Удосконалення тепло-вологісного процесу охолодження повітря у комфортному кондиціонері

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2023

Автори

Лавренченко Г. К.
Слинько О. Г.
Очеретяний Ю. О.
Шамов О. В.
Піндюр Д. В.
Lavrenchenko Georgiy K.
Slinko Oleksiy G.
Ocheretianiy Yuryi A.
Shamov Oleksiy V.
Pindur Dmitry V.

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

Анотація. Відомо, що комфортне кондиціонування повітря на суднах забезпечує процес підтримання у всіх житлових приміщеннях заданих комфортних значень параметрів повітря (найчастіше температури і вологості) незалежно від зміни умов навколишнього середовища та в середині приміщень. При температурі зовнішнього повітря нижче ніж 10ºС ССККП повинна працювати у режимі обігріву, а при температурі вище 23 ºС – у режимі охолодження. В інтервалі температур від 10ºС до 23 ºС – у режимі вентиляції. Таким чином кондиціонування включає тепло вологу обробку повітря, забезпечення його нормального хімічного складу, доведення повітря до фізіологічних кондицій (озонування, іонізацію). У суднових приміщеннях параметри повітря змінюються інтенсивніше, ніж у берегових, у зв’язку з їх малим обсягом і високою теплопровідністю огороджувальних поверхонь. Мікроклімат внутрішньосуднових приміщень суттєво впливає на самопочуття людей, що постійно знаходяться в них, тому існує необхідність у підтримці комфортних умов в таких приміщеннях. Це забезпечується за допомогою судової системи комфортного кондиціонування повітря (ССККП). Ці системи здатні підтримувати комфортні значення температури, вологості і рухливості повітря і забезпечують необхідний повітрообмін. Усі ССККП мають установки для приготування тепло і холодоносія, та для тепло вологої обробки повітря і його подачі в приміщення (елементи центрального кондиціонера), повітроводи; розподільників повітря; системи контроля та управління. Тепло-вологий стан каютного повітря визначається не тільки тепло і волого виділеннями людей, а й теплопритоками (тепловтратами) через огородження приміщень, залежними від зовнішніх кліматичних умов. На тепловідчуття людини впливають температура і відносна вологість повітря, швидкість його руху і температура огороджувальних поверхонь. Чи не будь-яке поєднання цих параметрів забезпечує комфортні умови, кожен параметр може змінюватися тільки в обмежених межах. Так, відносна вологість повинна бути 50 ± 10%, швидкість повітря – 0,15 м / с (допускається до 0,5 м / с), різниця температур повітря в приміщенні і огороджувальних поверхонь не повинна перевищувати ± 4 ° С. Зазвичай різниця температур каютного і припливного повітря дорівнює 5 … 10 ° С. При спрямованих потоках повітря його температура в зоні проживання повинна бути не нижче 22 ° С і відрізнятися від середньої температури в приміщенні не більше ніж на 5 ° С. При високій температурі зовнішнього повітря (34 … 40 ° С) слід підтримувати в приміщенні температуру не нижче 27 ° С. Облік таких кліматичних характеристик, як мінімальні і максимальні температури і вологість повітря, від яких залежить ентальпія, є необхідним для роботи ССККП. Головним і найбільш енергозатратним серед сукупності процесів тепловогістної обробки повітря при його комфортному кондиціонуванні в літньому режимі є процес його охолодження і сушіння, тобто процес тепломасообміну. Енергозатрати на його здійснення значно більші теплоти, що проникає в кондиціонуємі приміщення, в рази, до того ж вона збільшуються з підвищенням температури і вологості оточуючого повітря. В роботі пропонується спосіб зменшення енергозатратності в цьому процесі шляхом регенеративного охолодження частки зовнішнього свіжого повітря, яка входить до складу припливного повітря кондиціонуємих приміщень, шляхом застосування змішуючого теплообмінника свіжого та рециркуляційного повітря Такий спосіб тепло- масообміну придатний при обмеженій контролюємій кількості споживачів припливного повітря кондиціонера, коли мала ймовірність його зараження мікробами і забруднення неприємними запахами. В залежності від ступеня регенерації (кр) вдається суттєво зменшити холодопотребність кондиціонера і, відповідно, потужність холодильної машини, яка обслуговує кондиціонер: при кр=0,6 її теоретична потужність зменшується на 87%, а при кр=0,8 – в 2,7 рази.

Опис

Лавренченко, Г. К. Удосконалення тепло-вологісного процесу охолодження повітря у комфортному кондиціонері = Improvement of the heat-humidity process of air cooling in a comfortable air conditioner / Г. К. Лавренченко, О. Г. Слинько, Ю. О. Очеретяний, О. В. Шамов, Д. В. Піндюр // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : Гельветика, 2023. – № 1 (490). – С. 73–80.

Ключові слова

Бібліографічний опис

Зібрання