Підвищення техніко-економічної ефективності суднових котельних установок у процесі спалювання водопаливних емульсій
Вантажиться...
Дата
Автори
Філіпщук, О. М.
Колбасенко, О. В.
Filipshchuk, Oleksandr M.
Kolbasenko, Oleg V.
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Анотація. Мета дослідження − підвищення техніко-економічної ефективності суднових котельних установок, що використовують водопаливні емульсії. Для підвищення достовірності оцінки впливу солевмісту, рівня кавітаційної обробки і водовмісту ВПЕ дослідження були проведені на експериментальній установці. Для забезпечення необхідного рівня кавітаційної обробки ВПЕ, яка оцінювалась за значенням рН на рівні 8,5 і дисперсності на рівні 1–2 мкм, паливна система складається: з першого контуру попередньої кавітаційно-циркуляційної підготовки ВПЕ з гідродинамічним кавітатором при кратності циркуляції близько 10 і другого контуру безпосередньої підготовки і підтримки якості ВПЕ перед ротаційною форсункою. Виконувався контроль якості горіння мазуту і ВПЕ за допомогою газоаналізаторів «Газохром-3101» і ОКСІ-5М із відносною погрішністю на рівні ±5 %. Достовірність витрат мазуту і ВПЕ забезпечується проходженням мазуту і ВПЕ через один і той самий спеціальний дозуючий пристрій (точність вимірювання ±1 %). Сталість витрати палива контролювалось за постійністю температури газів на виході з топки на рівні 1200 °С (точність вимірювань ±5 °С). Спалювання ВПЕ із солевмістом до 180 мг/л із водомісткістю 25–30 % дає змогу у зв’язку зі зниженням інтенсивності низькотемпературної корозії до 0,15 мм/рік знизити мінімальну температуру стінки поверхонь нагрівання до 70 °С і відкриває можливості встановлювати в котлах конденсаційні поверхні. Розроблені конструктивні схеми з установкою конденсаційних поверхонь економайзерів, гарячого теплопостачання і скрубера, що забезпечує збільшення глибини утилізації в УК на 25…30 %, ККД у допоміжних котлах на 10 % і зменшення теплових викидів в атмосферу в 1,6 раза. З урахуванням економії чистого палива при спалюванні ВПЕ (в ДВЗ до 8 %, в ДК до 25 % із використанням ВТЕР (нафтомастиломістких вод і нафтозалишків на танкерах) забезпечується економія палива при роботі СЕУ на рівні 10 %.
Опис
Філіпщук, О. М. Підвищення техніко-економічної ефективності суднових котельних установок у процесі спалювання водопаливних емульсій = Improvement of technical and economic efficiency of ship boiler units for combustion of waterfuel emulsions / О. М. Філіпщук, О. В. Колбасенко // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : НУК, 2020. – № 1 (479). – С. 51–60.
Ключові слова
водопаливна емульсія, солевміст, водовміст, інтенсивність низькотемпературної корозії, конденсаційні поверхні, глибина утилізації, економія палива, електродіаліз води, комплексне використання ресурсів, water-fuel emulsion, salt content, water content, intensity of low-temperature corrosion, condensation surfaces, depth of utilization, fuel economy, water electrodialysis, integrated use of resources