфікаційної роботи є аналіз результатів вимірювань навантажень підшипників суднових валопроводів. Головною метою було виявити можливі джерела розбіжностей теоретичних та фактичних результатів Jack-up тесту. У роботі була проаналізована актуальність даної теми. Описані способи вимірювань навантажень на підшипники валопроводу, визначені фактори впливу, розкрита важливість автоматизації системи та моніторингу підшипників та їх оптимізація. Для отримання більш точних результатів вимірювань була проаналізована важливість взаємодії різних методів визначення навантажень на підшипники. Також були проаналізовані економічні аспекти різних методів для вирівнювання валопроводу та вимірювань навантажень на підшипники. Визначено економічні вигідні сторони та ризики центрування та визначення навантажень на підшипники, що є важливим у судноплавстві. Графічна частина роботи складається з наступного: теоретичне креслення, 3D-модель суднової установки.
  • Документ
    Дослідження та розробка оптимальної конструкції напівзанурювального фундаменту вітрового генератора
    (НУК, 2024) Давидова Поліна Сергіївна; Шарун Григорій Васильович
    Тема магістерської роботи – «Дослідження та розробка оптимальної конструкції напівзанурювального фундаменту вітрового генератора». Дипломний проєкт присвячений аналізу розвитку та перспектив використання офшорної вітроенергетики як відновлюваного джерела енергії. Розглянуто сучасний стан глобального офшорного вітроенергетичного ринку, ключові технологічні аспекти плавучих вітрових турбін та економічні переваги цього сектора. Особлива увага приділена порівнянню основних типів платформ для плавучих турбін, таким, як напівзаглибні, TLP та SPAR, їх конструктивним особливостям, ефективності використання, відмінностям, перевагам та недолікам. Проаналізовано потенціал Чорноморського регіону для розвитку офшорної вітроенергетики, зокрема в контексті Туреччини, Болгарії та Румунії, з урахуванням нормативної бази, природних ресурсів та екологічних викликів. Результати дослідження спрямовані на обґрунтування необхідності інвестицій у розробку плавучих офшорних платформ і створення умов для інтеграції вітроенергетичних проектів у національні енергетичні системи. На прикладі аналізу для українського Чорноморського регіону запропоновано практичне рішення щодо оптимізації технологічних викликів для плавучих вітрових установок, враховуючи географічні та кліматичні умови, економічні чинники, а також екологічний вплив. У дослідженні акцентовано увагу на провідній ролі офшорної вітроенергетики в досягненні цілей декарбонізації, підвищенні енергетичної безпеки та створенні нових економічних можливостей у регіоні. В процесі виконання дипломного проекту визначено головні розміри проекту в першому наближенні і розроблено дизайн-проєкт майбутнього фундамента. На основі отриманих головних розмірів вітрового фундамента побудована тривимірна модель корпусу за допомогою ПЗ Solidworks. Робота містить аналіз світових прогнозів розвитку офшорних вітрових станцій і існуючих концептів, дослідження розробок у Чорному морі, вибір оптимальних головних розмірів, побудову 3Д-моделі.
  • Документ
    Дослідження особливостей проектування та конструювання корпусу накатного судна
    (НУК, 2024) Керімова Поліна Сергіївна; Шарун Григорій Васильович
    Об’єкт дослідження – корпусні конструкції накатного судна без пілерсів. Мета досліджень – розробити рекомендації з перевірки міцності корпусу судна. Методика досліджень – аналітична, чисельна. Проект містить розрахунки та графічні роботи, виконані на основі існуючих методик і нормативних документів. У роботі були досліджені особливості конструкції корпусів двопалубних накатних суден. Виконано набір корпусу судна за Правилами та перевірена загальна та місцева міцність корпусних конструкцій. Виконано розрахунок міцності відсіку судна в середній частині корпусу, застосовуючи спрощені розрахункові схеми моделювання відсіку. Графічна частина містить всі необхідні креслення та плакати, які дають уявлення про проект судна.
  • Документ
    Модернізація енергетичної установки балкера MP KAMSARMAX 1 згідно до діючих вимог IMO
    (НУК, 2024-12) Гнатуша Даниіл Євгенійович; Коробко Володимир Владиславович
    В кваліфікаційній магістерській роботі «Модернізація енергетичної установки балкера MP KAMSARMAX 1 згідно до діючих вимог IMO» виконано розробка проекту модернізації енергетичної установки судна з метою підвищення її експлуатаційних характеристик та зменшення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря до рівня вимог IMO. У якості головного двигуна було обрано MAN B&W 6S60ME-C10.5, потужністю 10450 кВт при частоті обертання 96 об/хв. Розроблена теплова схема та схема утилізації скидної теплоти в СЕУ. Виконано розрахунок та підібрано обладнання для допоміжної енергетичної установки. Для задоволення вимог ІМО щодо зменшення викидів SOX та NOx у відпрацьованих газах виконано розробку комбінованої системи EGR та EGC для застосування на даному судні. Для підвищення надійності експлуатації обладнання СЕУ на балкері застосовані: система моніторингу напруги корпусу судна Totem Plus Hull Stress Monitoring та система контролю стану зносу підшипників фірми Kongsberg. Розглянуто технологію монтажу комбінованого котла.
  • Документ
    Модернізація енергетичної установки танкера Brasil Knutsen
    (НУК, 2024-12) Калічин Андрій Васильович; Коробко Володимир Владиславович
    Випускний проект складається з пояснювальної записки обсягом 92 с., додатків, креслень та плакатів на аркушах формату А3 та А4. У першому розділі наведена загальна характеристика танкеру «Brasil Knutsen», клас проекту за IACS, вимоги IMO, SOLAS-74, MARPOL 73/78. У другому розділі проведено аналіз пропульсивного комплексу. Проведено аналіз параметрів ЕУ базового судна. Проаналізовано вибір ГД. У третьому розділі розроблено теплову схему СЕУ та спроектовано енергетичні комплекси. У четвертому розділі виконано проектування системи. Розроблено принципову схему паливної системи СЕУ. Проведено гідравлічний розрахунок. Обрано комплектуюче обладнання. Визначені запаси робочих речовин. В п’ятому розділі проведено аналіз розміщення енергетичного обладнання у машинному відділенні. Проаналізовано вимоги розміщення обладнання в МКВ судна. Розроблено креслення розміщення обладнання в МКВ судна. Запропоновано заходи моніторингу стану корпусу судна, та систему вимірювання потужності морських валів. У шостому розділі розроблено розташування енергетичного обладнання на судні. У сьомому розділі проведено технологічну розробку монтажу або ремонту елемента СЕУ: «Форсунки головного двигуна». Підсумок роботи складається с висновку та списку використаних джерел інформації.
  • Документ
    Модернізація пропульсивного комплексу рудовозу "Sao Diana"
    (НУК, 2024-12) Штилик Кирило Андрійович; Коробко Володимир Владиславович
    Дипломна робота складається з пояснювальної записки обсягом 95 с. на аркушах формату А4 та шести креслень формату А1. До пояснювальної записки входить: вступ, вісім розділів, висновки, список використаних джерел інформації, 41 рисунок та 12 таблиць. У першому розділі наведена загальна характеристика судна «Sao Diana», клас проекту за IACS. У другому розділі розглянуті основні вимоги IMO, SOLAS-74, MARPOL 73/78. Проведено аналіз пропульсивного комплексу заданого судна. Обґрунтовано і зроблено вибір основних проектних рішень щодо підвищення ефективності пропульсивного комплексу. У третьому розділі запропоновано рішення щодо головної установки судна. Обґрунтовано і зроблено дефорсаж ГД та наведено його основні характеристики. Згідно нових даних по ГД було обрано тип передачі потужності. У четвертому розділі проведено аналіз допоміжної енергетичної установки. Проаналізовано головні споживачі електричної та теплової енергії. Виконано розробку теплової схеми. Обрано комплектуюче обладнання СЕС, УК, ДК. У п’ятому розділі запропоновано заходи з обмеження емісії GHG, SOx, NOx. Виконано проектування систем СЕУ. Розроблено принципову схему системи роторних вітрил. Проведено аналіз варіантів реалізації системи та її компонування. Обрано комплектуюче обладнання системи. У шостому розділі розроблені системи та заходи з моніторингу і діагностування стану обладнання СЕУ та системи роторних вітрил, а також заходи з моніторингу стану корпусу судна. Розглянуто питання технічного обслуговування та ремонту кришки циліндра. У сьомому розділі проведено аналіз розміщення енергетичного обладнання у машинному відділенні. Проаналізовано вимоги розміщення обладнання в МКВ судна. Приведено данні по розміщенню обладнання в МКВ судна. У восьмому розділі зроблена оцінка ефективності впровадження ESD-заходів, розраховано критерій EEDI для базового та модернізованого судна. Приведені рекомендації стосовно впровадження запропонованих заходів підвищення ефективності і екологічності судна.
  • Документ
    Розробка заходів з вдосконалення EY балкеру «Dragon Sky»
    (НУК, 2024-12) Сваричевський Данило Вадимович; Коробко Володимир Владиславович
    Кваліфікаційна робота присвячена модернізації суднової енергетичної установки балкера «Dragon Sky». У першому розділі наведена загальна характеристика балкера «Dragon Sky» та вимоги IMO до даного класу суден. У другому розділі проведено аналіз параметрів енергетичної установки базового судна та обґрунтовані основні проектні рішення щодо модернізації судна. У третьому розділі розроблено теплову схему СЕУ та спроектовано енергетичні комплекси. У четвертому розділі виконано проектування систем СЕУ. Розроблено принципову схему паливної системи СЕУ. Обрано комплектуюче обладнання. Визначені запаси робочих речовин. Проаналізовані різні системи очищення скидних газів головних двигунів та обрані для застосування на судні. У п’ятому розділі запропоновані заходи щодо моніторингу стану корпусу судна. У шостому розділі розроблено розташування енергетичного обладнання на судні. У сьомому розділі виконано технологічну розробку з ремонту поршнів тронкових двигунів. Випускна магістерська робота викладена на 110 сторінках, містить 54 рисунка та 14 таблиць. Список використаної літератури становить 13 джерел.
  • Документ
    Аналіз можливості застосування гібридних технологій перетворення енергії в енергетичних установках суден-газовозів
    (НУК, 2024-12) Стельмах Олександр Ігорович; Чередніченко Олександр Костянтинович
    Кваліфікаційна робота складається з пояснювальної записки обсягом 120 с. на аркушах формату А4 та 7-ох креслень формату А1. У першому розділі наведений загальний аналіз флоту газовозів та основні характеристики сучасного газовозу-прототипа. У другому розділі було проведено аналіз стратегії ІМО щодо зменшення шкідливих викидів в довкілля та методів їх зменшення шляхом введення гібридних технологій в склад пропульсивної установки судна. Окрім цього було розглянуто різні види акумуляторів та паливних елементів та серед них обрано найбільш підходящі. У третьому розділі проведено аналіз і розрахунок буксирувальної потужності та опору судна, обрано новий склад СЕУ та нові режими роботи судна. Розраховано теплові потоки, розроблено розрахункові схеми перетворення енергії в СЕУ. Додатково було розраховано ККД та КВТ для основних режимів роботи. У четвертому розділі було розраховано та порівняно значення індексу EEDI до та після впровадження гібридних технологій.
  • Документ
    Концептуальне проектування суховантажного судна вантажопідйомністю 11000 тонн та дослідження його ефективності і надійності
    (НУК, 2024-12) Максименко Єлизавета Андріївна; Нєкрасов Валерій Олександрович
    На засадах завдання кафедри теорії та проектування суден у дипломній роботі досліджено два етапи процесу проектування судна: концептуальне (дослідне, оптимізаційне) та технічне проектування балкера для експлуатації на лінії Південний–Марсель (Чорне море–Середземне море). Проаналізовано сучасні тенденції розвитку світового флоту балкерів та розглянуто оптимізаційну задачу стохастичного концептуального проєктування балкера для транспортування зерна з України на ринки Франції, яка вирішує проблему вибору його головних розмірів за допомогою використання методів теорії ймовірності. Ці дані були представлені у вигляді таблиць, які використовувалися для попереднього визначення основних характеристик проектованого балкера та формування початкових умов для пошуку оптимальних параметрів у задачі оптимізації проектування. Оптимізацію виконано по критерію максимуму прибутку при різних фрахтових ставках, що обумовлені транспортуванням зерна у різний час – мирний та воєнний. Проведено дослідження впливу цього фактору на значення головних елементів балкера та показники ефективності та надійності його експлуатації. В процесі розробки концептуального проекту були виконані наступні основні етапи: формування моделей експлуатаційних та навігаційних характеристик балкера для оцінки його функціональних можливостей в умовах Чорного та Середземного морів; моделювання експлуатаційних процесів балкера в цих умовах та постановка задач функціонування; визначення показників ефективності та надійності функціональних операцій балкера за допомогою сучасних методів дослідження; постановка та розв'язання задачі оптимізації вибору основних елементів балкера, із поглинанням його в робоче середовище та зупинкою процесу оптимізації при досягненні максимальних значень ефективності та надійності. Розміри балкера були визначені за допомогою адаптованої програми оптимізації кафедри теорії та проектування суден, де оптимізаційним критерієм було обрано максимальний прибуток від експлуатації судна, що дозволило оцінити ефективність транспортних операцій на заданій лінії. Концептуальне рішення передбачає балкер вантажопідйомністю 11 000 тонн пшениці з однопалубною архітектурною конструкцією, чотирма трюмами, бульбовим носом, транцевою кормою та надбудовами, а також машинним відділенням, розташованим в кормі. В концептувальній частині проєктування балкеру було досліджено вплив воєнного часу на проєктне рішення, в якому враховано зміни фрахтових ставок, індексів страхування, заробітної плати екіпажа, цін на матеріали, обладнання, паливо, постачання та інших компонентів масового навантаження судна, в порівнянні з мирним часом. На етапі технічного проєктування розроблено частину клас-проекту, що відповідає вимогам класифікаційного товариства. Підтверджено, що концептуальне рішення відповідає вимогам до експлуатаційної надійності судна. Також була побудована 3D-модель балкера, на основі якої виконано розрахунки плавучості, остійності, непотоплюваності та ходовості за допомогою програмного забезпечення Maxsurf. Для покращення характеристик ходовості використано програми HydroComp PropExpert та PropCad для проєктування гребного гвинта та вибору економічного й екологічного двигуна. Для наочного уявлення про зовнішній вигляд судна з вантажем та надбудовами, була доопрацьована 3D-модель за допомогою рендерінга в Maxsurf. Розробка концептуального та технічного проекту балкера, призначеного для експлуатації на лінії Південний–Марсель, відповідає завданням кафедри теорії та проектування суден щодо забезпечення економічної ефективності проєктного рішення та вимогам Міжнародної морської організації (IMO) до основних морехідних якостей судна – плавучість, остійність, непотоплюваність та ходовість, що гарантує його експлуатаційну надійність.
  • Документ
    Концептуальне проектування суховантажного судна вантажопідйомністю 9000 тонн та дослідження його ефективності і надійності
    (НУК, 2024-12) Кльосов Костянтин Олександрович; Нєкрасов Валерій Олександрович
    У відповідності до завдання кафедри теорії та проектування суден в даній дипломній роботі реалізовано дослідження двох етапів процесу проектування судна – концептуального (дослідного, оптимізаційного) та технічного проектування балкера для експлуатації на лінії Південний–Неаполь (Чорне море–Середземне море). Розглянуто сучасні тенденції розвитку світового флоту балкерів. Виконано аналіз сучасного стану балкерного флоту у діапазоні дедвейту від 10 до 15 тисяч тонн для суден, які були побудовані за останні 10 років (з 2013 по 2023 роки). На основі аналізу визначено залежності головних розмірів балкерів від їх дедвейту. Діапазони зміни головних розмірів надано у вигляді графіків. Ці дані були використані як для визначення основних елементів та характеристик проектованого балкера в першому наближенні при грубій оцінці його елементів, так і для формування початкової точки пошуку оптимальних значень елементів балкера в оптимізаційній задачі проектування. Під час розробки концептуального проекту виконано: формування моделей експлуатації та інженерно-навігаційних якостей балкера для аналізу його функціональних операцій в умовах Чорного та Середземного морів; моделювання процесів експлуатації балкера в цих умовах та постановка задач їх функціонування; визначення показників ефективності та надійності функціональних операцій балкера на основі використання сучасних методів їх дослідження та відповідних методів вирішення проблем функціонування судна; постановку та рішення задачі оптимізаційного вибору основних елементів балкера на основі його поступового «занурення» в робоче середовище з наступною зупинкою процесу оптимізації при досягненні показників ефективності та надійності максимально можливих значень. Виходячи з цього, основні розміри балкера були визначені за допомогою відкоригованої програми оптимізації кафедри теорії та проектування суден, в якій в якості критерію оптимізації був обраний максимальний прибуток за весь час експлуатації судна, і таким чином визначено ефективність транспортних операцій на заданій лінії експлуатації. Результатом концептуального проекту став балкер вантажопідйомністю 9000 т пшениці, архітектурно-конструктивним типом якого стало однопалубне судно з чотирма трюмами, бульбовим носом, транцевою кормою і надбудовами, а також машинним відділенням, яке розташоване в кормі. Було досліджено вплив військового часу на характеристики проектного рішення балкера. На етапі технічного проектування балкера було розроблено частину так званого клас-проекту, тобто проекту, який задовольняє основним вимогам класифікаційного товариства. За результатами розробки встановлено, що отримане концептуальне рішення задовольняє вимогам до експлуатаційної надійності судна. За результатами концептуального проектування була побудована 3D-модель балкера та за допомогою рекомендованого класифікаційним товариством програмного продукту Maxsurf були виконані розрахунки плавучості, остійності, непотоплюваності та ходовості судна. Характеристики ходовості судна були також покращені за допомогою оптимізації пропульствнного комплексу, в якої було обрано оптимальний гребний гвинт та реалізовано вибір нового більш економічного та екологічного двигуна. Для того, щоб дати уявлення про зовнішній вигляд спроектованого балкера з його вантажем та надбудовами, 3D-модель балкера була доопрацьована в Maxsurf з використанням рендерінга. Таким чином, розробка концептуального і технічного проекту балкера, призначеного для експлуатації на лінії Південний–Неаполь, відповідає завданню на проектування кафедри ТПС по забезпеченню економічної ефективності проектного рішення та вимогам Міжнародної морської організації (IMO) до основних морехідних якостей судна – плавучість, остійність, непотоплюваність та ходовість, що забезпечують його експлуатаційну надійність.
  • Документ
    Розробка проекту модернізації енергетичної установки танкера EAGLE VANCOUVER
    (НУК, 2024-12) Іщенко Євген Геннадійович; Коробко Володимир Владиславович
    В даній магістерській роботі «Розробка проекту модернізації енергетичної установки танкера EAGLE VANCOUVER» виконано проектування енергетичної установки танкера з метою покращення її експлуатаційних характеристик та доведення її до відповідності діючим нормам IMO. У якості головного двигуна було обрано MAN B&W 7G80ME-C10.5, потужністю 32970 кВт при частоті обертання 72 об/хв. Розроблена теплова схема та схема утилізації скидної теплоти в СЕУ. Виконано розрахунок та підібрано обладнання для допоміжної енергетичної установки та паливної системи СЕУ. Для виконання вимог ІМО на танкері застосована скруберна система для можливості використовувати дешеві важки палива з великим вмістом сірки. Для підвищення надійності експлуатації обладнання СЕУ на танкері застосовані: система моніторингу стану головного двигуна K-Chief700 фірми Kongsberg; система контролю крутного моменту на валопроводі та пристрій заземлення валової лінії. Розроблена технологія монтажу утилізаційного котла. Випускна магістерська робота викладена на 144 сторінках, мстить 59 рисунков та 14 таблиць. Список використаної літератури становить 22 джерела.
  • Документ
    Розробка технологічного процесу виготовлення секції верхньої палуби проекту лісовозу
    (2024) Луб'яна Еліза Ігорівна; Соков Валерій Миколайович
    В рамках даної магістерської кваліфікаційної роботи був розроблений спрощений проект комбінованого судна суховантажу-лісовозу. Робота складається з чотирьох розділів, які відображають основні етапи проектування судна та науково-дослідну частину. В першому розділі описана теоретична, яка стосується огляду інформації щодо лісовозів. У другому розділі відбувається визначення головних розмірів судна-проекту із судна-прототипу методом послідовних наближень шляхом вирішення рівняння мас. У третьому розділі відбувається розрахунок елементів корпусу судна за Правилами класифікаційного товариства України. В четвертому розділі в рамках наукового дослідження опрацьовані різні конструктивні рішення для верхньої палуби (ВП) з метою визначення динаміки зміни маси перекриття в залежності від кількості поздовжніх та поперечних балок підкріплення настилу, для можливості правильного прийняття конструктивного рішення. Окремо проаналізовані варіанти профілів поздовжніх балок та створені відповідні моделі вартісно-економічного аналізу з врахуванням технологічних факторів для можливості прийняття рішення щодо застосування певного виду профілю в рамках конкретного виробництва. Розроблена принципіальна технологія виготовлення перекриття ВП.
  • Документ
    Дослідження параметрів човна з гібридного полімерного композиційного матеріалу
    (НУК, 2024) Шевченко Віктор Олександрович; Соломонюк Наталя Сергіївна
    Академічне веслування – вид веслувального спорту на спеціальних судах. Судно для академічного веслування представляє подовжений човен з плавними обводами. Човен має композитну структуру корпусу. Задачею кваліфікаційної роботи є дослідження можливості використання гібридного композиту для човна з академічного веслування та розробка технології виготовлення і конструкції човна. В даній роботі розглянуті і проаналізовані існуючі конструкції, матеріали, які застосовуються при виготовлені цих конструкцій, технологічні процеси виготовлення. Підібрано гібридний композиційний матеріал для виготовлення човна для академічного веслування. Розрахований пакет матеріалу, що включає товщини та напрям розташування шарів матеріалу. Розроблено конструкція човна та вузли кріплення з урахуванням гібридизації. Розроблена технологія виготовлення човна з урахуванням його складу.
  • Документ
    Дослідження відмінностей напруженно-деформованого стану полотна хвилястого гофра у порівнянні з коробчастим під дією поперечного навантаження
    (НУК, 2024-12-26) Калінін Геннадій Миколайович; Клименков Сергій Юрійович
    Об’єкт дослідження – полотно гофрованої перегородки нафтоналивного судна. Мета досліджень – розробити рекомендації з вибору оптимальних параметрів геометрії гофрованих перегородок корпусу судна. Методика досліджень – аналітична, чисельна. Проект містить розрахунки та графічні роботи, виконані на основі існуючих методик і нормативних документів. У роботі були досліджені особливості конструкції гофрованих перегородок морських суден. Виконані розрахунки місцевої міцності гофрованої перегородки при зміні геометричних параметрів. Виконано оцінку впливу геометричних параметрів на вагу перегородки з урахуванням міцнісних характеристик корпусу судна. Розроблені рекомендації щодо оптимального вибору геометрії перегородки для мінімізації ваги.
  • Документ
    Investigation of the Stress-Strain State in Conductor Elements during the Welding of Floating Pontoon Elements
    (НУК, 2024) Гречин В'ячеслав Ярославович; Коростильов Леонтій Іванович
    Магістерська робота присвячена дослідженню напружено-деформованого стану в елементах металевого кондуктора під час зварювання елементів модульних плавучих понтонів. Робота актуальна в контексті забезпечення точності складання та підвищення якості зварювальних конструкцій для потреб сучасного суднобудування. У дослідженні проаналізовано термічні та механічні процеси, які відбуваються під час зварювання, з використанням методу скінченних елементів (FEM) у програмному середовищі ANSYS. Розроблено тривимірну модель кондуктора та понтона, виконано тепловий і механічний аналіз, а також оцінено деформації, спричинені термічними навантаженнями. Основною метою дослідження було визначення ефективності конструкції кондуктора в забезпеченні збереження геометричних параметрів елементів понтона у межах допустимого відхилення 0,5 мм після процесу зварювання. Проведені моделювання підтвердили здатність кондуктора зменшувати деформації та підтримувати точність позиціонування елементів. Результати роботи мають важливе практичне значення для вдосконалення конструкцій металевих кондукторів та оптимізації зварювальних процесів. Запропоновані методи й підходи можуть бути застосовані для інших типів плавучих конструкцій і компонентів суднобудування.
  • Документ
    Дослідницьке проектування яхти класу "Міні"
    (2024-12) Рябов Данііл Вадимович; Пащенко Юрій Миколайович
    Магістерську роботу виконано згідно завданню, виданому кафедрою Теорії та проектування суден. В цій роботі побудовані теоретичне креслення та 3D модель яхти, креслення загального розташування і вітрильного центрування. В розділі «Теорія корабля» розраховані гідростатика, остійність та ходовість яхти, зроблена її поляра. Досліджені характеристики ходовості за різними методиками і буксиру- вальними випробуваннями у дослідному басейні НУК. В розділі «Конструкція корпусу» обрано матеріал для виготовлення конструкцій корпусу судна. Обрані товщини обшивки і набору корпусу за розрахованими навантаженнями, що діють на яхту.
  • Документ
    Концептуальне проектування рятувального катера для Бугсько-Дніпровського лиманського каналу та дослідження його ефективності та надійності
    (2024-12) Вихопень Микола Васильович; Нєкрасов Валерій Олександрович
    Згідно з завданням кафедри теорії та проектування суден в магістерській дипломній роботі було реалізовано дослідження процесу концептуального і технічного проектування катера для проведення рятувальних робіт та пожежогасіння в акваторії Чорного моря. При розробці концептуального проекту були реалізовані: - формування моделей експлуатації катера та його інженерно-навігаційних властивостей, необхідних для аналізу всього комплексу функціональних операцій цього судна в умовах його експлуатації в Чорному морі. - створення моделей експлуатації катера в заданих умовах і постановка задач їх функціонування. - визначення показників ефективності та надійності функціональних операцій на основі на основі адаптованої програми до дійсного завдання для досягнення головного критерію оптимізації – визначення ефективності та надійності. Результатом концептуального проекту став катер швидкістю 15 вуз, водотоннажністю 55 т ознаками архітектурно-конструктивного типу якого стали: катер з однією палубою та з подовженою надбудовою, транцевой кормою та, а також машинним відділенням розташованим в задній частині корпусу. На етапі технічного проектування катера був розроблений проект, який задовольнив основні вимоги катерів даного класу та доповнив отримане концептуальне рішення задоволенням вимог до експлуатаційної надійності катера. За результатами концептуального проектування була побудована 3D-модель корпусу катера і за допомогою програмного продукту Maxsurf Engineering були виконані розрахунки плавучості, остійності, непотоплюваності і ходовості, а також морехідності катера. Таким чином, розробка концептуального і технічного проекту катера, призначеного для рятувальних робіт в районі Чорного моря відповідає завданню на проектування та вимогам до катерів його типу, що забезпечує його ефективність і надійність та задовольняє морехідним якостям.
  • Документ
    Визначення головних розмірів СПБУ з дослідженням впливу зовнішніх факторів на механізми та елементи її якірного пристрою
    (2024) Герун Віталій Валентинович; Зайцев Володимир Васильович
    Кваліфікаційна робота на здобуття вищої освіти "магістр": 99 с., 10 джерел. Об’єкт дослідження – механізми та елементи якірного пристрою СПБУ. Мета дослідження – визначення головних розмірів СПБУ та дослідження впливу зовнішних факторівна механізми та єлементи її якірного пристрою СПБУ. Методика дослідження – аналітична, числова. У кваліфікаційній роботі на здобуття вищої освіти "магістр" виконано сві необхідні для дослідження математичні моделі та розрахунки основних параметрів механізмів якірної системи СПБУ. Робота містить ряд розрахунків у тому числі з використанням МКЕ. Розглянуті механізми та елементи якірного пристрою СПБУ, які призначені для встановлення на морських бурових установках. Вони використовуються для виконанння якірних операцій. Під час виконання кваліфікаційної роботи зроблено: визначення головниз розмірів СПБУ вирішенням рівняння вагів; дослідження зовнішніх навантажень на СПБУ при стоянці на двох якорях; визначення оцінки зміщення СПБУ під час стоянки на звичайній якірній системі з довгими ланцюгами без підвісних вантажів; дослідження міцності елементів якірного пристрою; дослідження параметрів барабану та турачки якірної лебідки в залежності від зусиль у якірних канатах; визначення потужності і підбір приводного двигуна якірної лебідки; розрахунок валу якірної лебідки та його опор.
  • Документ
    Визначення головних розмірів НЗБУ з дослідженням впливу зовнішніх факторів на механізми та елементи її якірної системи
    (2024) Ручка Роман Андрійович; Зайцев Володимир Васильович
    Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти "магістр" 106 с., 7 джерел. Обєкт дослідження- механізми та елементи якірної системи напівзануреної бурової установки. Мета досліджень – визначення головних розмірів напівзануреної бурової установки з дослідженням впливу зовнішніх факторів на механізми та елементи ії якірної системи. Методика дослідження - аналітична, числова. Кваліфікаційну роботу на здобуття ступеня вищої освіти "магістр" виконано згідно завдання, виданого кафедрою морських технологій та океанотехніки. У роботі визначені головні розміри НЗБУ та виконано всі необхідні для дослідження математичні моделі та розрахунки основних параметрів механізмів якірної системи напівзануреної бурової установки. Робота містить ряд розрахунків у тому числі з використанням МКЕ. Розглянуті якірні механізми призначені для встановлення на напівзанурених бурових установках. Вони використовуються для виконання операцій з постановки платформи на точку буріння за допомогою спеціальних суден – Anchor handling tug supply vessel (AHTS). У першому розділі роботи визначено основні елементи НЗБУ вирішенням рівняння вагів та писано якірну системи НЗБУ. У дослідницькій частині виконано дослідження параметрів хвилювання, а також сил та навантажень, що діють на НЗБУ в режимі буріння та вживання. Крім того досліджено питання міцності елементів якірної системи, досліджено параметри барабану та турачки якірної лебідки в залежності від зусиль у якірних канатах, досліджено якірну стоянку НЗБУ на двох якорях та оцінка зміщення НЗБУ під час якірної стоянки. Виконано розрахунок потужності і підбір привідного якірної лебідки. Розраховано вал якірної лебідки та його опор.
  • Документ
    Дослідження характеристик якірно-швартовного пристрою напівзануреної бурової установки
    (2024) Шаров Сергій Валерійович; Зайцев Володимир Васильович
    Об'єкт дослідження – якорно-швартовний пристрій НЗБУ. Мета дослідження – дослідження впливу зовнішніх сил, що діють на якірний пристрій напівзанурювальної установки. Методика дослідження – аналітична, чисельна. Робота містить низку розрахунків та графічних матеріалів, виконаних на підставі існуючих методик та нормативних документів. У текстовій частині роботи подано для розгляду та аналізу існуючі НЗБУ. Визначено основні елементи НЗБУ. Робота містить: дослідження параметрів хвилювання для режимів буріння та виживання НЗБУ відповідно до вимог СНиП 2.06.04-82, дослідження сил та навантажень, що діють на НЗБУ в режимі буріння та виживання, вибір елементів якірно-швартовного пристрою, дослідження параметрів якірної стоянки НЗБУ в режимі виживання, дослідження міцності елементів якірно-швартового пристрою. Графічна частина має всі необхідні креслення, які дають уявлення про НЗБУ та якірний пристрій.