Магістерські роботи (БМтаККК)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Дослідження нелінійних ефектів деформування суднових валопроводів(НУК, 2024) Лук'янцева Мар'яна Сергіївна; Шарун Григорій ВасильовичТемою кваліфікаційної роботи є аналіз результатів вимірювань навантажень підшипників суднових валопроводів. Головною метою було виявити можливі джерела розбіжностей теоретичних та фактичних результатів Jack-up тесту. У роботі була проаналізована актуальність даної теми. Описані способи вимірювань навантажень на підшипники валопроводу, визначені фактори впливу, розкрита важливість автоматизації системи та моніторингу підшипників та їх оптимізація. Для отримання більш точних результатів вимірювань була проаналізована важливість взаємодії різних методів визначення навантажень на підшипники. Також були проаналізовані економічні аспекти різних методів для вирівнювання валопроводу та вимірювань навантажень на підшипники. Визначено економічні вигідні сторони та ризики центрування та визначення навантажень на підшипники, що є важливим у судноплавстві. Графічна частина роботи складається з наступного: теоретичне креслення, 3D-модель суднової установки.Документ Дослідження та розробка оптимальної конструкції напівзанурювального фундаменту вітрового генератора(НУК, 2024) Давидова Поліна Сергіївна; Шарун Григорій ВасильовичТема магістерської роботи – «Дослідження та розробка оптимальної конструкції напівзанурювального фундаменту вітрового генератора». Дипломний проєкт присвячений аналізу розвитку та перспектив використання офшорної вітроенергетики як відновлюваного джерела енергії. Розглянуто сучасний стан глобального офшорного вітроенергетичного ринку, ключові технологічні аспекти плавучих вітрових турбін та економічні переваги цього сектора. Особлива увага приділена порівнянню основних типів платформ для плавучих турбін, таким, як напівзаглибні, TLP та SPAR, їх конструктивним особливостям, ефективності використання, відмінностям, перевагам та недолікам. Проаналізовано потенціал Чорноморського регіону для розвитку офшорної вітроенергетики, зокрема в контексті Туреччини, Болгарії та Румунії, з урахуванням нормативної бази, природних ресурсів та екологічних викликів. Результати дослідження спрямовані на обґрунтування необхідності інвестицій у розробку плавучих офшорних платформ і створення умов для інтеграції вітроенергетичних проектів у національні енергетичні системи. На прикладі аналізу для українського Чорноморського регіону запропоновано практичне рішення щодо оптимізації технологічних викликів для плавучих вітрових установок, враховуючи географічні та кліматичні умови, економічні чинники, а також екологічний вплив. У дослідженні акцентовано увагу на провідній ролі офшорної вітроенергетики в досягненні цілей декарбонізації, підвищенні енергетичної безпеки та створенні нових економічних можливостей у регіоні. В процесі виконання дипломного проекту визначено головні розміри проекту в першому наближенні і розроблено дизайн-проєкт майбутнього фундамента. На основі отриманих головних розмірів вітрового фундамента побудована тривимірна модель корпусу за допомогою ПЗ Solidworks. Робота містить аналіз світових прогнозів розвитку офшорних вітрових станцій і існуючих концептів, дослідження розробок у Чорному морі, вибір оптимальних головних розмірів, побудову 3Д-моделі.Документ Дослідження особливостей проектування та конструювання корпусу накатного судна(НУК, 2024) Керімова Поліна Сергіївна; Шарун Григорій ВасильовичОб’єкт дослідження – корпусні конструкції накатного судна без пілерсів. Мета досліджень – розробити рекомендації з перевірки міцності корпусу судна. Методика досліджень – аналітична, чисельна. Проект містить розрахунки та графічні роботи, виконані на основі існуючих методик і нормативних документів. У роботі були досліджені особливості конструкції корпусів двопалубних накатних суден. Виконано набір корпусу судна за Правилами та перевірена загальна та місцева міцність корпусних конструкцій. Виконано розрахунок міцності відсіку судна в середній частині корпусу, застосовуючи спрощені розрахункові схеми моделювання відсіку. Графічна частина містить всі необхідні креслення та плакати, які дають уявлення про проект судна.Документ Розробка технологічного процесу виготовлення секції верхньої палуби проекту лісовозу(2024) Луб'яна Еліза Ігорівна; Соков Валерій МиколайовичВ рамках даної магістерської кваліфікаційної роботи був розроблений спрощений проект комбінованого судна суховантажу-лісовозу. Робота складається з чотирьох розділів, які відображають основні етапи проектування судна та науково-дослідну частину. В першому розділі описана теоретична, яка стосується огляду інформації щодо лісовозів. У другому розділі відбувається визначення головних розмірів судна-проекту із судна-прототипу методом послідовних наближень шляхом вирішення рівняння мас. У третьому розділі відбувається розрахунок елементів корпусу судна за Правилами класифікаційного товариства України. В четвертому розділі в рамках наукового дослідження опрацьовані різні конструктивні рішення для верхньої палуби (ВП) з метою визначення динаміки зміни маси перекриття в залежності від кількості поздовжніх та поперечних балок підкріплення настилу, для можливості правильного прийняття конструктивного рішення. Окремо проаналізовані варіанти профілів поздовжніх балок та створені відповідні моделі вартісно-економічного аналізу з врахуванням технологічних факторів для можливості прийняття рішення щодо застосування певного виду профілю в рамках конкретного виробництва. Розроблена принципіальна технологія виготовлення перекриття ВП.Документ Дослідження параметрів човна з гібридного полімерного композиційного матеріалу(НУК, 2024) Шевченко Віктор Олександрович; Соломонюк Наталя СергіївнаАкадемічне веслування – вид веслувального спорту на спеціальних судах. Судно для академічного веслування представляє подовжений човен з плавними обводами. Човен має композитну структуру корпусу. Задачею кваліфікаційної роботи є дослідження можливості використання гібридного композиту для човна з академічного веслування та розробка технології виготовлення і конструкції човна. В даній роботі розглянуті і проаналізовані існуючі конструкції, матеріали, які застосовуються при виготовлені цих конструкцій, технологічні процеси виготовлення. Підібрано гібридний композиційний матеріал для виготовлення човна для академічного веслування. Розрахований пакет матеріалу, що включає товщини та напрям розташування шарів матеріалу. Розроблено конструкція човна та вузли кріплення з урахуванням гібридизації. Розроблена технологія виготовлення човна з урахуванням його складу.Документ Дослідження відмінностей напруженно-деформованого стану полотна хвилястого гофра у порівнянні з коробчастим під дією поперечного навантаження(НУК, 2024-12-26) Калінін Геннадій Миколайович; Клименков Сергій ЮрійовичОб’єкт дослідження – полотно гофрованої перегородки нафтоналивного судна. Мета досліджень – розробити рекомендації з вибору оптимальних параметрів геометрії гофрованих перегородок корпусу судна. Методика досліджень – аналітична, чисельна. Проект містить розрахунки та графічні роботи, виконані на основі існуючих методик і нормативних документів. У роботі були досліджені особливості конструкції гофрованих перегородок морських суден. Виконані розрахунки місцевої міцності гофрованої перегородки при зміні геометричних параметрів. Виконано оцінку впливу геометричних параметрів на вагу перегородки з урахуванням міцнісних характеристик корпусу судна. Розроблені рекомендації щодо оптимального вибору геометрії перегородки для мінімізації ваги.Документ Investigation of the Stress-Strain State in Conductor Elements during the Welding of Floating Pontoon Elements(НУК, 2024) Гречин В'ячеслав Ярославович; Коростильов Леонтій ІвановичМагістерська робота присвячена дослідженню напружено-деформованого стану в елементах металевого кондуктора під час зварювання елементів модульних плавучих понтонів. Робота актуальна в контексті забезпечення точності складання та підвищення якості зварювальних конструкцій для потреб сучасного суднобудування. У дослідженні проаналізовано термічні та механічні процеси, які відбуваються під час зварювання, з використанням методу скінченних елементів (FEM) у програмному середовищі ANSYS. Розроблено тривимірну модель кондуктора та понтона, виконано тепловий і механічний аналіз, а також оцінено деформації, спричинені термічними навантаженнями. Основною метою дослідження було визначення ефективності конструкції кондуктора в забезпеченні збереження геометричних параметрів елементів понтона у межах допустимого відхилення 0,5 мм після процесу зварювання. Проведені моделювання підтвердили здатність кондуктора зменшувати деформації та підтримувати точність позиціонування елементів. Результати роботи мають важливе практичне значення для вдосконалення конструкцій металевих кондукторів та оптимізації зварювальних процесів. Запропоновані методи й підходи можуть бути застосовані для інших типів плавучих конструкцій і компонентів суднобудування.Документ Дослідження напружено-деформованого стану у зварних конструктивних вузлах корпусу судна(2023) Ковбель Є. В.; Литвиненко Д. Ю.Виконано опис проблеми визначення напружень та деформацій у зварних конструктивних вузлах суднового корпусу. Представлено стислий опис основних залежностей методу скінченних елементів та особливостей побудови сіток із локальним згущенням. Досліджено величину теоретичного коефіцієнту концентрації напружень у типовому концентраторі «злам кромки» без зварного шва в залежності від його геометрії. Досліджено теоретичний коефіцієнт концентрації напружень конструктивного суднокорпусного вузла з’єднання поясків балок.Документ Дослідження концентрації напружень у зварних конструктивних вузлах корпусу судна наближеними методами(2023) Чалюк Є. І.; Литвиненко Д. Ю.Виконано аналіз проблеми визначеня теоретичних коефіцієнтів концентрації напружень у зварних конструктивних вузлах корпусу судна та підходи до її вирішення. Описано підходи до визначення напружень у зонах концентрації зварних з’єднань. Наведено стислий опис основних положень методу скінченних елементів та програмних комплексів для скінченно-елементного аналізу. Проведено аналіз формул для визначення теоретичних коефіцієнтів концентрації напружень у зварних стикових швах. На прикладі двовимірного зварного суднокорпусного вузла виконано перевірку можливості розрахунку теоретичного коефіцієнту концентрації зварних конструктивних вузлів наближеним способом.Документ Дослідження особливостей проєктування корпусних конструкцій малих суден із поліетилену високої щільності(2023) Лисицький І. В.; Кузнєцов А. І.Магістерська робота: с. 77, рис. 34, 24 джерела. Об’єкт дослідження – Малі судна з поліетилену високої щільності. Мета досліджень – Розробка рекомендацій щодо визначення параметрів корпусних конструкцій з поліетилену високої щільності. Методика досліджень – Дослідження виконувались на підставі рекомендацій класифікаційних товариств, за використанням програмного рішення ANSYS, шляхом прямих розрахунків. Проєкт містить розрахунки та графічні матеріали, виконані на основі існуючих методик і нормативних документів. У роботі було досліджено особливості проєктування малих суден з поліетилену високої щільності із застосуванням стандарту ISO, за рекомендаціями TL та прямим моделюванням методом скінчених елементів. Сталі тенденції світового суднобудування переконливо підтверджують ефективність застосування поліетилену високої щільності у якості матеріалу корпусних конструкцій окремих типів суден малого флоту. Разом з тим, у світовій практиці нормування параметрів корпусних конструкцій із HDPE існують серйозні прогалини, що ускладнює процес проєктування даних конструкцій. Проблеми пов’язані з відсутністю формалізованих вимог до параметрів конструкцій в нормативних документах, таких як Вимоги Класифікаційних органів, у тому числі міжнародних стандартів ISO групи Small сraft. У Правилах класификації і побудови малих суден Регістру судноплавства України і у стандарті ISO Small craft — Hull construction and Scantlings-Part 1:Materials, HDPE у якості конструкційного матеріалу для малих суден не розглядається. Турецький Ллойд містить лише тимчасові правила для конструювання малих суден з HDPE. У зв'язку з цим нормування параметрів корпусних конструкцій з поліетилену високої щільності є актуальним завданням. У роботі проведено аналіз особливостей поліетилену високої щільності у якості матеріалу корпусних конструкцій малих суден. Здійснено порівняльний аналіз міцних розмірів елементів корпусних конструкцій малих суден розрахунковим методом, за вимогами стандарту ISO та за рекомендаціями TL. Перевірено можливість адаптації вимог стандартів ISO групи Small craft до проєктування корпусних конструкцій із поліетилену високої щільності для малих суден. Виконано порівняння результатів та запропоновано висновки щодо застосування для визначення параметрів конструкцій адаптованої схеми стандартів ISO. Досліджено можливості адаптації поліетилену високої щільності до створення малих суден із пропульсивними комплексами різних типів. Розроблено рекомендації з охорони праці. Графічна частина містить всі необхідні зображення, які дають уявлення про результати розрахунків.Документ Дослідження вільних коливань корпусу судна на тихій воді енергетичними методам(2023-12) Вовк Богдан Віталійович; Соков Валерій МиколайовичДипломний проект: 96 с., 11 рис., 9 джерел. Об’єкт дослідження – вільні коливання корпусу судна. Мета досліджень – виконання розрахунку загальної вібрації корпусу судна енергетичним методом Релея-Папковича-Шиманського. Методика досліджень – аналітична, чисельна. Проект містить розрахунки та графічні роботи, виконані на основі існуючих методик і нормативних документів. У роботі були досліджені вертикальні та горизонтальні загальні вібрації судна(буксиру). Визначити частоти головних вільних згинальних поперечних коливань корпуса судна перших 4-х тонів у вертикальній та горизонтальній площинах; порівняно частоти вільних і вимушених коливань від різних чинників та зроблено відповідні висновки.Документ Дослідження ефективності теплоізолювання нафтоналивного танку блоками піноскла при перевезенні підігріваємого вантажу(2023) Яковенко Сергій Віталійович; Yakovenko Sergii Vitaliiovych; Соломонюк Н. С.Високов'язкі нафтопродукти при транспортуванні, що потребують спеціальних систем підігріву вантажу з метою зменшення його в'язкості та забезпечення необхідної продуктивності навантаження і вивантаження. Однак велику кількість палива, що витрачається, є можливість знизити за рахунок теплоізолювання танкерів закритопористим піносклом. У роботі розраховано теплові потоки через різні частини ємностей танкеру. Експериментально досліджено властивості піноскла (густина, технологічна відкрита пористість) в залежності від його складу та технології отримання. Розраховано теплопровідність піноскла і товщину теплоізоляції для різних частин танкеру з урахуванням інтенсивності теплових потоків.Документ Конструювання та модифікація композитного плавучого доку з використанням склофібробетону(2023) Сергєєва Євгенія Євгеніївна; Sergeyeva Evgeniya; Соломонюк Н. С.У контексті сучасного розвитку суднобудівної техніки та технологій досліджується необхідність вдосконалення конструкцій морських доків для підвищення надійності, тривалості служби та оптимізації експлуатаційних характеристик. Робота спрямована на визначення доцільності використання склофібробетону у конструкції плавучого композитного доку, який замінює традиційний цементний бетон. Мета – зменшення ваги конструкції, оптимізація використання сталевої арматури та підвищення корозійної стійкості порівняно з традиційними матеріалами. Дослідження включає аналіз механічних властивостей склофібробетону, визначення його відповідності вимогам для морських конструкцій та порівняння характеристик з цементним бетоном.Документ Дослідження напружено-деформованого стану блоків плавучості на основі керамічних оболонок у блоці плавучості зі сферопластику методом скінченних елементів(2023) Довженко Олександра В’ячеславівна; Dovzhenko Oleksandra; Гейко С. П.Досліджено напружено-деформований стан сферопластика з керамічними оболонками в якості блока плавучості для глибоководних підводних апаратів методом скінчених елементів. Розглянуто структурно-технологічні концепції формування об’ємів плавучості на основі керамічних оболонок, структурні схеми і види упаковок. Проведено розрахунки напружено-деформованого стану оболонки біля поверхні та стану близько розташованих оболонок у нескінченому масиві сферопластика під дією гідростатичного тиску в залежності від варіювання параметрів товщини та відстані від поверхні, наведено графіки та епюри отриманих напружень, визначаються безпечні та небезпечні варіанти розміщення сфери.Документ Дослідження складу епоксидного сполучника для корабельного трапу із композиційного матеріалу(2022) Васильєва, Ангеліна; Vasylieva, Anhelina; Соломонюк Н. С.В дипломному проекті було розроблено конструкцію та технологію виготовлення трапу-сходні. З метою покращення механічних характеристик трапу, в даній роботі обрано використання полімерного композиційного матеріалу. Враховуючи експлуатаційні характеристики обрано матеріал, що відповідає всім умовам використання трапу. Він складається з двох типів однонаправленої склотканини, двох типів матів та пінопласту. Крім того в експериментальній частині було визначено склад сполучника для отримання найкращої міцності склопластику (епоксидна смола ED-20, ПЕПА та Діамет-Х). В розрахунковій частині за допомогою програмного забезпечення ANSYS обрано кількість шарів для заданих навантажень та перевірено конструкцію на міцність та жорсткість. В програмному забезпеченні SolidWorks створено модель трапу. Технологія виготовлення трапу - вакуумне формування. Детально розглянуто технологічний процес з урахуванням властивостей використаних матеріалів. Конструкція трапу-сходні представлена на складальному кресленні 135.6161м.01.01.СК.