Статті (ТООтаПС)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті (ТООтаПС) за Ключові слова "child’s education"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Вивчення розумової працездатності школярів 1-3 класів та вплив на неї фізкультурної паузи(2024) Сокол О. В.; Кулин І. М.Фізичне виховання – органічна частина загального виховання і тому характеризується всіма загальними ознаками, що притаманні педагогічному процесу, який спрямований на вирішення певних конкретних завдань. Розумова працездатність – це комплекс психічних процесів, що забезпечують сприйняття, розуміння, запам’ятовування, мислення та уяву. Розумова працездатність є важливою складовою успішного навчання та розвитку дитини. Процес набуття знань має велике соціальне і психологічне значення в житті людини. Тому головним завданням школи є така організація режиму праці й відпочинку школярів, створення таких умов для їхньої роботи, які б забезпечили високу працездатність дітей протягом усього часу навчальних занять, дали б змогу відтягнути час настання втоми і запобігти перевтомі. Вона включає в себе такі когнітивні здібності, як пам’ять, увага, мислення, мова та уява. Вивчення розумової працездатності школярів 1-х та 3-х класів дозволяє оцінити їхній рівень розвитку, виявити можливі проблеми та вчасно вжити заходів для їх корекції. Хоча проблема розумової втоми школярів має більш ніж столітню історію, актуальність її зростає нині у зв’язку з інтенсифікацією процесу навчання та переходом на нові програми. Останніми роками фізичне здоров’я учнів загальноосвітніх навчальних закладів України стабільно погіршується. Однією з причин виникнення і розвитку такої тенденції являється розумова перевтома учнів протягом навчання у школі. Так, за даними ряду науковців ознаки психічної втоми зустрічаються у 59% учнів середнього та у 53% учнів старшого шкільного віку [2; 3; 5 та ін.]. Така ситуація пов’язана у першу чергу з нераціональною організацією навчального процесу в загальноосвітніх школах, перевантаженістю існуючої шкільної навчальної програми та недостатнім обсягом рухової активності школярів протягом навчального дня. Існує широкий спектр досліджень, пов’язаних із визначенням впливу різних форм шкільного фізичного виховання на здоров’я дітей молоді шкільного віку, однак питання щодо їх впливу на розумову працездатність учнів залишаються недостатньо вивченими.