Статті. Кафедра менеджменту

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 297
  • Документ
    Хмарні технології як інструмент ефективного управління фінансово-економічною безпекою та HR-технологіями в умовах цифровізації
    (2024) Надточій І. І.; Крамаренко І. С.; Гришина Н. В.; Nadtochii Iryna; Kramarenko Iryna; Hryshyna Nataliya
    У сучасному світі HR-технології в управлінні фінансово-економічною безпекою стали ключовим фактором для досягнення ефективності та конкурентоспроможності бізнесу. З постійним розвитком технологій та зростаю-чим обсягом даних, хмарні інформаційні технології стають невід'ємною частиною ефективного управління фінан-сово-економічною безпекою та HR-технологіями. Суб'єкти ринку швидко освоюють нові можливості організації бізнес-комунікацій і активно включаються в електронне бізнес-середовище. Це призводить до того, що доступ до інформаційних технологій стає не просто конкурентною перевагою, а необхідною умовою функціонування суб'єктів господарювання. Швидке вдосконалення та поширення хмарних технологій є одним з тих ключових трендів. Доведено, шо використання хмарних сервісів є зручним інструментом забезпечення доступу до інформації з будь-якого пристрою та здатних забезпечити її безпеку, що особливо набуло свою актуальність при ведені бізнесу під час пандемії та венно-го часу. Здійснено дослідження ефективного управління фінансово-економічною безпекою та HR-технологіями в умо-вах цифровізації. Доведено, що використання хмарних технологій як інструмента управління фінансово-економічною безпекою та HR-технологіями є ефективним та забезпечує облік, планування, контроль, захисту бізнес середовища. Розглянуто переваги та загрози, що впливають на фінансово-економічну безпеку підприємства при використанні хмарних технологій. Встановлено, що хмарні інформаційні технології надають господарюючому суб’єкту потуж-ні інструменти для ефективного управління фінансово-економічною безпекою та HR. Вони збільшують доступність фінансової інформації, оптимізують бюджетування та аналіз витрат, покращують прозорість та безпеку даних, а також знижують операційні витрати. Ці переваги роблять невід'ємною частиною сучасного бізнесу та дозво-ляють суб’єктам господарювання залишатися конкурентоспроможними та швидко змінюватись. Наведений при-клад використання хмарних технологій як інструменту ефективного управління фінансово-економічною безпекою та HR-технологіями малим підприємством в сучасних умовах господарювання. Розглянуті аспекти застосування хмарних технологій в бухгалтерському обліку, визначені переваги та обмеження
  • Документ
    Концептуальний підхід до формування системи управління персоналом туристичної індустрії за умов цифрових трансформацій
    (2024) Надточій І.; Крамаренко І.; Гришина Н.; Nadtochii Iryna; Kramarenko Irina; Hryshyna Nataliya
    Процеси прискореної цифровізації туристичної індустрії потребують постійної уваги, враховуючі виклики сьогодення та швидкість появи нових цифрових технологій, темпи їх розвитку і розповсюдження. Основним критерієм задоволеності споживача туристичної послуги є безпека, та максимальний вибір при мінімальних зусиллях, персональних підхід. Необхідно зазначити, що туристичну індустрію характеризує високий цифровий потенціал. Впровадження інноваційних технологій може бути ефективним лише в тому разі, якщо будуть враховані особливість туристичної галузі, яка має ряд специфічних особливостей. Визначено підходи до побудови системи управління персоналом туристичної індустрії , що дозволяє забезпечити діагностику суб’єктів галузі за ступенем готовності до цифровізованого управління персоналом, сформувати цифрову платформу управління персоналом, провести аналіз і дати оцінку ризиків безробіття та соціальної напруженості цифровізованого управління. Визначено, що використання HR-метрики дозволяє не виміряти той чи інший HR-процес, але й оцінити ефекти його впливу на процес формування трудового потенціалу. Досліджено концепцію формування системи управління персоналом туристичної індустрії в умовах цифрових трансформацій. управлінські процеси та цифрові навики персоналу. Здійснено формування тактичного та стратегічного підходів до побудови системи управління персоналом у цифровому форматі, що базується на використанні інструментів реалізації. Запропоновано систему управління персоналом у цифровому форматі, що складається з трьох етапів. На першому етапі здійснюється діагностика та визначення цілей розвитку системи управління персоналом. На другому етапі формування цифрової платформи управління персоналом. На заключному етапі здійснюється оцінка результатів та ризиків розвитку системи управління персоналом у цифровому форматі. Визначено про багатоетапність та багатозадачність формування системи управління персоналом у HR форматі. Її реалізація дозволить оптимізувати робочі процеси управління, накопичити дані щодо кадрових процесів і результатів їх завершення, що формуються, а також сформувати необхідний рівень компетенцій співробітників для виконання поставлених завдань. Однак масштабність реалізації, пов'язана з багатьма складнощами та ризиками, як безробіття та зростаючою соціальною напруженістю, які також необхідно враховувати.
  • Документ
    Ризик-менеджмент як інструмент управління фінансово-економічною безпекою суб’єктів є-бізнесу в умовах цифрової економіки та суспільства
    (2024) Надточій І. І.; Крамаренко І. С.; Гришина Н. В.; Nadtochii Iryna; Kramarenko Iryna; Hryshyna Nataliya
    У статті досліджено ризик-менеджмент як інструмент управління фінансово-економічною безпекою суб’єктів є-бізнесу в умовах цифрової економіки та суспільна. Обґрунтовано, цифровізація з однієї сторони надає бізнесу нові можливості для розвитку, а з іншої – викликає додаткові ризики. Це вносить корективи в соціально-економічне розвиток суб’єктів е-бізнесу та визначає необхідність оновлення підходів до управління фінансово-економічною безпекою. Визначено, що модель забезпечення фінансово-економічної безпеки підприємстві малого бізнесу, заснована на управлінні ризиками. Систематизовано ризики підприємств малого бізнесу в залежно від характеру можливою погрози, пов’язаною з використанням цифрових технологій, сформульовані ключові вимоги до системі управління ризиками, дана схема реалізації системи в умовах цифровий трансформації соціально-економічних процесів. Наголошено, що управління фінансово-економічною безпекою суб’єктів е-бізнесу припускає розробку системи управління ризиками, що здатна оперативно реагувати на зміни соціальної та політичної ситуації, мати властивістю саморегулювання, протидіяти негативному впливу внутрішніх й зовнішніх факторів. Доведено, що першорядне значення для створення та функціонування системи ризик-менеджменту суб’єктів е-бізнесу має можливість виявлення факторів ризику й зниження їх рівня впливу. Визначено, що у якості одного з дієвих механізмів управління фінансово-економічною безпекою суб’єктів е-бізнесу в умовах цифровізації запропоновано використовувати активну систему ризик-менеджменту. Сформульовані ключові вимоги до системи управління ризиками з метою забезпечення фінансово-економічної безпеки суб’єктів е-бізнесу. Доведено, що управління ризиками з метою забезпечення фінансово-економічної безпеки суб’єктів є-бізнесу – це безперервний ітераційний процес, який спрямовує та координує ключові напрями діяльності. Важливу роль з позиції забезпечення фінансово-економічної безпеки грає систематизація ризиків суб’єктів є-бізнесу. Сформулюємо вимоги до активною системи ризик-менеджменту для забезпечення фінансово-економічної безпеки суб’єктів є-бізнесу в умовах цифровації. Розроблена схема системи ризик-менеджменту суб’єктів є-бізнесу
  • Документ
    НR-технології в управлінні персоналом як складова фінансово-економічної безпеки підприємств в умовах цифрової трансформації
    (2024) Крамаренко Ірина; Надточій Ірина; Гришина Наталія; Kramarenko Iryna; Nadtochii Iryna; Hryshyna Nataliya
    Сьогодні для більшості підприємств Україні існує загроза діяльності, пов’язана із веденням активних бойових дій на значній території, а також постійними кібератаками зі сторони РФ. Також, для підприємств головним чинником забезпечення конкурентоспроможності є цифрова трансформація процесів діяльності, що забезпечує підвищення продуктивності та ефективності. Використання у діяльності цифрових технологій вимагає все більшого захисту, щоб мінімізувати майбутні загрози зі сторони витоку інформації через кібератаки або через недобропорядних працівників. Все частіше виявляються випадки безвідповідальності персоналу щодо розголошення інформації, що несе загрозу фінансово-економічній діяльності підприємству. Саме тому, існує необхідність в удосконаленні використання НR-технології в управлінні персоналом як складова фінансово-економічної безпеки підприємств в умовах цифрової трансформації. Метою написання статті є дослідження НR-технологій в управлінні персоналом як складової фінансово-економічної безпеки підприємств в умовах цифрової трансформації. Здійснено дослідження НR-технологій в управлінні персоналом як складової фінансово-економічної безпеки підприємств в умовах цифрової трансформації. Охарактеризовано переваги НR-технологій в управлінні персоналом та наголошено про важливість підвищеного захисту. Розглянуто зовнішні та внутрішні загрози й ризики, що впливають на фінансово-економічну безпеку підприємства. Визначено, що зовнішні загрози мають нерегульований характер та системно впливають на діяльність підприємства. Внутрішні, в свою чергу, є більш регульованими та мають локальний вплив. Запропоновано розроблення механізму фінансово-економічної безпеки підприємства з урахуванням методів та інструментів управління персоналом на засадах HR-технологій. Наголошено, що за сучасних умов важливо надавати значну увагу формуванню підсистеми управління персоналом на засадах HR-технологій як складової фінансово-економічної безпеки підприємства, що забезпечить її зміцнення. Визначено, про необхідність підвищення захисту інформаційних систем, які використовуються в управлінні персоналом для забезпечення зменшення витоку корпоративної та особистої інформації, що зміцнить фінансово-економічну безпеку підприємства.
  • Документ
    Тактичне управління персоналом у системі економічної безпеки суб’єктів е-комерції
    (2024) Крамаренко І. С.; Надточій І. І.; Гришина Н. В.; Kramarenko Iryna; Nadtochii Iryna; Hryshyna Nataliya
    Метою написання статті є формування тактичного управління персоналом у системі економічної безпеки суб’єктів е-комерції при розроблені маркетингової стратегії. Здійснено аналіз розвитку суб’єктів е-бізнесу в Україні, що показав на зростання динаміки кількості діючих суб’єктів господарювання роздрібна торгівля, кількості зайнятих й найманих працівників, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет. Проаналізовано, що за останні десять років кількість діючих суб’єктів господарювання, які займаються електронною комерцією зросла в 4 рази, з 7486 одиниць у 2012 році до 30804 одиниць у 2022 році. Відповідну тенденцію за цей період має кількість фізичних осіб-підприємців, що у структурі кількості діючих суб’єктів господарювання роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет в 2022 році становлять 98,1 %. Аналіз кількості зайнятих працівників у сфері електронної торгівлі показав, що їх кількість зросла у 3,1 разів, а кількість найманих працівників у 1,7 разів. Не дивлячись на незначне скорочення у 2022 році кількості зайнятих та найманих працівників у сфері електронної торгівлі, можна спрогнозувати тенденцію подальшого зростання за рахунок все більшої популярності та збільшення доступності до інструментів цифрової економіки. Обґрунтовано, що при формуванні маркетингової стратегії суб’єктів е-комерції обов’язково необхідно враховувати роль тактичного управління персоналом на засадах постійного навчання, перекваліфікації й удосконаленні навиків, що забезпечить, в свою чергу, підвищенню системи економічної безпеки. Запропоновано розроблення програми розвитку торгівлі в мережі інтернет, що враховує необхідність у спеціалістах торгівлі через електрону пошту, TikTok, Instagram, YouTube, Facebook, веб-сайти. Визначено, що обов’язковим інструментом оцінювання виконання програми є формування системи показників ефективності. Відповідні показники ефективності повинні враховувати ступінь ризику та загроз для системи економічної безпеки суб’єктів е-комерції з можливістю їх подальшої мінімізації впливу, що формує напрям подальших досліджень.
  • Документ
    Фінансово-економічна безпека в умовах цифрової економіки та суспільства: наукові засади, особливості управління та регулювання
    (2024) Надточій І. І.; Крамаренко І. С.; Гришина Н. В.; Nadtochii Iryna; Kramarenko Iryna; Hryshyna Nataliya
    У статті розкриті наукові засади, особливості управління та регулювання фінансово-економічної без-пеки в умовах цифрової економіки та суспільства. Визначено, що фінансово-економічна безпека є однієї з основних складових національної безпеки держави, надає економічний вплив на систему національної безпеки, протидіє загрозам. Розкрито особливості функціонування електронних платіжних систем, наведено характеристика електронної платіжний системи як об’єкта фінансово-економічної безпеки. Доведено, що надійність та простота в використання електронних платіжних систем є незаперечною частиною сучасної економіки країни і забезпечують її ефективність. Безперервне використання цифрових технологій та технологічних інновацій приводить до безперервному вдосконаленню та оновленню таких систем. У господарську житті економічних суб’єктів та населення успішно впроваджуються банківські карти, онлайн-рахунки, електронні гаманці та інші елементи електронних платежів. Разом з тим спостерігається активізація діяльності шахраїв, розробляються все більше витончені способи кіберзлочинності. Охарактеризовано класифікацію фінансових ризиків, що виникають при роботі з електронними платіжними системами, запропоновано доповнити групою кримінально-фінансових ризиків, виникаючих під впливом погроз, знижують ефективність роботи цих систем. Визначені загрози електронних платіжних систем. Надано визначення фінансово-економічної без-пеки електронних платіжних систем
  • Документ
    Національне бюро кредитування, як інститут поліпшення кредитно-грошової системи України
    (Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету, 2013) Карась П. М.; Гришина Л. О.; Сергійчук С. І.; Karas P.; Grishina L.; Sergiychuk S.
    В статті розглянуто науково-практичні аспекти грошово-кредитної системи України. Визначені основні її проблеми та обґрунтовано доцільність створення Національного бюро кредитування і його місце в структурі банківської системи.
  • Документ
    Провідні напрями економічного та соціального розвитку національної економіки
    (2013) Сергійчук С. І.; Карась П. М.; Гришина Л. О.
    Визначено, що продуктивність праці слід розглядати як пріоритетний фактор економічного зростання. Проаналізовано програми економічних реформ в Україні щодо основного вектора розвитку національної економіки. Представлено напрями економічного та соціального розвитку національної економіки.
  • Документ
    Проблеми та перспективи нормування праці спеціалістів фінансово-кредитних установ
    (2013) Карась П. М.; Сергійчук С. І.; Якушова Т. В.
    Розкрито ряд факторів, які впливають на нормування праці у фінансово-кредитних установах. Виділено групу методів, пов’язаних з нормуванням праці робітників фінансово-кредитних установ. Розроблено пропозиції, щодо удосконалення нормуванням праці спеціалістів фінансово-кредитних установ.
  • Документ
    Класифікація чинників зростання продуктивності праці відповідно до етапізації розвитку національної економіки
    (2012) Сергійчук С. І.; Карась П. М.; Гришина Л. О.
    Визначено складові конкурентоспроможності на відповідних стадіях розвитку національної економіки. Удосконалено класифікацію чинників зростання продуктивності праці за рахунок виділення інституційних чинників забезпечення конкурентоспроможності національної економіки на кожній її стадії розвитку.
  • Документ
    Чинники підвищення продуктивності праці: сутність, класифікація та умови її зростання
    (2012) Сергійчук С. І.
    Досліджено погляди вчених-економістів на сутність і класифікацію чинників підвищення продуктивності праці. Представлені основні чинники підвищення продуктивності праці в сучасних умовах. Підтверджено, що продуктивність праці слід розглядати як визначальний чинник економічного зростання і конкурентоспроможності національної економіки.
  • Документ
    Перспективи розвитку ринку кормів для домашніх тварин в Україні
    (2024) Сергійчук C. І.; Молочан Г. Г.; Sergiychuk Sergiy; Molochan Hryhorii
    Досліджено сучасні виклики і перспективи для розвитку ринку кормів для домашніх тварин в Україні під час війни. Головні проблеми – це порушення логістики, постачання та труднощі із доставкою сировини та готової продукції, обмежена доступність іноземної сировини, зниження купівельної спроможності населення. Проаналізовано загальну динаміку продажів на ринку кормів України для котів та собак, що показало стійке зростання продажів кормів до 2021 року. Однак, далі спостерігається різке уповільнення темпів зростання завдяки повномасштабній війни в Україні. Сформовані основні тренди, які спостерігаються: зростання відповідальності власників домашніх улюбленців і формування культури ставлення до тварин; вітчизняний ринок кормів мало чим відрізняється від ринків країн Східної Європи; люди хочуть купувати продукт у зручній упаковці; продажі перетекли в онлайн через руйнування інфраструктури і мереж магазинів.
  • Документ
    Механізм державної політики сталого розвитку підприємництва в Україні
    (2024) Сергійчук С. І.; Сергійчук Д. І.; Serhiichuk S. I.; Serhiichuk D. I.
    Метою статті є розробка моделі механізму державної політики сталого розвитку підприємництва в Україні, що може стати ключовим фактором економічного зростання, підвищення рівня життя населення, створення нових робочих місць і зміцнення демократії. Механізм засновано на принципах інклюзивності (забезпечення рівного доступу до можливостей для всіх суб’єктів підприємницької діяльності, незалежно від їхнього розміру, галузі діяльності, місця розташування та інших факторів); справедливості (створення прозорих і справедливих правил ведення бізнесу, які не дискримінують жодну групу підприємців); підзвітності (забезпечення чіткої підзвітності влади перед підприємцями за свої дії та рішення) та стійкості (розробка та реалізація політики підтримки підприємництва, яка враховує довгострокові перспективи розвитку економіки та соціальні наслідки). Також механізм використовує інструменти державної політики сталого розвитку підприємництва: регулювання – діяльність держави, спрямована на встановлення правил і норм, яких повинні дотримуватися підприємці (ліцензування, антимонопольні закони, стандарти безпеки продукції та ін.); підтримка – діяльність держави, спрямована на надання допомоги та стимулів для розвитку підприємництва (фінансова допомога, податкові пільги, консультаційні послуги, навчання, тренінги та ін.); забезпечення – комплекс заходів, спрямованих на створення сприятливого середовища для ведення бізнесу (реформи бюрократії, боротьба з корупцією, розвиток інфраструктури, захист інтелектуальної власності та ін.). Більш детально узагальнено інструменти забезпечення підприємництва: захист прав власності (законодавче, інституційне, інформаційне та практичне забезпечення); боротьба з корупцією (запровадження антикорупційних стандартів, удосконалення антикорупційних органів, захист викривачів корупції та підвищення прозорості); забезпечення верховенства права (незалежність судової системи, доступ до правосуддя, верховенство права над адміністративним апаратом, боротьба з політичним втручанням у діяльність судової системи); захист конкуренції (запровадження антимонопольного законодавства, створення антимонопольних органів та застосування антимонопольних санкцій); розвиток інфраструктури (транспортної, енергетичної, інформаційної та іншої); захист даних і довкілля (удосконалення законодавства про захист даних і довкілля, створення окремих органів із захисту даних і довкілля, підвищення обізнаності про захист даних, стимулювання екологічно та інформаційно чистого бізнесу). Вважаємо, що завдяки спільним зусиллям держави, бізнесу та громадськості Україна зможе успішно впровадити механізм державної політики сталого розвитку підприємництва та збудує стале та процвітаюче майбутнє для своїх громадян. Інвестиції в сталий розвиток підприємництва – це інвестиції в майбутнє України.
  • Документ
    Особливості управління персоналом машинобудівних підприємств на засадах активізації інноваційної діяльності
    (2012) Гришина Л. О.; Карась П. М.; Сергійчук С. І.
    Розглянуто аспекти управління персоналом підприємства в умовах кризи. Обґрунтовано необхідність вдосконалення стимулювання праці персоналу, зокрема конструкторсько-технологічного підрозділу машинобудівного підприємства, що сприятиме активізації інноваційної діяльності.
  • Документ
    Етапи розрахунку показників продуктивності праці відповідно до інтеграційного підходу
    (2011) Карась П. М.; Сергійчук С. І.; Гришина Л. О.
    Викладені загальноприйняті вимоги до показників і методів аналізу й оцінки продуктивності праці. Представлено принципові вимоги щодо удосконалення методичних рекомендацій з розрахунку показників продуктивності праці, які базуються на інтеграційному підході управління продуктивністю праці.
  • Документ
    Удосконалення механізму управління продуктивністю праці
    (2010) Сергійчук С. І.
    Основне завдання полягає в удосконаленні механізму керування продуктивністю роботи в промисловості.
  • Документ
    Розвиток бізнес-планування в сфері фінансово-кредитної підтримки малого підприємництва
    (Збірник наукових праць "Економічний аналіз", том 30, № 1(2)., 2020) Сергійчук Cергій; Іщенко Олена; Дубинська Ірина; Sergiychuk Sergiy; Ishchenko Olena; Dubynska Iryna
    Вступ. Реальні труднощі з фінансуванням є сьогодні однією з найголовніших проблем для малого підприємництва України. Нестача особистого капіталу в більшості населення, складність, невигідність або неможливість одержати позикові кошти гальмують розвиток малого підприємництва. Залежність від внутрішніх джерел фінансування, проблема дефіциту фінансових ресурсів, складність доступу на фінансовий і грошовий ринки, високий рівень фінансових ризиків, обмеженість матеріальних ресурсів і потужностей, незначний обсяг виробленої продукції – все засвідчує, що малий бізнес потребує реальної фінансової підтримки з боку держави, комерційних банків, венчурних фірм та індивідуальних інвесторів. Мета статті полягає в дослідженні та визначення шляхів впровадження бізнес-планування в сфері фінансово-кредитної підтримки малого підприємництва. Метод (методологія). У досліджені застосовані загальнонаукові методи, зокрема теоретичного узагальнення – для узагальнення видів стартового капіталу та особливостей фінансування і бізнес-планування підприємницької ідеї; системного економічного аналізу – для обґрунтування видів фінансування та необхідний рівень бізнес-планування, яким повинен володіти майбутній підприємець. Результати. Підготовлений бізнес-план допомагає підприємцям-початківцям на кожному етапі запуску та управління їх бізнесом. Його можна використовувати в якості дорожньої карти для структурування, ведення та розвитку власної справи. Це спосіб продумати ключові елементи нового бізнесу. Бізнес-план допомагає отримати фінансування або залучити нових ділових партнерів. Інвестори хочуть бути впевнені, що вони повернуть свої інвестицій. Це основний інструмент підприємця для переконання людей спільно працювати та інвестувати у розвиток перспективної компанії.
  • Документ
    Концептуальні засади державного забезпечення сталого розвитку підприємництва в Україні
    (2024) Сергійчук Cергій Ілліч; Sergiychuk Sergiy Ilyich
    Досліджено сутність, методи і засоби державного регулюванням підприємницької діяльності з урахуванням різних поглядів вчених. До ключових особливостей державного регулювання підприємницької діяльності в умовах війни запропоновано додати: впровадження режиму воєнного стану, що дає державі можливість вживати більш рішучих заходів для регулювання економіки; відновлення інфраструктури та створення умов для нормального функціонування бізнесу; заходи для стримування інфляції, зростання цін на енергоносії, сировину та інші товари; спрощення процедур отримання дозволів та ліцензій, зменшення адміністративного тиску на бізнес; введення санкції проти країни-агресора та стимулювання співпраці з міжнародними партнерами. Узагальнено методи і способи державної підтримки підприємництва в Україні. Сформована авторська схема державної підтримки підприємництва з урахуванням ведення повномасштабної війни. В фінансовій підтримці пропонується додати компенсацію підприємцям за втрати від війни та сприяння переміщенню підприємств з зон бойових дій до безпечних регіонів. В інформаційно-консультативній підтримці – інформування підприємців про нові програми державної підтримки; надання консультацій з питань відновлення пошкодженого майна, адаптації бізнесу до нових умов, пошуку нових ринків збуту; надання психологічної підтримки підприємцям та працівникам, які постраждали від війни. В підтримці інновацій та експорту – фінансування інноваційних проектів, які можуть допомогти підприємствам адаптуватися до умов війни та стати більш конкурентоспроможними; спрощення експортних процедур для стимулювання експорту українських товарів та послуг. Для розвитку екосистеми підприємництва – об'єднання підприємців, для надання взаємодопомоги та обміну досвідом з відновлення бізнесу; надання підтримки волонтерським ініціативам; залучення міжнародної допомоги для підтримки підприємництва. Представлена модель державної політики сталого розвитку підприємництва з урахуванням забезпечення комплексу заходів, спрямованих на створення сприятливого середовища для ведення бізнесу. Запропоновано впровадження терміну «Державне забезпечення підприємницької діяльності» – це комплекс заходів економічного, соціального, організаційного, правового та політичного забезпечення державою сприятливого середовища для формування і стійкого розвитку підприємницької екосистеми.
  • Документ
    Simulation of the Performance of the Financial Market of Ukraine in the Conditions of Overcoming Threats to Economic Security
    (2024) Irtyshcheva Inna; Stehnei Marianna; Kramarenko Iryna; Liashenko Oleksandra; Mykhalchynets Halyna; Mykhalchynets Nataliia; Neimet Viktor
  • Документ
    Evaluating the capacity of the domestic food market in Ukraine in the pre-war period
    (2024) Popadynets Nazariy; Irtyshcheva Inna; Yakhno Tetiana; Diugowanets Olesia; Yakubiv Valentyna; Kramarenko Iryna; Sala Dariusz; Stehnei Marianna; Zapukhlyak Vitaliy; Nahirna Nadiia