Дослідження зміни величини втомного пошкодження типових зварних конструктивних вузлів вздовж суховантажного судна
Вантажиться...
Дата
2024
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Розроблено стержньові моделі днищового та бортового перекриття універсального суховантажного судна. Виконано розрахунок величин розмахів змінного тиску від дії забортної води та вантажу на корпусні конструкції, а також величин розмахів вертикального хвильового згинального моменту у корпусі судна. Ці навантаження визначені при екcплуатаційній забезпеченості. Розрахунки виконувались відповідно до норм міцності морських суден для перерізів приблизно в середині довжини відсіків 2-5 корпусу суховантажника. В результаті розрахунків було визначено розмах номінальних еквівалентних експлуатаційних напружень, що діяли на конструктивні зварні вузли перетину конструкцій борту та подвійного дна суховантажного судна та вузли перетину повздовжнього ребра жорсткості днища та флору. Такі еквівалентні експлуатаційні номінальні напруження
представляють собою комбінацію розмахів напружень від загального повздовжнього згину корпусу судна, згину перекриття та балки, до яких відноситься досліджуваний конструктивний вузол. На базі величин зазначених еквівалентних напружень для вузлів перетину конструкцій борту та подвійного дна і перетину повздовжнього ребра жорсткості днища та флору було визначено параметри довготермінового розподілу номінальних напружень за законом Вейбулла. Ці параметри визначено для середніх перерізів відсіків 2-5 за довжиною судна. Для досліджуваних зварних конструктивних вузлів корпусу суховантажника визначено криві втоми за рекомендаціями Міжнародної асосціації класифікаційних товариств та Міжнародного інституту зварювання. З використанням розрахованих параметрів довготермінового розподілу напружень визначено величини кумулятивного втомного пошкодження досліджуваних конструктивних вузлів, розташованих у середніх перерізах відсіків 2-5 за довжиною судна. Розрахунки втомного пошкодження виконувались за рекомендаціями Міжнародного інституту зварювання, при цьому враховувались два характерних розрахункових стани судна: «судно у повному вантажі» та «судно в баласті». Вплив корозії та ударних навантажень на
величину показників втомної міцності не враховувався.
Опис
Дослідження зміни величини втомного пошкодження типових зварних конструктивних вузлів вздовж суховантажного судна = Research of fatigue damage variation of typical welded structural joints along dry-cargo ship / Д. Ю. Литвиненко, О. В. Щедролосєв, В. В. Соценко, С. П. Скирда // Shipbuilding & Marine Infrastructure. – 2024. – № 2 (19). – С. 4–13.
Ключові слова
втомна міцність, кумулятивне втомне пошкодження, зварний конструктивний вузол, стержньова ідеалізація, скінченно-елементний аналіз, fatigue strength, fatigue damage, welded structural joint, beam model, finite element analysis