Формування цифрового двійника пасажирського судна з аутригерами: метод розрахунку повного опору
Вантажиться...
Дата
2022
Автори
Слободян, С. О.
Морозов, К. О.
Slobodyan, Sergey O.
Morozov, Kostyantyn О.
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
При створенні життєвого циклу цифрового двійника судна має бути враховано всі процеси його формування та насичення, що здійснюються у рамках цифрового наукового центру суднобудування та цифрового конструкторського бюро. Результати формування та насичення цифрового двійника є основою для здійснення наступних процесів на цифровому виробництві та при цифровій експлуатації. З перспективних напрямків подальшого розвитку суднобудівної галузі слід зазначити формування технологічної платформи Shipbuilding 4.0, у рамках якої реалізується цифрове суднобудування. Тому однією зі складових платформи Shipbuilding 4.0, має бути метод визначення повного опору судна, і який дасть змогу на стадії раннього проектування вже вирішити питання потужності силової установки. Перший етап методу, це обробка даних модельних випробувань за допомогою регресійного аналізу – метод найменших квадратів, за основу якої була взята робота Dejan Radojcic, професора Белградського університету. Розрахункова частина включає в собі формули по визначенню повного опору та форм-фактора на основі рекомендацій конференції 1978 року так званої ITTC’78 (International Towing Tank Conference). Стосовно цих рекомендацій була врахована специфіка розрахунку багатокорпусного судна на основі наукових досліджень Prasanta K Sahoo. Також до методу було включено дослідження Benjamin Ackers який враховує вплив хвильової інтерференції на опір судна з аутригерами шляхом розподілу водотоннажності між головним корпусом та боковими блоками плавучості, варіюючи їх розташуванням щодо нього. В якості головного корпусу судна з аутригерами, яке розглядалось у цій роботі, було обрано концепції моделей систематичних серій 62 та 65 із співвідношенням L/B від 6,6 до 9,3. Аутригери являють собою ті ж самі моделі систематичних серій 62 і 65, розділені по діаметральної площині (із врахуванням дослідження Benjamin Ackers) та співвідношенні до головного корпусу, виходячи із залежностей, які отримано шляхом обробки даних експериментів проведених у дослідницьких басейнах у різний час.
Слід зазначити, що пасажирське судно з аутригерами представлено як однокорпусне судно з великою відносною довжиною та малою остійністю, для компенсації якої застосовані аутригери.
Опис
Слободян, С. О. Формування цифрового двійника пасажирського судна з аутригерами: метод розрахунку повного опору = The formation of a digital twin of a passenger’s vessel with outriggers: a method for calculating the total resistance / С. О. Слободян, К. О. Морозов // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : НУК, 2022. – № 1 (488). – С. 19–28.
Ключові слова
розрахунок повного опору, головний корпус судна з аутригерами, систематична серія 65 та 62, метод найменших квадратів, calculation of the main resistance, main hull with outriggers, systematic series 65 and 62, least square method