Статті (ЕП та Б)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті (ЕП та Б) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 33
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The analysis of the impact of the regulatory component on business environment in Ukraine(2017-03-16) Vdovychenko, L.Y.Vdovychenko, L. The analysis of the impact of the regulatory component on business environment in Ukraine / L. Vdovychenko // Applied Computer Science. - 2015. - №1/11. - p. 75-82.Документ Human capital in Ukraine: status, problems and trends of its development in the post-war period(2024) Pohorielova O.; Vdovychenko L.; Belousova S.; Погорєлова О. В.; Вдовиченко Л. Ю.; Бєлоусова С. М.Завдання дослідження полягає в огляді процесу забезпечення економіки України людським капіталом у довоєнний період та період російсько-української війни і виявленні тенденцій його подальшого розвитку. В зв'язку з чим в статті проаналізовано рівень забезпечення економіки України людським капіталом. Методика такого аналізу базується на аналітиці двох восьмирічних статистичних періодів в Україні: дані за період 2006–2013 років (довоєнний період) та дані за період 2014–2021 років (воєнний період до початку повномасштабного вторгнення). Досліджено й аналітичні дані щодо стану забезпечення у 2022–2023 роках українського бізнесу робочою силою. За проведеними розрахунками встановлено наступне: наявний потенціал робочої сили в Україні значно зменшився та внаслідок війни, яка триває в Україні, ця тенденція має продовження; серед переліку ризиків, які у період 2023–2027 років найбільше впливатимуть на робочу силу, а це: політична нестабільність, міграція, освіта та життєздатність робочої сили, економічна нерівність, втручання держави (податкове та трудове законодавство), кіберризики, старіння і скорочення робочої сили, першість в Україні у порівнянні зі світом припадає на політичну нестабільність та міграцію. З метою покращення існуючої ситуації авторами запропоновано низку невідкладних заходів в процесі забезпечення економіки України людським капіталом у воєнний період та перспективних напрямів розвитку людського капіталу у повоєнний період. Варіантами виходу з цієї ситуації є: програми щодо збільшення народжуваності та повернення вимушених українських мігрантів; заміна людей технологіями й підвищення продуктивності праці; запуск глобального рекрутингу на запрошення необхідних іноземних кадрів до України; державні реформи професійної технічної освіти та вищої освіти. Беручи до уваги факт, що найбільша економічна цінність – це люди, а розвиток людського капіталу – це здоровий шлях підвищення економічного зростання всієї країни, подальші дослідження слід зосередити на пошуку в Україні нових рішень проблеми демографічної кризи та створення необхідних умов для відтворення людського потенціалу.Документ The propositions on the implementation of the information relations mechanism in the regulatory activities in Ukraine(2018-05-02) Vdovychenko, L.The article gives recommendations on the formation of the mechanism of information in Ukraine relations in the regulatory activities. The proposed recommendation allows to see the situation in the field of the regulatory activity in dynamics and determines the effectiveness of reforms in public administration of the national economy both at the state and regional levels.Документ Smart-спеціалізація України в перспективі повоєнного відновлення(Міжнародний науковий журнал «Інтернаука», 2023-07) Назарко Світлана Олексіївна; Баришнікова Віра Вячеславівна; Марущак Світлана Миколаївна; Nazarko Svitlana; Baryshnikova Vira; Marushchak SvitlanaПідвищення рівня життя та якості населення на певній території є однією з найважливіших завдань регіональних органів влади, і для його реалізації на практиці повинні бути створені всі умови, залучені всі інструменти та використані всі можливості. Це набуває особливої актуальності в умовах війни та після її завершення, коли на відбудову держави будуть спрямуватись всі зусилля. Реалізація цього можливо лише в результаті тісної взаємодії між всіма сферами господарювання регіону та всіма учасниками регіональної економіки, що можливо забезпечити через запровадження нового для міжнародної економіки інструменту регіонального управління – smart-спеціалізації. У статті коротко розкрито становлення концепції smart-спеціалізації в Європі, визначено її сутність. Проведено хронологічну ретроспективу щодо початку використання концепції у вітчизняній практиці. Проаналізовано напрямки проведення smart-спеціалізації у довоєнний період, окреслено ключові досягнення. Встановлено взаємозв’язок між пандемією COVID-19, повномасштабної війни з Російською Федерацією та тенденціями у сфері smart-спеціалізації. Визначено завдання, які будуть покладені на Міністерство регіонального розвитку щодо реалізації концепції в Україні в післявоєнний період. Встановлено сутність процесу підприємницького відкриття та відображено практичні механізми його реалізації. Узагальнено етапи формування регіональної політики смарт-спеціалізації: створення координаторської групи, розробка дорожньої карти, пріорітизація проєктів, безпосередня реалізація. Визначено основні проблеми, які гальмують завершення процесу смарт-спеціалізації регіонів в Україні, а саме: нечіткість управлінських процесів, неефективність лідерів проєктів, низька якість аналітичних даних, відсутність налагодженої мережі комунікацій, незавершеність процесу підприємницького відкриття, як одного із ключових елементів для переходу на новий рівень спеціалізації. Визначено можливості застосування smart-спеціалізації для післявоєнного відновлення України.Документ Активізація та підвищення ефективності китайсько-українського інвестиційного співробітництва в контексті реалізації ініціативи "Один пояс – Один шлях"(2018) Лі, Інін; Захарін, С. В.; Волосюк, М. В.; Li, Yingying; Zakharin, S. V.; Volosiuk, M. V.; Ли, Инин; Захарин, С. В.; Волосюк, М. В.Найвищу цінність для відтворювального процесу в економіці представляють ті іноземні інвестиції, які спрямовуються на реалізацію великих виробничих та інфраструктурних проектів, а також вкладаються в сучасні види діяльності, зокрема у високотехнологічні галузі. У цьому контексті значні перспективи матиме робота зі стимулювання припливу китайських інвестицій, оскільки китайські інвестори орієнтовані передусім на реалізацію стратегічно важливих довгострокових проектів. Найбільш привабливими проектами в Україні є оновлення портової інфраструктури, закупівля інноваційного залізничного устаткування, розбудова транспортних переходів на кордонах з європейськими державами. Метою статті є надання науково обґрунтованих узагальнень та рекомендацій з проблем розширення китайсько-українського співробітництва в інвестиційній сфері, у тому числі в контексті можливості приєднання України до проекту "Економічний пояс Великого Шовкового Шляху". Проаналізовано сучасні тенденції інвестиційного співробітництва між Україною та КНР. Описано зміст ініціативи "Один пояс – Один шлях". Надано оцінку перспектив розширення китайсько-українського інвестиційного співробітництва. Внесено пропозиції щодо можливостей приєднання України до ініціативи "Економічний пояс Великого Шовкового Шляху".Документ Державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності: релевантний для України міжнародний досвід(2018-05-02) Вдовиченко, Л. Ю.Намагання в процесі децентралізації в Україні імплементувати кращі світові практики державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, процес здійснення якого залежить від стану дерегуляції та розвитку підприємництва, зумовили актуальність поставленої проблеми. Метою статті є аналіз міжнародного досвіду застосування інструментів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності і визначення напрямів їх використання в Україні.Документ Економіко-екологічна збалансованість підприємницької діяльності як передумова сталого розвитку регіону(2014-03-19) Єфімова, Г. В.; Гришина, Н. В.Розглянуті передумови розвитку екологічного підприємництва в Миколаївській області. Надано оцінку економіко-екологічного стану підприємницької діяльності в регіоні. Запропоновано першочергові заходи щодо формування та подальшого ефективного функціонування екологічно-орієнтованого малого підприємництваДокумент Механізм здійснення регуляторної діяльності та проблеми оцінки його ефективності = Mechanism of realization of regulator activity and problem of estimation of his efficiency.(2017-03-16) Вдовиченко, Л.Ю.; Vdovychenko, L.Y.Вдовиченко, Л. Ю. Механізм здійснення регуляторної діяльності та проблеми оцінки його ефективності / Л. Ю. Вдовиченко // Економіка: реалії часу. - 2014. - № 6. - С. 177-182.Документ Механізм здійснення регуляторної діяльності її суб’єктами: стан та існуючі проблеми =The mechanism of the implementation of the regulatory activity of its subjects: state and existed problems(2017-03-16) Вдовиченко, Л. Ю.; Vdovychenko, L.Y.Вдовиченко, Л. Ю. Механізм здійснення регуляторної діяльності її суб’єктами: стан та існуючі проблеми / Л. Ю. Вдовиченко // Ефективність державного управління. - 2013. - Вип. 36. - С. 189-199.Документ Механізми залучення міжнародних інвестицій у розвиток територіальних громад(Наукові інновації та передові технології, 2024-06) Марущак Світлана Миколаївна; Marushchak Svitlana MykolaivnaРеформа децентралізації в Україні має на меті передачу повноважень та фінансів від державної влади органам місцевого самоврядування. Необхідність у створенні сприятливих умов для розвитку громади та підвищенні якості та доступності суспільних послуг мотивує громади до пошуку додаткових джерел фінансування проєктів розвитку. Одним з ефективних джерел фінансування є прямі іноземні інвестиції. Метою статті є теоретичне і методичне обґрунтування етапів процесу залучення іноземних інвестицій для розвитку ОТГ. Аналіз стану іноземного інвестування в Україні, регіонах та на окремих територіях дозволило визначити значну залежність обсягів залучення ресурсів в розвиток економіки України від ряду зовнішніх – макроекономічних і політичних та внутрішніх чинників. Вирішення проблематики залучення іноземних інвестицій на державному рівні проводиться на вимогу і систематично для досягнення відповідності європейським та міжнародним стандартам організації суспільного життя і вирішення проблемних питань розвитку. Зважаючи на потребу в іноземному інвестуванні розвитку окремих територій та недостньо вирішені ряд проблем, які перешкоджають цьому. В даному досліджені систематизовано умови інвестиційної привабливості територіальних громад і, одночасно, окреслено коло задач, які сприятимуть підвищенню інтересу іноземних інвесторів та ефективності діяльності громади по залученню іноземних інвестицій. Зокрема, територіальна громада має прикласти зусилля на створення сприятливих умов для залучення іноземних інвестицій в проєкти розвитку ОТГ, розробку та вдосконалення стратегії, інформаційної підтримки та супроводу інвестпроєктів, поширення інформації про інвестиційні можливості ОТГ, підвищення рівня кваліфікації фахівців. У висновку зазначено, що залучення іноземних інвестицій на розвиток позитивно впливає на усі сфери життя населення громади. Існуючі проблемами іноземного інвестування на макрорівні ефективно вирішує уряд країни. На локальному рівні вирішення ряду суттєвих проблем покладається на територіальні громади.Документ Особливості здійснення регуляторної діяльності органами місцевого самоврядування на сучасному етапі державного управління=Features of exercising regulatory activity of local governments the present stage of public administration(2017-03-16) Вдовиченко, Л. Ю.; Vdovychenko, L.Y.Вдовиченко, Л. Особливості здійснення регуляторної діяльності органами місцевого самоврядування на сучасному етапі державного управління / Л. Вдовиченко // Актуальні проблеми державного управління. - 2014. - Вип. 1. - С. 147-151.Документ Перспективи вдосконалення регуляторної діяльності органів державного управління=The prospects of the improvement of regulatory authority of the odies of public administration(2017-03-16) Вдовиченко, Л. Ю.; Vdovychenko, L.Y.Вдовиченко, Л.Ю. Перспективи вдосконалення регуляторної діяльності органів державного управління / Л.Ю. Вдовиченко // Актуальні проблеми державного управління: зб. наук. пр. – Одеса: Вид-во ОРІДУ НАДУ, 2012. – Вип. 2, (50). – С. 34-38.Документ Перспективи зростання торгово-економічного співробітництва китайської народної республіки та україни в контексті реалізації ініціативи "Один пояс – Один шлях"(2018) Лі, Інін; Захарін, С. В.; Волосюк, М. В.; Li, Yingying; Zakharin, S.; Volosiuk, M.Проаналізовано сучасний стан торгово-економічного співробітництва між Україною та КНР. Узагальнено умови реалізації ініціативи "Один пояс – Один шлях". Подано оцінку перспектив розширення китайсько-українського торгово-економічного співробітництва. Внесено пропозиції щодо перспектив зростання торгово-економічного співробітництва КНР та України.Документ Перспективи удосконалення системи здійснення регуляторної діяльності: спільні позиції різних груп інтересів = The prospects for the improvement of regulatory activities: common positions of the various interest groups of information technology and management systems(2017-03-16) Вдовиченко, Л. Ю.; Vdovychenko, L.Y.Вдовиченко, Л. Ю. Перспективи вдосконалення системи здійснення регуляторної діяльності: спільні позиції різних груп інтересів / Л. Ю. Вдовиченко // Теорія та практика державного управління. - 2014. - Вип. 2. - С. 53-60.Документ Політика ЄС та європейський досвід розвитку транскордонних кластерів(Журнал «Економіст», 2021-12) Марущак Світлана; Смородінов Ігор; Marushchak Svitlana; Smorodinov IgorДокумент Проблеми інформаційних відносин суб’єктів регуляторної діяльності та механізми їх вирішення(2017-03-16) Вдовиченко, Л. Ю.Вдовиченко, Л. Проблеми інформаційних відносин суб’єктів регуляторної діяльності та механізми їх вирішення / Л. Вдовиченко // Актуальні проблеми державного управління. - 2013. - Вип. 3. - С. 48-54.Документ Пропозиції щодо створення в Україні державної інформаційної бази приморських регіонів(2018-02-21) Вдовиченко, Л. Ю.; Волосюк, М. В.В сучасному українському регуляторному процесі у сфері морегосподарювання існуючі вимоги щодо оприлюднення інформації виконуються формально, що виступає приводом створення корупційних взаємодій під час прийняття регуляторних актів. Метою статті є визначення інструментів механізму інформаційних відносин суб’єктів регуляторної діяльності у сфері морегосподарювання та надання пропозицій щодо створення в Україні державної інформаційної бази приморських регіонів.Документ Пропозиції щодо створення в Україні державної інформаційної бази приморських регіонів(2017) Вдовиченко, Л. Ю.; Волосюк, М. В.; Vdovychenko, L. Yu.; Volosiuk, M. V.; Вдовиченко, Л. Ю.; Волосюк, М. В.У сучасному українському регуляторному процесі у сфері морегосподарювання існуючі вимоги щодо оприлюднення інформації виконуються формально, що виступає приводом створення корупційних взаємодій під час прийняття регуляторних актів. Метою статті є визначення інструментів механізму інформаційних відносин суб’єктів регуляторної діяльності у сфері морегосподарювання та надання пропозицій щодо створення в Україні державної інформаційної бази приморських регіонів. Досліджено складові такого механізму. Доведено необхідність створення та розвитку державної інформаційної системи, що формує електронну інформаційну взаємодію суб’єктів регуляторної діяльності у сфері морегосподарювання. Визначено інтегровані компоненти формування державної інформаційної системи "Єдине середовище електронного регулювання приморських регіонів" та принципи її створення, що дозволить інформувати споживачів та інвесторів про регуляторну діяльність в Україні у сфері морегосподарювання.Документ Регуляторна діяльність як складова системи управління національним господарством =Regulatory activity as a component of national economy management(2017-03-16) Вдовиченко, Л. Ю.; Vdovychenko, L.Y.Вдовиченко, Л. Ю. Регуляторна діяльність як складова системи управління національним господарством / Л. Ю. Вдовиченко // Економіка: реалії часу. - 2015. - № 2. - С. 54-60.Документ Рекомендації щодо вдосконалення регуляторної політики на етапі проведення адміністративної реформи центральних та місцевих органів виконавчої влади(2017-03-22) Волосюк, М. В.; Вдовиченко, Л. Ю.Волосюк, М.В. Рекомендації щодо вдосконалення регуляторної політики на етапі проведення адміністративної реформи центральних та місцевих органів виконавчої влади / М. В. Волосюк, Л. Ю. Вдовиченко // Економіст. – 2011. - № 7. – С.32-35.