Статті (ТООтаПС)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Поширені травми у фехтуванні та заходи їх попередження за даними літератури(Іліон, 2024) Марцінковський І. Б.; Єрофєєнко А. Д.; Martsinkovsky I. B.; Yerofieienko A.Досліджена література з фехтування та спортивного травматизму цього виду спорту для з’ясування причин виникнення травм та заходів для їх попередження, що визначило актуальність і мету дослідження. Встановлено, що сучасне фехтування характеризується як технічний та фізично інтенсивний вид спорту, який вимагає високої швидкості, координації та гнучкості, де спортсмени виконують різкі маневри, атаки та оборонні дії, які можуть призвести до травм навіть при використанні захисного спорядження. Аналіз з’ясував причини травм, їх локалізацію та характер, а також заходи профілактики для зниження ризику травматизму серед спортсменів. Комплексний підхід з попередження виникнення травм у фехтуванні ефективно забезпечує зниження ризику травматизації спортсменів та досягнення кращих спортивних результатів.Документ Поширені травми у художній гімнастиці та заходи їх попередження (огляд літератури)(Іліон, 2024) Марцінковський І. Б.; Єремєєва Є. А.; Martsinkovsky I. B.; Yeremieieva Ye.Досліджена література з художньої гімнастики та зі спортивного травматизму для з’ясування причин виникнення травм та заходів для їх попередження, що визначило актуальність і мету дослідження. Встановлено, що сучасна художня гімнастика характеризується складними компонентами, інтенсифікацією тренування, які загрожують виникненню травм. Аналіз з’ясував причини травм, їх тип, локалізацію та характер, а також етапи проведення реабілітаційних заходів та їх особливості. Комплексна реабілітація забезпечує ефективне повернення спортсменок до тренувань та змагань.Документ Особливості етапу початкової спортивної підготовки у важкій атлетиці(Іліон, 2024) Кузікова Р. С.; Деркач В. М.; Kuzikova R. S.; Derkach V. M.В статті розглянуто і визначено особливості спортивної підготовки важкоатлетів на початковому етапі підготовки. Мета роботи полягала у науковому обґрунтуванні та експериментальній розробці методичних підходів до процесу початкової спортивної підготовки важкоатлетів 10–12 років. Було розроблено методику розвитку базової силової підготовки юних спортсменів з урахуванням закономірностей вікового розвитку організму спортсмена.Документ Історичні аспекти розвитку легкої атлетики на Миколаївщині(Іліон, 2024) Гриник Є. І.; Бірюк С. В.; Hrynyk Y. I.; Biryuk S. V.В статті розглянуто історичні аспекти розвитку легкої атлетики на Миколаївщині. Досліджено історію становлення та розвитку спортивних досягнень легкоатлетичного спорту в різні періоди. Проведено аналіз сучасного стану та перспектив розвитку цього виду спорту на Миколаївщині. Дослідження дає можливість проаналізувати періоди підйому і занепаду, шляхи стимулювання зростання спортивних результатів, щоб зрозуміти перспективи розвитку в майбутньому цього виду спорту.Документ Удосконалення методики силової підготовки спортсменів-юніорів у академічному веслуванні(2021) Виноградський Богдан; Рибак Людмила; Кувалдіна Ольга; Вепрєв ОлександрДосягнення високих і стабільних результатів у академічному веслуванні неможливе без відповідного рівня розвитку силових якостей спортсменів. Максимальна м’язова сила забезпечує ефективність їхньої роботи у найбільш напружених силових режимах веслування, запобігаючи локальній ішемії м’язів і травмуванню сухожилків, визначає прояв швидкісно-с илових можливостей у разі різних навантажень і залежить від м’язової маси, яка забезпечує величину сумарної енергопродукції спортсмена.Документ Оцінювання фізіологічного стану юних веслувальників за величиною їхньої ЧСС(2021) Рибак Олег; Рибак Людмила; Островський Мар’ян; Кувалдіна Ольга; Березовський В’ячеславПроведено педагогічний експеримент із залученням тридцяти хлопців і тридцяти дівчат віком 13, 14 і 15 років, які займаються академічним веслуванням у миколаївських СДЮШОР і ШВСМ. Юні спортсмени після повного відпочинку по черзі долали на веслувальному тренажері «Comcept‑2» умовні дистанції 150, 250, 500 і 1000 м, обрані як тестові за рекомендаціями. За допомогою пульсокомп’ютера «SIGMA SPORT PС 800» реєстрували значення їхньої ЧСС під час і відразу після виконання зазначених тестів.Документ Motor activity as the basis of a healthy lifestyle of student youth(2020) Griban Grygoriy P.; Yavorska Tetiana Ye.; Tkachenko Pavlo P.; Kuvaldina Olga V.; Dikhtiarenko Zoia M.; Yeromenko Eduard A.; Lytvynenko Andrii M.; Hresa Nataliia V.; Okhrimenko Ivan M.; Ovcharuk Igor S.; Prontenko Kostiantyn V.Документ Особливості організації та проблеми використання методу колового тренування на уроках фізичної культури в старших класах(Видавничий дім «Гельветика», 2024-03-30) Адаменко О. О.; Богатирьов К. О.Стаття присвячена одній з актуальних проблем організації та використання методу колового тренування на уроках фізичної культури. Зокрема, розкривається класифікація основних методів організації колового тренування. Розкрито особливості організації наступних методів колового тренування: безперервнопотокового методу; поточно-інтервального методу; інтенсивно-інтервального методу. Безперервно-потоковий метод направлено переважно на розвиток витривалості учнів середніх і старших класів. Поточно-інтервальний метод дозволяє комплексно розвивати переважно загальну та силову витривалість, швидкісну силу, а також розвивати дихальну та серцево-судинну системи. Інтенсивно-інтервальний метод використовують для розвитку швидкісної та силової витривалості. Висвітлюються основні переваги методів організації колового тренування на уроках фізичної культури. До основних переваг належать: Можливість вчителя сконцентрувати увагу на розв’язанні основних завдань уроку; увага учнів при виконанні вправ на станціях сконцентрована на техніці виконання вправи, що сприяє кращому і ефективному її виконанню; сприяє доступності виконання вправ кожним учнем у власному темпі і з власним об’ємом навантаження; сприяє покращенню організації навчально-тренувального процесу та контролю за ним; підвищується почуття відповідальності, прищеплюються навички самостійної роботи. На основі аналізу анкетування вчителів фізичної культури було виявлено особливості організації та проблеми, що виникають при впровадженні колового методу на уроках фізичної культури в старших класах. Серед основних особливостей респонденти виділили наступні: метод колового тренування є відомим і доволі розповсюдженим щодо його застосування на уроках фізичної культури в загальноосвітніх закладах; серед тем навчальної програми з фізичної культури респонденти найбільше впроваджують метод колового тренування на уроках з гімнастики та спортивних ігор; основними проблемами, що назвали респонденти, стали: складність розробки комплексу; обов’язкова попередня підготовка учнів до впровадження даного методу; важка і довготривала підготовка залу до проведення даного методу.Документ Rebuilding dreams: prioritising the needs of Ukraine’s Olympic sports amidst war(2024-05-03) Kuvaldina Olga; Agostinis-Sobrinho CesarДокумент Características de la metodología del desarrollo de las cualidades físicas de los cadetes durante las actividades de levantamiento de pesas(2020-01-01) Prontenko Kostiantyn; Griban Grygoriy; Aloshyna Alla; Bychuk Olexandr; Kuvaldina Olga; Shkola Olena; Boichenko Artem; Surovov Oleksii; Ramsey Irina; Voitovych Iryna; Valkevich Oleksandr; Prontenko Vasyl; Prontenko Kostiantyn; Griban Grygoriy; Aloshyna Alla; Bychuk Olexandr; Kuvaldina Olga; Shkola Olena; Boichenko Artem; Surovov Oleksii; Ramsey Irina; Voitovych Iryna; Valkevich Oleksandr; Prontenko VasylДокумент Системний підхід розвитку витривалості учнів 5–6 класів на уроках фізичної культури(Інноваційна педагогіка. Випуск 67. Том 1. 2024. Видавничий дім «Гельветика». 290 с. – С.44-47, 2024-03-30) Адаменко О. О.; Деркач В. М.У статті здійснено теоретико-методологічний аналіз розвитку витривалості у учнів 5–6 класів на уроках фізичної культури. Розкрито особливості розвитку витривалості як провідної фізичної якості. Охарактеризовано різні підходи до класифікації видів витривалості. Розкрито способи, що можна використовувати для вимірювання витривалості. Вимірювати витривалість можна за часом, за зміною швидкості та інтенсивності роботи, а також за технікою виконання рухів. Розглянуто методи і засоби, що сприяють розвитку витривалості. Основними засобами розвитку витривалості є вправи циклічного та ациклічного характеру. Проаналізовано основні компоненти виконання фізичних вправ на розвиток витривалості: інтенсивність вправ; тривалість вправ; кількість повторень; тривалість інтервалів відпочинку; характер відпочинку. Охарактеризовано особливості здійснення системного підходу щодо розвитку витривалості. Основними правилами реалізації даного підходу є доступність, систематичність та поступовість. Розкрито шляхи реалізації системного підходу у розвитку наступних видів витривалості: швидкісної, координаційної та силової. Досліджено методи здійснення контролю за розвитком витривалості учнів 5–6 класів. Розкрито прямі і опосередковані способи вимірювання витривалості. Розроблено методику розвитку витривалості учнів 5–6 класів на уроках фізичної культури. Підібрано спеціальні вправи та методи для розвитку загальної та спеціальної витривалості для учнів 6-х класів. Розроблено поурочний план на кожен урок для наступних тем: легка атлетика, футбол та гімнастика. Експериментально перевірено ефективність розробленої методики розвитку витривалості учнів 5–6 класів на уроках фізичної культури. Результати тестів продемонстрували зростання показників контрольної та експериментальної груп, причому в експериментальній групі ці показники за всіма тестами були значно вищими. Таким чином, використання на уроках фізичної культури запропонованих нами методичних прийомів розвитку загальної та спеціальної витривалості впевнено доводить ефективність їх застосування як серед хлопців так і серед дівчат.Документ Оцінка рівня розвитку спеціальної витривалості каратистів(2023) Стрикаленко Євгеній Андрійович; Шалар Олег Григорович; Деркач Віктор Миколайович; Шаповал Сергій ІвановичУ статті оцінюється рівень розвитку спеціальної витривалості каратистів та порівнюється із нормативними показниками. Встановлено, що за результатами оцінки рівня розвитку витривалості спортсменів-каратистів зазначимо, що рівень розвитку загальної витривалості в групі в середньому становить 13,18 хвилин, рівень спеціальної витривалості за тестом стрибки на скакалці протягом 1 хвилини дорівнював 148 стрибків, а за тестом удари ногами та руками по мішку протягом 3 хвилин складав 280 ударів. Після порівняння отриманих результатів з нормативними показниками експериментально встановлено, що за тестом біг 3000 метрів каратисти мали нижче середнього рівень підготовленості, за тестами для оцінки рівня розвитку спеціальної витривалості результати взагалі виявились гіршими за нормативні показники програми з боксу. По закінченню дослідження нами були розроблені практичні рекомендації по підвищенню показників рівня розвитку витривалості спортсменів-каратистів і в яких для розвитку загальної витривалості рекомендовано застосовувати кросову підготовку та елементи спортивних ігор, а для підвищення спеціальної витривалості, змагальні вправи з тривалим їх виконання та застосуванням з додаткового обтяженням та гумових джгутів. Перспективність подальших досліджень тісно пов’язана з експериментальним підтвердженням ефективності застосування рекомендованих вправ та методів в ході фізичної підготовки спортсменів-каратистів.Документ Top 10 needs of Ukraine’s Olympic sports in hostile conditions: a Delphi study(2024) Kuvaldina Olga; Sarkauskiene Asta; Rybak Oleh; Taran Larysa; Derkach Viktor; Biryuk Svitlana; Agostinis-Sobrinho CesarДокумент Formulating Strategic Directions for Developing the National Sports Federation in Modern Socio-Economic Conditions(2024) Driukov Oleksandr; Driukov Volodymyr; Kuvaldina Olga; Biryuk Svitlana; Kravchuk Ludmila; Дрюков Олександр; Дрюков Володимир; Кувалдіна Ольга; Бірюк Світлана; Кравчук ЛюдмилаМета дослідження – обґрунтування теоретико-методологічних підходів до вибору стратегії розвитку Національної спортивної федерації на основі стратегічного аналізу її діяльності в сучасних соціально-економічних умовах. Матеріал та методи. У ході дослідження зроблено аналіз науково-методичної літератури, SWOT-аналіз, методи формалізації та узагальнення, математична статистика. Результати. Проведено дослідження діяльності громадської організації «Федерація фехтування України» (ГО «ФФУ»), яка працює у сучасних соціально-економічних умовах за допомогою SWOT-аналізу. У підсумку визначено складові чотирьох можливих напрямів сфери діяльності організації, а саме – стратегія розвитку, стратегія обмеженого зростання, стратегія стабілізації, стратегія захисту. Визначення та кількісна оцінка факторів та якості чотирьох напрямів розвитку ГО «ФФУ» з урахуванням тенденції розвитку світового спорту дало підставу, вважається що найбільш перспективним напрямом діяльності ГО «ФФУ» буде стратегія розвитку, яка передбачає використання сильних сторін організації для реалізації можливостей зовнішнього середовища. Висновки. Запропоновано у діяльності ГО «ФФУ» використовувати стратегію розвитку – диверсифікацію, яка передбачає інновації в менеджменті та маркетингу, забезпечення фінансової стійкості організації, підвищення якості підготовки спортсменів внаслідок впровадження нових технологій, закріплення позитивної репутації організації.Документ Religious Beliefs of World Boxing Champions as a Factor of Influence on Ukrainian Society in the Context of Social Responsibility(2022) Synchak Bogdan; Livak Petro; Kuvaldina OlgaДокумент Важливість психологічної підготовки спортсменів у фехтувальному спорті(2023) Проченко В.; Деркач В. М.; Prochenko V.; Derkach V. M.Проаналізовано особливості психологічної підготовки спортсменів у фехтувальному спорті. Виявлена проблематика психологічної підготовки та її усунення.Документ Важливість інституту спонсорства для розвитку спорту в Україні(2023) Погорілий М.; Деркач В. М.; Pohorilyi М.; Derkach V. M.Проаналізовано теоретичні та практичні основи розвитку спонсорської діяльності у сфері спорту; узагальнено основні напрямки спонсорської допомоги у сфері спорту; узагальнено пропозиції та рекомендації щодо розвитку спонсорської діяльності у сфері спорту в Україні.Документ Організація підготовки фахівців з фізичного виховання та проведення спортивних заходів за Української Народної Республіки(2023) Марцінковський І. Б.; Martsinkovsky I. B.Дослідженням встановлено, що попри значні економічні труднощі, пов’язані з Першою світовою війною і розпадом Російської імперії, спортивне життя за Української Народної Республіки продовжувало розвивалося на ґрунті традицій попередніх років та отримало нові перспективи у своєму розвитку. Матеріали газети «Відродження» за 1918 рік вказують, що у молодій державі приділялася значну увагу національній освіті, у тому числі проводилася підготовка педагогічних кадрів з фізичного виховання. На той час на усіх теренах держави, у Києві та губернських містах і містечках, функціонували спортивні товариства як українські, так і національних меншин, які залучали громадян до занять різноманітними видами спорту. У спортивному русі та розвитку спорту в Українській Народній Республіці активно включалися не тільки різноманітні соціальні групи населення, у першу чергу, військові, але й жінки, які брали дієву участь в діяльності спортивних товариств, змаганнях, організації дитячих спортивних майданчиків за місцем проживання.Документ Розвиток настільного тенісу на Миколаївщині(2023) Марцінковський І. Б.; Полхутенков В.; Martsinkovsky I. B.; Polkhutenkov V.Зроблений історичний екскурс створення настільного тенісу як дозвілля у вимушених перервах, зумовленими дощовою погодою, між матчами з великого тенісу у Великій Британії. Англійські офіцери сприяли поширення цього дозвілля у колоніях імперії. Наприкінці ХІХ – початку ХХ ст. розвиток настільного тенісу відбувся на західних теренах України, які на той час входили до Австро-Угорської імперії. Проте офіційні дані змагань в Україні відомі тільки з середини ХХ ст. У 1900 р. у Великій Британії настільний теніс (пінг-понг) визнаний як спорт, відбулися перші офіційні змагання, а 1901 р. перші міжнародні змаганням. 1926 р. була заснована Міжнародна федерація настільного тенісу та пройшов перший чемпіонат світу. З новою силою гра відродилася із закінченням Другої світової війни. У 1960-х роках гра стала однією з наймасовіших видів спорту. 1950 р. в Москві відбувся перший Всесоюзний турнір, а наступного 1950 р. відбулися чемпіонати Союзу та України. З 1960-х років настільний теніс став поширеним дозвіллям в Україні у радянських закладах та організаціях, у тому числі й на Миколаївщині. Із здобуттям незалежності, в Україні заснована національна Федерація настільного тенісу. З 2000 р. команда України бере участь у змаганнях в Новій Європейській Лізі, проводиться Клубний чемпіонат України. Розвивається й паралімпійський настільний теніс. Миколаївські спортсмени Наталія Косміна та Юрій Щепанський досягли значних успіхів з настільного тенісу.Документ Профілактика спортивного травматизму спортсменів з настільного тенісу(2023) Марцінковський І. Б.; Полхутенков В.; Martsinkovsky I. B.; Polkhutenkov V.Зроблений аналіз основних видів травм у спортсменів з настільного тенісу на підставі літературних джерел з поширення спортивних травм у спортсменів з настільного тенісу. Встановлено, що у тенісистів найчастіше травмуються плечовий суглоб, спина, ліктьовий, гомілковостопний суглоби та зап’ясток, а найрозповсюдженішими травмами є розтягнення зв’язок та забої. Причинами виникнення спортивних травм є недотримання вимог порядку проведення тренувальних занять, недоліки у методиці проведення тренувальних змагань, незадовільне матеріально-технічне обладнання місць проведення тренувань і змагань, недостатній медичний контроль за станом здоров’я, недисциплінованість спортсменів, несприятливі метеорологічні та санітарно-гігієнічні умови під час тренувань і змагань та внутрішні фактори. Практика тренерів і спортсменів свідчить, що спортивний травматизм є керованим процесом при умілій організації загальних, властивих усім видам спорту, та спеціальних, характерних цьому виду спорту, заходів профілактики. Заходи попередження спортивного травматизму у спортсменів з настільного тенісу проводяться на початку тренувальних занять, під час їх проведення та із їхнім закінченням. Важливе місце у заходах профілактики мають загальна та спеціальна розминка перед початком заняття та загальна фізична підготовка з розвитком гнучкості, витривалості, сили м’язів кисті, передпліччя і плеча, швидкості переміщення та швидкості реакції і відчуття м’яча.